Trucks

Polska

×

Zmodernizowane wnętrze kabiny Volvo FH: tworzone z myślą o kierowcy

| 2 minuty czytania | 2 minuty czytania
Na zmiany wprowadzone w kabinie Volvo FH i FH16 największy wpływ miały opinie kierowców. Wystarczy usiąść za kierownicą, a staje się jasne, że dzięki tym modernizacjom kabina stała się bezpieczniejsza i bardziej komfortowa.
Zmodernizowane wnętrze kabiny Volvo FH i Volvo FH16
W zmodernizowanym wnętrzu kabiny Volvo FH i Volvo FH16 wprowadzono wiele ulepszeń, do których należą w pełni cyfrowy zestaw wskaźników i smuklejsza dźwignia zmiany biegów I-Shift.

Mnóstwo nowych cech i funkcji czeka na wsiadających do nowych kabin Volvo FH i FH16. Wszystkie zostały opracowane z myślą o zaspokojeniu rosnących potrzeb obecnych kierowców długodystansowych.  

„Źródłem wszystkich naszych ulepszeń są opinie Klientów. Naszym ostatecznym celem było sprawienie, aby kabiny FH i FH16 były marzeniem kierowcy — drugim domem na długich trasach, wyposażonym w nowe funkcje, które naprawdę przynoszą korzyść osobie za kierownicą” — mówi Tomas Thuresson, dyrektor ds. komercjalizacji Volvo Trucks.

Modernizacje widoczne na pierwszy rzut oka to nowy wyświetlacz graficzny i intuicyjny wyświetlacz dodatkowy. Oba są teraz w pełni cyfrowe i dzięki temu bardziej przyjazne dla użytkownika. Białe światło otoczki na głównym wyświetlaczu zmienia kolor na zielony po włączeniu kierunkowskazów,

Tomas Thuresson, dyrektor ds. komercjalizacji Tomas Thuresson, dyrektor ds. komercjalizacji
Nowy, intuicyjny wyświetlacz dodatkowy Opcjonalny cyfrowy wyświetlacz dodatkowy, który może na przykład wyświetlać nawigację, usługę Dynafleet, radio i obraz z maksymalnie czterech kamer jednocześnie.

bursztynowy, aby ostrzec kierowców o problemie, i czerwony, jeśli występuje poważny problem i należy zatrzymać samochód ciężarowy. Nawigacja jest teraz wyświetlana nie tylko na panelu bocznym, ale też w zestawie wskaźników, więc kierowca nie musi odrywać oczu od drogi. 

„Bezpieczeństwo pozostaje priorytetem. Wprowadziliśmy także kamerę narożną, która zasadniczo poprawia widoczność po stronie pasażera, Nowe reflektory LED z aktywnymi światłami mijania także znacznie poprawiają widoczność podczas jazdy w nocy” – dodaje Tomas Thuresson.

Zmiany nie były sztuką dla sztuki — skupiliśmy się na tym, co było potrzebne, i na tym, o co prosili nasi Klienci.
Opcjonalna druga lodówka i dodatkowe miejsce do przechowywania podczas długich tras Opcjonalna druga lodówka i dodatkowe miejsce do przechowywania podczas długich tras

Kolejne ulepszenia to przeprojektowana środkowa część deski rozdzielczej, która teraz zyskała na wytrzymałości, oraz poprawiony układ przycisków i funkcjonalności na kole kierownicy.

W odpowiedzi na potrzeby Klientów, smuklejsza dźwignia wybieraka zakresu biegów I-Shift została obniżona i przesunięta do przodu, aby zapewnić płynniejszą zmianę biegów.

Dodanie trzeciego gniazda USB, opcjonalny, sztywniejszy materac i nowa, łatwiejsza do czyszczenia powierzchnia deski rozdzielczej to elementy wprowadzone w celu zapewnienia większego komfortu podczas mieszkania w kabinie na długich trasach.

„W tych modyfikacjach, dowodzących pasji i wiedzy, wiele uwagi poświęcono szczegółom. Zmiany nie były sztuką dla sztuki — skupiliśmy się na tym, co było potrzebne, i na tym, o co prosili nasi Klienci. W efekcie powstał kompletny pakiet, którego celem jest zapewnienie kierowcy komfortu i bezpieczeństwa” — mówi Tomas Thuresson. 

PODSUMOWANIE NOWYCH MODERNIZACJI KABINY FH CAB:

Kierownica: nowy układ i funkcjonalność przycisków.

Aktywny wyświetlacz zestawu wskaźników: całkowicie cyfrowy, intuicyjny interfejs z czterema spersonalizowanymi ustawieniami, rozpoznawanie znaków drogowych i system powiadamiania diodami LED. 

Kamera narożna po stronie pasażera: cyfrowa, zasadniczo poprawia widoczność po stronie pasażera.

Powierzchnia deski rozdzielczej: nowy materiał, łatwiejszy do czyszczenia.

Część centralna: solidna, odporniejsza konstrukcja z lepszymi możliwościami przechowywania.

AGM/podwójny system magazynowania energii: znacznie ulepszony akumulator AGM z lepszymi możliwościami rozruchu. Opcjonalny podwójny system magazynowania energii opracowany pod kątem większego zużycia energii w transporcie długodystansowym.

Nowa dźwignia zmiany biegów I-Shift: smuklejsza, niższa i umieszczona dalej z przodu w harmonii z otoczeniem.