Trucks

Wytrzymalsze samochody ciężarowe oferujące większą pojemność i ładowność

| 2 minuty czytania | 2 minuty czytania
Dzięki wielu modernizacjom pozwalającym zwiększyć dopuszczalną masę całkowitą zestawu nawet do 150 ton, Volvo FMX, Volvo FH i Volvo FH16 mogą pracować jeszcze wydajniej.
Ilustracja 3D przedstawiająca nowe Volvo FMX transportujące gruz
Głównym dodatkiem do nowych samochodów ciężarowych Volvo do przewozu ciężkich ładunków jest nowa oś napędowa, opracowana przez nas we współpracy z Volvo Construction Equipment.

Nowe samochody ciężarowe Volvo do przewozu ciężkich ładunków, o wytrzymałym nadwoziu i solidnej konstrukcji zaprojektowano specjalnie pod kątem wymagających warunków w branży górniczej i budowlanej. Ich ostatnia metamorfoza zaowocowała jeszcze bardziej zdecydowanym wyglądem, większą pojemnością i ładownością.

Głównym dodatkiem do nowych samochodów ciężarowych Volvo do przewozu ciężkich ładunków jest nowa oś napędowa, opracowana przez nas we współpracy z Volvo Construction Equipment. Dzięki doświadczeniu i wiedzy w zakresie projektowania osi do ładowarek kołowych i wywrotek Volvo Trucks mogło zwiększyć nośność tylnej osi do 38 ton (do 32 ton w poprzednim modelu).

Tylne zawieszenie zostało zmodernizowane i wzmocnione. Wzmocniono także przednie zawieszenie, aby sprostało dodatkowej pojemności. W przypadku samochodu ciężarowego 8x4 DMC wynosi obecnie 58 ton. Tak więc ładowność wzrosła o ok. 15-17 procent.

Obie te modernizacje łącznie umożliwiły zwiększenie DMC ze 120 ton do niespotykanych dotąd 150 ton.

Wzmocnione przednie zawieszenie

Umożliwia obciążenie do 10 ton. Tę wartość można zwiększyć do 20 ton za pomocą podwójnych osi przednich.

Nowe tylne zawieszenie

Zostało dodatkowo wzmocnione za pomocą między innymi nowej, mocniejszej poprzecznicy, nowych resorów, większych gumowych łożysk i bardziej wytrzymałego mocowania osi zespolonej.

Nowa oś napędowa

Pierwsza opracowana wewnętrznie w Volvo Trucks od ponad 20 lat.