Trucks

Nowe Volvo FE i Volvo FL – zoptymalizowane pod kątem dostaw w mieście i poza miastem

Nowe samochody ciężarowe Volvo FE i Volvo FL charakteryzują się jeszcze większą łatwością użytkowania na obszarach miejskich, gdzie transport musi być szybki, niezakłócony i ekologiczny. Nowe pojazdy oferują udoskonalone otoczenie kierowcy, zaś typoszereg Volvo FL został poszerzony o wysoce konkurencyjny model z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 5 litrów.
Volvo Trucks

 Często kierowcy wielokrotnie w ciągu dnia wchodzą i wychodzą z kabiny. Dlatego naszym celem było stworzenie komfortowego, wygodnego otoczenia kierowcy, oferującego dobrą widoczność we wszystkich kierunkach - mówi Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks.

Warunki pracy kierowcy uległy poprawie za sprawą nowego, jeszcze bardziej przejrzystego oprzyrządowania i nowych ergonomicznych foteli, wyposażonych w zintegrowany zagłówek i pas bezpieczeństwa. Wzmocniony zarówno sam fotel, jak i jego mocowania do podłogi, zwiększają bezpieczeństwo w razie wypadku.

Nowe silniki

Dwa nowe, zaprojektowane przez Volvo silniki, 8- i 5-litrowy, zapewniają większą efektywność jazdy: 

  • Nowy 6-cylindrowy silnik D8 na pojemność skokową 7,7 l i jest dostępny w trzech poziomach mocy: 320 KM/1200 Nm, 280 KM/1050 Nm i 250 KM/950 Nm.
  • Volvo FL jest także dostępne z kompaktowym, 4-cylindrowym silnikiem D5. Jednostka ta ma pojemność skokową 5,1 l i rozwija, zależnie od wersji, 240 KM/900 Nm lub 210 KM/800 Nm.

Szybki przyrost momentu obrotowego przy niskich prędkościach obrotowych powoduje, że obydwa silniki są idealne do dynamicznej, komfortowej i bezpiecznej jazdy w mieście i poza miastem. Dobre właściwości jezdne ułatwiają kierowcom dotrzymywanie napiętych harmonogramów i realizację dostaw do wielu punktów mówi Ruddy Houtmeyers, strategiczny menedżer produktu ds. pojazdów o średniej ładowności w Volvo Trucks.

Silniki te spełniają nową normę emisji spalin, Euro 6, przy zużyciu paliwa porównywalnym z naszymi jednostkami napędowymi klasy Euro 5. Zgodność z normą Euro 6 zapewnia połączenie technologii, takich jak selektywna redukcja katalityczna (SCR), turbosprężarka o zmiennej geometrii, chłodzony układ recyrkulacji spalin (EGR) i filtr cząstek stałych - kontynuuje Ruddy Houtmeyers.

Specjalistyczna zautomatyzowana skrzynia biegów

Dwa nowe silniki uzupełnia kompletna gama skrzyń biegów. Nowością pośród opcji dostępnych dla Volvo FE jest I-Shift.

Tę zautomatyzowaną skrzynię biegów można wyposażyć w oprogramowanie dostosowane do specyfiki transportu dystrybucyjnego - wyjaśnia Tobias Bergman, menedżer produktu ds. segmentu dystrybucyjnego i wywozu odpadów w Volvo Trucks.

Inną pożądaną przez kierowców, nową funkcją jest układ stabilizacji toru jazdy, ESP (Electronic Stability Program), obecnie oferowany jako wyposażenie standardowe, zarówno Volvo FE, jak i Volvo FL. ESP pomaga kierowcy utrzymać pojazd na drodze w czasie nagłego lub gwałtownego manewru skrętu.

Specjalny model 12-tonowy

Volvo Trucks opracowało także specjalną wersję Volvo FL o dopuszczalnej masie całkowitej 12 ton.

Dysponując najmocniejszym silnikiem w swojej klasie (czterocylindrowa jednostka D5 o mocy maksymalnej 240 KM) i zoptymalizowaną skrzynią biegów I-Sync - przy masie własnej mniejszej o 500 kg niż porównywalny samochód ciężarowy z silnikiem 6-cylindrowym - jest to wysoce konkurencyjny model.

Nowy model 12-tonowy jest mocnym konkurentem w największym segmencie rynku - segmencie samochodów ciężarowych o średniej ładowności. W porównaniu z dotychczasowym modelem, pojazd ten jest lżejszy, niższy i oferowany po bardziej atrakcyjnej cenie.

Zapewnia większą wydajność i efektywność klientowi oraz lepsze warunki pracy kierowcy - mówi Tobias Bergman.

To pojazd przemyślany w najdrobniejszym szczególe. Na przykład, jest wyposażony w mniejsze koła, dzięki czemu kabina znajduje się o pięć centymetrów niżej nad jezdnią. A to z kolei powoduje, że kierowca ma lepszą widoczność we wszystkich kierunkach i łatwiej jest mu wchodzić i wychodzić z kabiny - dodaje Tobias Bergman.

Doskonała widoczność jest również zasługą lusterek bocznych, lusterka przedniego oraz, dostępnych w opcji, dodatkowych szyb w drzwiach, szyb bocznych za drzwiami i szyby tylnej.

Nowy wygląd

W celu nadania Volvo FE i Volvo FL wyrazistej tożsamości Volvo, klasyczny znak firmowy został umieszczony wyżej, tuż pod przednią szybą. Czarny fragment pasa czołowego poniżej szyby optycznie obniża kabinę, nadając jej nowoczesny wygląd harmonizujący z otoczeniem.

Przynależność do rodziny nowych modeli samochodów ciężarowych Volvo podkreślają również przeprojektowane reflektory główne i charakterystyczne światła dzienne. Reflektory wkomponowano w nowy zderzak o budowie trzyczęściowej, którego sekcje narożne są wykonane ze stali. Dzięki temu są one wyjątkowo wytrzymałe i - w przypadku drobnych kolizji lub otarć - tanie w naprawie.

Zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, nowe Volvo FE i Volvo FL emanują najwyższą efektywnością transportu. Podejście zespołu projektowego podsumowuje dyrektor działu wzornictwa Rikard Orell:

Skupiliśmy się na wszystkich tych detalach, w których jesteśmy dobrzy, jeszcze bardziej je udoskonalając. Chodziło o to, by kierowca i samochód ciężarowy wespół kreowali wizerunek operatora transportu, odzwierciedlający absolutnie najwyższy poziom jakości w transporcie.

W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt z: 

Aleksandra Zielińska, Marketing & PR Manager, 

tel. +48 693 601 215, +48 22 3834 558,

e-mail: aleksandra.zielinska@volvo.com