Trucks

Prezes Volvo Trucks w roli kaskadera

Prezes Volvo Trucks, Claes Nilsson, nie zawahał się stanąć na samochodzie ciężarowym zwisającym w powietrzu na wysokości 20 metrów i zagrać główną rolę w filmie, w którym testowano nowe samochody Volvo dla budownictwa.
Volvo Trucks

„Muszę przyznać, że miałem duszę na ramieniu i sam dziwiłem się nie mniej niż inni, na co się zdecydowałem. Nie wspinam się i nie lubię wysokości, ale obiecałem zaprezentować ten wyczyn kaskaderski i nie mogłem się tak po prostu wycofać" - powiedział prezes Claes Nilsson.

Claes Nilson spędził prawie dwie godziny, stojąc na przednim panelu samochodu ciężarowego Volvo FMX, który został podniesiony ponad 20 metrów nad poziom wody w porcie w Göteborgu.

„Oczywiście było wiele powtórek, gdyż filmowanie jest czasochłonnym zadaniem. Było dosyć chłodno - około 8 stopni powyżej zera - a wiatr wiał z prędkością 10 metrów na sekundę, więc po chwili ręce miałem nieźle zmarznięte. Ale wszystko poszło bardzo dobrze.

Bezpieczeństwo było zapewnione w 100 procentach, więc przez cały czas nie miałem się czego obawiać" - dodał Claes Nilsson.

„Celem tego filmu, którego tytuł brzmi „The Hook" (Hak), było pokazanie, że przedni hak holowniczy może wytrzymać większe obciążenia niż te, którym jest poddawany normalnie. Miało to podkreślić siłę i jakość naszych samochodów ciężarowych przeznaczonych dla branży budowlanej.

I nie można tego pokazać dobitniej, niż unosząc w górę 15-tonowy samochód ciężarowy za jego własny hak holowniczy" - wyjaśnił Claes Nilsson.

Film został nakręcony z helikoptera. Wszystko zostało wcześniej przygotowane w najdrobniejszych szczegółach.

„Trudność polegała na tym, aby nagrać cały film z helikoptera w jednym podejściu. Byłem naprawdę pod wrażeniem opanowania Claesa Nilssona, który stał spokojnie przez dwie godziny, wpatrzony przed siebie, wisząc na wysokości 20 metrów w powietrzu. Próbowałem zrobić to samo, ale tylko przez 15 minut. I mogę wam powiedzieć, to było przerażające" - powiedział Filip Nilsson, reżyser z wytwórni Folke Film, który realizował ten film.

To nie pierwszy raz, kiedy firma Volvo Trucks filmuje spektakularne testy, pokazujące cechy jej samochodów ciężarowych. Film „The Ballerina Stunt" („Wyczyn baleriny") po pojawieniu się w Internecie w sierpniu ubiegłego roku stał się popularnym viralem znanym na całym świecie.

Umieszczony na You Tube film, w którym Faith Dickey balansuje na stalowej linie rozpiętej pomiędzy dwoma samochodami ciężarowymi jadącymi z pełną prędkością, obejrzało ponad 7 milionów ludzi. Celem filmu było pokazanie zwiększonej stabilności i sterowności nowych samochodów ciężarowych Volvo przeznaczonych do transportu długodystansowego.

„Od tamtej pory wprowadziliśmy cztery nowe modele samochodów ciężarowych. Mamy w planie poddanie ich różnym testom w nadchodzących miesiącach, a ich celem będzie zademonstrowanie ulepszonej charakterystyki każdego z tych modeli.

I to nie będą zwykłe, typowe testy, jakie przeprowadzaliśmy - mogę zapewnić, że w tej branży jeszcze nikt wcześniej nie zrobił czegoś takiego" - kończy Claes Nilsson.

Zobacz film „The Hook" (Hak)http://youtu.be/Jf_wKkV5dwQ

Zobacz, jak został nakręcony film „The Hook" (Hak) http://www.youtube.com/watch?v=6tPMvYw9yEY

Zobacz film „The Ballerina Stunt" (Wyczyn Baleriny) http://www.youtube.com/watch?v=1zXwOoeGzys

Zobacz wywiad z Faith Dickey: http://www.youtube.com/watch?v=ixcDi5HqfOo

W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt z: 

Aleksandra Zielińska, Marketing & PR Manager,
tel. +48 693 601 215, +48 22 3834 558,
e-mail: aleksandra.zielinska@volvo.com