Trucks

Nowe Volvo FMX: znakomite właściwości jezdne w każdych warunkach

Volvo Trucks

Opatentowany Aktywny Układ Kierowniczy Volvo zapewnia korzyści wszystkim kierowcom, jednak jego zalety są najbardziej odczuwalne podczas jazdy z małą prędkością. Możliwość swobodnego operowania kierownicy stanowi istotne ułatwienie dla kierowcy pojazdu budowlanego - mówi Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks.

Najważniejszą innowacją techniczną w tym przypadku jest elektronicznie sterowany silnik elektryczny sprzężony z wałem kierownicy.

Silnik ten, współdziałający z hydraulicznym układem wspomagania układu kierowniczego, jest kontrolowany przez elektroniczną jednostkę sterującą z częstością kilku tysięcy razy na sekundę. Obejrzyj film o Aktywnym Układzie Kierowniczym Volvo na http://www.youtube/.com/user/VolvoTrucks.

Przy małej prędkości jazdy silnik elektryczny zastępuje mięśnie kierowcy. Kierowca może się zrelaksować, ponieważ kierowanie pojazdem go nie męczy - wyjaśnia Gustav Neander, menedżer projektu ds. Aktywnego Układu Kierowniczego Volvo.

Tym samym, aktywny układ kierowniczy jest także korzystny pod względem najczęściej występujących urazów wśród kierowców samochodów ciężarowych. Inną zaletą Aktywnego Układu Kierowniczego Volvo jest automatyczne ustawianie kół w pozycji na wprost podczas cofania.

Nowe tylne zawieszenie pneumatyczne

Większość nowych podzespołów podwozia i układu napędowego w nowym Volvo FMX zwiększa wydajność pojazdu.

Aspekt ten jest niezwykle ważny dla naszych klientów z branży budowlanej. Nowe zawieszenie pneumatyczne zostało opracowane specjalnie z przeznaczeniem dla zastosowań budowlanych, bez żadnych kompromisów bądź odniesień do innych segmentów transportu - wyjaśnia Peter Frleta, ekspert od podwozi w Volvo Trucks.

Tylne zawieszenie pneumatyczne oferuje znaczny komfort i zwinność, zarówno w pojeździe załadowanym, jak i nie obciążonym.

Zawieszenie posiada funkcję automatycznego utrzymywania poziomu jazdy, a z prześwitem o wartości 300 mm,  zapewnia doskonałą zdolność pokonywania przeszkód terenowych. Zawieszenie jest dostępne w pojazdach o konfiguracji osi 4x2, 6x4 i 8x4.

Dzięki zamontowaniu stabilizatora pośrodku osi zespolonej, pojazd zachowuje pełną stabilność. Jednocześnie żadne elementy zawieszenia nie wystają poza opony ostatniej osi.

W celu zmniejszenia promienia zawracania i zredukowania zużycia opon, ofertę poszerzono o konfigurację 8x4 z potrójną osią zespoloną Tridem, zawierającą hydraulicznie sterowaną skrętną oś wleczoną. Dodatkowo, oś wleczoną można podnosić, by zwiększyć przyczepność kół napędowych do podłoża w trudnych warunkach jazdy.

I-Shift w połączeniu z doskonalszym napędem na wszystkie koła

Skrzynia biegów I-Shift umożliwia sprawne manewrowanie z małą prędkością i obecnie może być stosowana także w połączeniu z przednią osią napędową. Inna nową cechą I-Shift jest wydłużony okres między wymianami oleju (450 000 km).

Układ napędu na przednią oś przeprojektowano pod kątem zapewnienia jeszcze lepszych własności trakcyjnych w terenie i większej wytrzymałości. Przednia oś napędowa została przesunięta o 100 mm do przodu, do pozycji identycznej, jak w przypadku przedniej osi nienapędowej.

Ponadto, drążek poprzeczny został przeniesiony na pozycję, w której jest mniej narażony na uszkodzenie. Konsekwencją skrócenia przedniego zwisu jest większy kąt natarcia.

Przednia oś napędowa jest dostępna w pojazdach o następujących konfiguracjach osi: ciągnik siodłowy i podwozie samochodu ciężarowego 4x4 i 6x6 oraz podwozie samochodu ciężarowego 8x6.

11- i 13-litrowe silniki

W przypadku nowego Volvo FMX można wybierać spośród 11- i 13-litrowych jednostek napędowych spełniających normę emisji spalin Euro 6. Silnik D13 jest dostępny w wersjach o mocy od 380 do 540 KM, zaś D11 - w wersjach o mocy od 330 do 450 KM. Na rynkach pozaeuropejskich będą dostępne jednostki napędowe zgodnie z normami Euro 3, Euro 4 i Euro 5.

W celu spełnienia wymagań Euro 6, silniki zostały wyposażone w niechłodzony układ recyrkulacji spalin EGR. Jego zadaniem jest optymalizacja temperatury spalin i zawartości NOx, wymagana skutecznego działania układu oczyszczania spalin.

Filtr cząstek stałych regeneruje się automatycznie podczas jazdy. Volvo Trucks opatentowało również serwisową metodę czyszczenia filtra, która oszczędza klientowi czasu i wydatków.

Produkcja nowego Volvo FMX z przeznaczeniem na rynek europejski rozpocznie się we wrześniu 2013 r. Obejrzyj film o nowym budowlanym samochodzie ciężarowym na http://www.youtube/.com/user/VolvoTrucks.

Bezpośrednie łącze do zdjęć o wysokiej rozdzielczości:
http://images.volvotrucks.com/latelogin.jspx?records=Volvo+Trucks:21875,Volvo+Trucks:21889,Volvo+Trucks:21877,Volvo+Trucks:21867,Volvo+Trucks:21868,Volvo+Trucks:21866

 

W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt z:  

Eva Lindeberger, Volvo Trucks Media Relations,

tel.: +46 31 322 8078

e-mail: eva.lindeberger@volvo.com 

lub

Aleksandra Zielińska, Marketing & PR Manager,

tel. +48 693 601 215, +48 22 3834 558,

e-mail: aleksandra.zielinska@volvo.com