Trucks

Polska

×

I-Torque zapewnia znakomite właściwości jezdne i zmniejsza zużycie paliwa

Volvo Trucks obejmuje prowadzenie w rozwoju układów napędowych dla samochodów ciężarowych. Nowy Volvo I-Torque spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 6 i oferuje wyjątkowe właściwości jezdne. W połączeniu z I-See, I-Torque zmniejsza również zużycie paliwa nawet o 10 procent.
I-torque-driveline

Rygorystyczna norma Euro 6 stawia wysokie wymagania wobec konstruktorów silników, od których oczekuje się zapewnienia zgodności z nowymi limitami emisji spalin, bez pogarszania ekonomiki paliwowej. Tymczasem nowy układ napędowy Volvo I-Torque, którego produkcja z przeznaczeniem na rynek europejski rozpocznie się jesienią 2013 r., nie tylko uwzględnia wymagania normy Euro 6, ale także oferuje znaczne ograniczenie zużycia paliwa.

Swoje doskonałe właściwości I-Torque zawdzięcza połączeniu dużego momentu obrotowego z nową zautomatyzowaną skrzynią biegów, zdolną do zmiany przełożeń pod obciążeniem („powershift"). I-Torque udostępnia nie mniej niż 2800 Nm momentu obrotowego przy niskiej prędkości obrotowej silnika, co zwiększa cichobieżność. 

- Niższa prędkość obrotowa oznacza mniej cykli wtrysku i spalania - i mniejsze tarcie. I-Torque operuje w zakresie, w którym silnik D13 osiąga największą sprawność, czyli między 900 a 1200 obr/min - mówi Mats Franzén, dyrektor ds. strategii rozwoju silników w Volvo Trucks. Obejrzyj film na http://www.youtube.com/watch?v=tQR_ZGtcvQU

Dwa podzespoły zapewniające moc i właściwości jezdne

Wysokie osiągi I-Torque są rezultatem zastosowania dwóch kluczowych podzespołów: nowego silnika D13 Euro 6, rozwijającego moc 460 KM i moment obrotowy 2800 Nm, oraz nowej wersji skrzyni biegów I-Shift, wyposażonej w podwójne sprzęgło.
 Do nowych cech, dzięki którym silnik jest bardziej oszczędny i przyjazny dla środowiska należą m.in. system Turbocompound, nowe oprogramowanie, układ wtryskowy Common Rail i układ recyrkulacji spalin (EGR).

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów

Nowa skrzynia biegów nosi nazwę I-Shift 2. Opracowując ją, Volvo Trucks zostało pierwszym producentem pojazdów, który zastosował dwusprzegłową zautomatyzowaną skrzynię biegów w samochodzie ciężarowym.

 - W skrzyni dwusprzęgłowej nie występują przerwy w przenoszeniu momentu obrotowego, nawet w trakcie zmian biegów.  W rezultacie, silnik może pracować w wąskim, optymalnym zakresie prędkości obrotowych, zapewniając jednocześnie duże przyspieszenie i znakomite właściwości jezdne. Co więcej, ta nowa technologia zapewnia niższe niż dotychczas poziomy hałasu i zużycia paliwa - mówi Astrid Drewsen, menedżer produktu ds. I-Torque.

 - To tak, jakby posiadać dwie skrzynie biegów w pojeździe.  W czasie, gdy wykorzystujesz bieg w pierwszej skrzyni biegów, w drugiej jest już wybrane inne przełożenie. Rzeczywista zmiana biegu odbywa się błyskawicznie, bez utraty siły napędowej - mówi Drewsen.

O 10 procent niższe zużycie paliwa dzięki I-See

I-Torque zmniejsza zużycie paliwa nawet o 4 procent.  W połączeniu z I-See, opracowaną prze Volvo Trucks funkcją optymalizującą jazdę w terenie pofałdowanym, jak również innymi drobnymi udoskonaleniami, potencjał redukcji zużycia paliwa sięga 10 procent.

 - W przypadku typowego samochodu ciężarowego oznacza to możliwość zaoszczędzenia do 4100 litrów paliwa. Bezustannie pracujemy nad ograniczeniem spalania, kropla po kropli. Ale jednorazową redukcję o tej skali - do 10 procent -  można nazwać rewolucją - stwierdza Mats Franzén.

Efektywne układy napędowe dostępne już dziś

Produkcja Volvo I-Torque ruszy w Europie jesienią 2013 r., z myślą o pojazdach Euro 6. 

Przedtem jednak zostanie wprowadzony na rynek pierwszy silnik D13 Euro 6 dla Volvo FH. I chociaż technika zastosowana w tej pierwszej jednostce napędowej zgodnej z normą Euro 6 różni się nieco od tej przewidzianej dla I-Torque, poziomy emisji spalin są w obydwu przypadkach identyczne: o 77 procent mniejsza emisja tlenków azotu i o 50 procent mniejsza emisja cząstek stałych, w porównaniu z limitami dla Euro 5.

Pierwszy silnik Euro 6 bazuje na wypróbowanym i niezawodnym silniku Volvo klasy Euro 5, który także jest dostępny w nowej serii Volvo FH. Podobnie jak on, posiada sześć cylindrów w układzie rzędowym, pompowtryskiwacze i układ oczyszczania spalin SCR. W celu spełnienia nowych wymagań emisyjnych, w nowym silniku zastosowano dodatkowo układ recyrkulacji spalin EGR, a także filtr cząstek stałych (DPF), które to rozwiązania Volvo Trucks stosuje już od kliku lat w USA i Japonii.

Łącze do zdjęć i ilustracji:

http://images.volvotrucks.com/latelogin.jspx?records=Volvo+Trucks:19754,Volvo+Trucks:19755,Volvo+Trucks:19776,Volvo+Trucks:19772,Volvo+Trucks:19778,Volvo+Trucks:19777,Volvo+trucks:19774,Volvo+trucks:19773,volvo+trucks:19921

W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt z:
Lennart Pilskog,
Volvo Trucks Global Brand,
phone +46 70 3183422
e-mail: lennart.pilskog@volvo.com

Renata Stefańska,
PR Region CEE,
tel.: +48 22 383 45 59,
e-mail: renata.stefanska@volvo.com