Trucks

Volvo Trucks zdobywa prestiżową nagrodę Red Dot Product Design

Nowa seria Volvo FH autorstwa Volvo Trucks zadziwiła zespół ekspertów od projektowania i, pokonując tysiące produktów z całego świata, zdobyła nagrodę Red Dot Product Design – uznawany na całym świecie dowód wybitnego osiągnięcia w projektowaniu i jeden z najbardziej pożądanych międzynarodowych znaków jakości w dziedzinie wzornictwa.
Volvo Trucks

Nagrody Red Dot Product Design za rok 2013 wyróżniają wybitne projekty przemysłowe, a także zespoły, które je zrealizowały. To nagroda ogólnoświatowa, przyznawana za najwyższą jakość w projektowaniu.

Uwagę międzynarodowego jury zdołały skupić na sobie tylko bezapelacyjnie najlepsze dzieła, spośród 4662 produktów zgłoszonych w tym roku przez producentów, projektantów i architektów z 54 krajów - w 19 kategoriach. Nowa seria Volvo FH zwyciężyła w kategorii 16: pojazdy i transport.

Jesteśmy niezmiernie dumni ze zdobycia tej, cieszącej się wyjątkowym poważaniem nagrody w jednym z największych i najważniejszych na świecie konkursów w branży projektowej - mówi Rikard Orell, dyrektor działu wzornictwa w Volvo Trucks.

Nagroda ta symbolizuje kilka lat wytężonej pracy i jest dowodem uznania dla ducha kreatywności i innowacyjności panującego w Volvo Trucks. Szczególnie dużo uwagi poświęcono stylowi i emocjonalnemu aspektowi nowej serii FH, - czyli cechom, które zazwyczaj nie są traktowane priorytetowo podczas projektowania samochodu ciężarowego. To wspaniale, że jury Red Dot doceniło nasze starania i jesteśmy podekscytowani faktem przyznania nam tego uznawanego na całym świecie znaku jakości wzornictwa przemysłowego.

Wyznaczanie nowych standardów

Nowa seria Volvo FH została zaprojektowana z myślą o kierowcy. Dzięki technologiom zapewniającym oszczędność paliwa, efektywnej ergonomii, znakomitym właściwościom jezdnym oraz elementom systemu bezpieczeństwa biernego i czynnego, wyznacza ona nowe standardy w branży samochodów ciężarowych, jednocześnie kultywując dziedzictwo Volvo.

Kiedy rozpoczynaliśmy projektowanie nowego FH, włożyliśmy mnóstwo wysiłku w stworzenie spójnej całości i to osiągnięcie jest tym, z czego jestem najbardziej dumny - podkreśla Rikard Orell. - W tym projekcie nie ma konfliktu między formą, a funkcją - obydwa te obszary idealnie współgrają. Od strony projektowej, nowa seria FH uosabia użyteczność i dynamikę, oferując kierowcy najlepsze miejsce pracy w tej branży.

Wyjątkowa jakość projektu

W dzisiejszych czasach wybitne kompetencje projektowe i sukces ekonomiczny idą ze sobą w parze - mówi prof. dr Peter Zec, inicjator i dyrektor generalny Red Dot. - Laureaci Red Dot: Product Design 2013 są protagonistami wysoko rozwiniętej kultury projektowania i branży projektowej.

Współcześnie coraz trudniej jest znajdować różnice pomiędzy dobrze zaprojektowanymi produktami. Cechy charakterystyczne są często widoczne jedynie w detalach. Ale kreacje, które zdały egzamin pod krytycznymi spojrzeniami międzynarodowego jury Red Dot, nie znikną w tłumie i obronią się przed globalną konkurencją.

Ceremonię wręczania nagród Red Dot, która odbędzie się 1 lipca br. w Aalto-Theater, gmachu opery w Essen, w Niemczech, uświetni ponad 1000 gości reprezentujących środowiska projektowe, przemysłowe, polityczne i medialne. Nowe Volvo FH, wraz z innymi nagrodzonymi produktami, będzie przez cztery tygodnie - od 2 do 28 lipca 2013r. - eksponowane na specjalnie zorganizowanej wystawie w muzeum Red Dot.

Później zwycięskie projekty zostaną włączone do stałych zbiorów muzeum i będą wystawiane przez co najmniej rok. Muzeum Red Dot znajduje się w należącym do światowego dziedzictwa kulturowego kompleksie przemysłowym kopalni węgla Zeche Zollverein w Essen i mieści największą na świecie wystawę wzornictwa współczesnego.

Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=Y194ZJioiwI

Bezpośrednie łącze do materiału zdjęciowego:

http://images.volvotrucks.com/latelogin.jspx?records=Volvo+Trucks:20937,Volvo+Trucks:20934,volvo+trucks:20931,volvo+trucks:19766,volvo+trucks:19860,volvo+trucks:19734,volvo+trucks:19477,volvo+trucks:19733

W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt z:
Marie Vassiliadis, Volvo Trucks Media Relations,
tel.: +46 31 322 41 27,
e-mail: marie.vassiliadis@volvo.com

Renata Stefańska, PR Volvo Grup Trucks, Rynek Europy Centralno-Wschodniej,
tel. +48 22 383 4559,
e-mail: renata.stefanska@volvo.com