Trucks

Polska

×

Nowa struktura organizacyjna Volvo Trucks

Nowa struktura organizacyjna oddziału samochodów ciężarowych Grupy Volvo zwiększy efektywność działalności w sferze pojazdów ciężarowych, poprzez podział odpowiedzialności za marketing i sprzedaż w ramach należących do Grupy marek samochodów ciężarowych pomiędzy trzy obszary geograficzne. Jednakże zarządzanie strategiami dotyczącymi marek i produktów będzie nadal odbywać się na poziomie globalnym. Na początku 2012 roku odpowiedzialność za największą markę samochodów ciężarowych Grupy Volvo: Volvo Trucks, przejął Claes Nilsson, poprzednio prezes jej Europejskiej Dywizji.
Claes Nilsson

Celem podziału na trzy spójne regiony sprzedaży i marketingu - Americas (Ameryka Północna i Południowa), EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) i APAC (Azja i Region Pacyfiku) - jest stworzenie organizacji zdolnej skuteczniej spełniać potrzeby swoich klientów i lepiej wykorzystywać potencjał handlowy poszczególnych marek samochodów ciężarowych wchodzących w skład Grupy.

Na początku roku Claes Nilsson został prezesem Volvo Trucks EMEA Sales & Global Brand, oddziału odpowiedzialnego na poziomie operacyjnym za sprzedaż i marketing w krajach EMEA. Stanowisko to wiąże się także z odpowiedzialnością za zarządzanie globalną strategią produktów i rozwojem marki Volvo Trucks.

- Uważam, że nowa struktura daje nam ogromne możliwości. Strategia dla Volvo Trucks obowiązuje już od pewnego czasu i nadal znaczna jej część pozostaje w mocy. Będziemy kontynuować rozwijanie unikatowych cech Volvo Trucks i dostarczanie samochodów ciężarowych spełniających wysokie standardy i oczekiwania klientów - mówi Claes Nilsson.

Zmiany organizacyjne weszły w życie na początku roku. Nowy zarząd utrzyma podejście silnie zorientowane na klienta, a także będzie inwestował w rozwój sieci obsługi posprzedażnej.

- Posiadamy już ponad 2300 dealerów i stacji obsługi na całym świecie, lecz nie zamierzamy na tym poprzestać. Kluczową rolę odgrywają nasze relacje z klientami, a nasza działaność to coś znacznie więcej, niż tylko sprzedaż samochodów ciężarowych. Sprzedaż to dopiero początek tego, co robimy. Jesteśmy po to, by oferować klientom efektywne rozwiązania transportowe o gwarantowanej jakości, bezpieczeństwie i jak najmniejszej uciążliwości dla środowiska naturalnego.

Fakty:

Claes Nilsson pracuje w Grupie Volvo od 1982 r. W tym czasie pełnił różne funkcje w Szwecji, USA i Belgii. Ostatnio kierował Europejską Dywizją Volvo Trucks. Wcześniej zajmował kierownicze stanowiska w działach sprzedaży i marketingu, planowania strategicznego i planowania produktu w Volvo Trucks. Na swoim obecnym stanowisku zastąpił Staffana Juforsa, który z końcem 2011 roku przeszedł na emeryturę.

W 2011 r. dostarczono ponad 100 000 samochodów ciężarowych Volvo. Pojazdy te zostały wyprodukowane w 16 krajach na całym świecie, w fabrykach, które z początkiem tego roku weszły w skład utworzonej w ramach Grupy Volvo i odpowiedzialnej za produkcję samochodów ciężarowych struktury pod nazwą Trucks Operations.

W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt z:

Jenny Björsne,
Volvo Trucks Global Brand,
tel.: +46 31 664523,
e-mail: jenny.bjorsne@volvo.com