Ta opatentowana technologia zapewnia kierowcom korzyści w każdych warunkach jazdy. Na drodze szybkiego ruchu aktywny układ kierowniczy gwarantuje niezrównaną stateczność kierunkową pojazdu. Z kolei przy małych prędkościach możliwe jest kierowanie, nawet w pełni obciążonym samochodem ciężarowym, dosłownie jednym palcem - mówi Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks.
Najważniejszą innowacją w Volvo Dynamic Steering jest elektronicznie sterowany silnik elektryczny sprzężony z wałem kierownicy. Silnik ten, współdziałający z hydraulicznym układem wspomagania układu kierowniczego, rozwija maksymalny moment obrotowy 25 Nm i jest kontrolowany przez elektroniczną jednostkę sterującą z częstością kilku tysięcy razy na sekundę.
Zadaniem silnika elektrycznego jest zapewnianie właściwych reakcji na kole kierownicy w każdej sytuacji. Na przykład, gdy układ, za pośrednictwem czujników, wykryje zamiar kierowcy jazdy na wprost, automatycznie eliminuje jakiekolwiek zakłócenia zwrotne na kole kierownicy, pochodzące od nierówności drogi - wyjaśnia Gustav Neander, menedżer projektu ds. Volvo Dynamic Steering. Ponadto, dodaje:
Przy małej prędkości jazdy silnik elektryczny wzmacnia efekt wspomagania, dzięki czemu kierowanie samochodem ciężarowym staje się wyjątkowo łatwe. Nawet mocno obciążonym pojazdem budowlanym, poruszającym się w trudnym terenie, można kierować bez najmniejszego wysiłku. Kierowcy, którzy testowali ten układ w fazie projektowej, byli pod ogromnym wrażeniem.
Doskonały we wszystkich warunkach
Zalety układu można sprowadzić do czterech głównych aspektów:
Kierowanie pojazdem zyskało zupełnie nowy wymiar
Volvo Dynamic Steering jest także korzystny pod względem przeciwdziałania najczęściej występującym urazom wśród kierowców samochodów ciężarowych. Z oficjalnych danych szwedzkiej Inspekcji Pracy wynika, że kierowcy samochodów ciężarowych stanowią szczególnie duży odsetek w statystykach schorzeń zawodowych.
Blisko czterech na każdych dziesięciu kierowców samochodów ciężarowych co tydzień uskarża się na ból pleców, szyi, barków lub ramion. Nasz udoskonalony układ kierowniczy przeciwdziała tego typu problemom, pozwalając kierowcy rozluźnić się podczas jazdy - podkreśla Gustav Neander i dodaje:
Volvo Dynamic Steering nadaje prowadzeniu samochodu ciężarowego zupełnie nowy wymiar. Dzięki niemu kierowca mniej się męczy i skuteczniej panuje nad pojazdem.
Bezpośrednie łącze do materiału filmowego na YouTube:
W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt z:
Eva Lindeberger, Volvo Trucks media relations, tel.: + 46 31 322 80 78,
e-mail: eva.lindeberger@volvo.com
Renata Stefańska, PR Volvo Group Trucks, Rynek Europy Centralno-Wschodniej,
tel. +48 601 33 44 38,
e-mail: renata.stefanska@volvo.com