Trucks

Polska

×

Kabina nowego Volvo FMX: rewolucyjna wytrzymałość i komfort, nawet w trudnych warunkach

Superwytrzymałe, wzmocnione elementy zewnętrzne w połączeniu z bardziej komfortowym i ergonomicznym wnętrzem. Kabina nowego pojazdu budowlanego Volvo FMX podnosi efektywność i bezpieczeństwo pracy w transporcie budowlanym do zupełnie nowego poziomu.

Projektanci i inżynierowie Volvo Trucks wzmocnili - dosłownie -  solidny, znamionujący pewność siebie wizerunek pierwotnego modelu.

Kabina nowego Volvo FMX jest wykonana ze stali o dużej wytrzymałości. Zapewnia najbezpieczniejsze możliwe środowisko pracy, co zostało potwierdzone w testach przeprowadzonych zgodnie z najbardziej rygorystycznymi na świecie normami bezpieczeństwa.

Wszystkie podzespoły z przodu kabiny zostały przeprojektowane w celu zwiększenia ich trwałości i odporności na uszkodzenia.

Charakter nowego FMX odzwierciedla jego wizerunek, nacechowany rzetelnością i kompetencją. Dostajesz dokładnie to, co widzisz. W pełni wyposażone narzędzie, w stu procentach gotowe do ciężkiej pracy.

Ten budowlany samochód ciężarowy jest jak autentyczny bohater filmu akcji - im ciężej pracuje, tym lepszy się staje - mówi dyrektor działu wzornictwa Rikard Orell.

Doskonała widoczność

Niskie położenie kabiny względem podwozia oznacza wygodę wsiadania i wysiadania oraz doskonałą widoczność najbliższego otoczenia pojazdu. W rezultacie, maleje ryzyko uszkodzenia samochodu ciężarowego i wzrasta bezpieczeństwo osób pracujących w jego bliskim sąsiedztwie.

Tak samo jak w Volvo FH i FM, klasyczny znak firmowy Volvo został umieszczony wyżej, pod tuż pod przednią szybą. Jednak w przeciwieństwie do nich, w modelu budowlanym znak ten jest większy, zaś ukośna listwa - grubsza i dopasowana kolorystycznie do czarnego tła, na którym się znajduje.

W kratę wlotu powietrza wbudowano praktyczny uchwyt.

Produkcja nowego Volvo FMX z przeznaczeniem na rynek europejski rozpocznie się we wrześniu 2013 r. Obejrzyj film o nowym budowlanym samochodzie ciężarowym na http://www.youtube.com/user/VolvoTrucks.

Mocne detale

Kilka przykładów dalszego zwiększenia wytrzymałości kabiny i ogólnej solidności pojazdu:

  • Zderzak ma bardziej muskularny kształt i jest trzyczęściowy. Jego zwrócona ku górze sekcja środkowa jest otoczona osobnymi, solidnymi narożnikami, wykonanymi z blachy stalowej o grubości 3 mm. Sekcja środkowa, pełniąca także funkcję praktycznego stopnia wejściowego. jest wykonana ze sprężystego, niepękającego materiału, który, w porównaniu z poprzednim rozwiązaniem, lepiej wytrzymuje uderzenia przy małej prędkości.
  • Powyżej zderzaka znajduje się żeliwny uchwyt do holowania, wytrzymujący obciążenie o wartości aż 32 ton.
  • Przeprojektowane reflektory główne mają charakterystyczne skośne linie, są jeszcze bardziej odporne na uszkodzenia i skuteczniej oświetlają drogę. Ich kształt podkreśla związki FMX z innymi nowymi samochodami ciężarowymi Volvo.

Poprzez zgrupowanie wszystkich funkcji oświetleniowych w pojedynczej lampie zespolonej, w tym także kierunkowskazów i świateł dziennych w kształcie litery „V", zwiększono łatwość obsługi serwisowej.

Zarówno światła drogowe, jak i mijania oświetlają drogę lepiej niż poprzednio - mówi Rikard Orell. - Klienci wymagający jeszcze większej intensywności oświetlenia mogą zamówić reflektory bi-ksenonowe.

Udoskonalona pozycja za kierownicą

Wnętrze kabiny nowego Volvo FMX zostało gruntownie przeprojektowane z myślą o zapewnieniu kierowcy komfortowego i ergonomicznego miejsce pracy. W porównaniu z poprzednim modelem, kierowca ma w kabinie do dyspozycji więcej przestrzeni i schowków.

Ulepszony został interfejs kierowcy. Nowy fotel może być pochylany do przodu o dodatkowe cztery stopnie, zaś jest jego oparcie ma grubość o 10 mm mniejszą niż dotychczas.

Przyciski na kole kierownicy i otaczająca kierowcę deska rozdzielcza

W koło kierownicy wbudowano przyciski sterujące wieloma funkcjami, takimi jak m.in. tempomat, telefon, system nawigacyjny. Nowa, czarna deska rozdzielcza jeszcze mocniej otacza kierowcę.

Dzięki temu powstało dobrze rozplanowane, logiczne stanowisko kierowcy, ze wszystkimi elementami sterującymi znajdującymi się w zasięgu ręki - mówi Ulf Andreasson, menedżer produktu ds. kabin w Volvo Trucks.

W celu zwiększenia przestrzeni na nogi przeniesiono stacyjkę na deskę rozdzielczą. Tuż obok stacyjki, w łatwo dostępnym miejscu, znajdują się najważniejsze przyrządy, m.in. duży, wbudowany w deskę rozdzielczą wyświetlacz informacyjny.

Po prawej stronie zakrzywionej sekcji deski rozdzielczej znajduje się uniwersalny panel dla różnego rodzaju elementów sterujących. Układ klimatyzacji nowej kabiny jest łatwy w użyciu i posiada skuteczniejszą funkcję odmrażania szyb.

Zdalne sterowanie za pomocą aplikacji mobilnej

Dostępna do pobrania nowa aplikacja mobilna „MyTruck" poszerza możliwość kierowcy o monitorowanie i sterowanie niektórymi funkcjami samochodu ciężarowego na odległość. Aplikacja umożliwia zdalne uruchamianie ogrzewania parkingowego, a także kontrolę statusu alarmu, zamków drzwi i poziomu paliwa.

Bezpośrednie łącze do zdjęć o wysokiej rozdzielczości:
http://images.volvotrucks.com/latelogin.jspx?records=Volvo+Trucks:21876,Volvo+Trucks:21882,Volvo+Trucks:21983,Volvo+Trucks:21871,Volvo+Trucks:21870    

W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt z:  

Eva Lindeberger, Volvo Trucks Media Relations,

tel.: +46 31 322 8078

e-mail: eva.lindeberger@volvo.com 

lub

Aleksandra Zielińska, Marketing & PR Manager,

tel. +48 693 601 215, +48 22 3834 558,

e-mail: aleksandra.zielinska@volvo.com