Trucks

Polska

×

Potajemnie na drodze: Klienci oceniają nową ofertę samochodów ciężarowych

| 5 minut czytania | 5 minut czytania
Na krętych drogach w Sierra de los Filabres w Hiszpanii wybrani Klienci mieli okazję przetestować nowe Volvo FH16, Volvo FH i Volvo FM. Oto ich wrażenia na sześć miesięcy przed premierą.
Samochód ciężarowy na drodze w Hiszpanii
Klienci Volvo Trucks zawsze odgrywali ważną i aktywną rolę w opracowywaniu nowych samochodów ciężarowych i funkcji.

Wrześniowe słońce powoli wznosi się nad góry, oświetlając suchą ziemię wzdłuż drogi A-349 ciepłym, brązowo-czerwonym blaskiem. Na drodze, która rozciąga się przez pustynny obszar Tabernas i poza pasmo górskie Sierra Filabres, trzy zamaskowane samochody ciężarowe Volvo właśnie rozpoczęły jedną z wielu jazd testowych w tym obszarze.

Kierowcy są Klientami Volvo Trucks poproszonymi o wyrażenie opinii i przedstawienie uwag na temat nowych modeli samochodów ciężarowych przed premierą. Każdemu Klientowi towarzyszy w kabinie przedstawiciel z lokalnego rynku. Podczas jazdy oceniają wszystko, od ogólnego wrażenia kabiny po nowe funkcje, takie jak tempomat zjazdowy i kamera narożna po stronie pasażera.

Klienci Volvo Trucks zawsze odgrywali ważną i aktywną rolę w opracowywaniu nowych samochodów ciężarowych i funkcji. W odróżnieniu od testów terenowych, trwających przez dłuższy czas i dostarczających informacji ważnych dla rozwoju produktu, te testy mają inny cel.

„Dla nas w dziale sprzedaży ważne jest spojrzenie na produkt z punktu widzenia kupującego i znajomość priorytetów Klientów. Te testy dają nam pojęcie o tym, co już osiągnęliśmy, i co jeszcze musimy zrobić” — mówi Tommy Aronsson, kierownik ds. argumentacji sprzedażowej w Volvo Trucks.

Testowy samochód ciężarowy mija marmurowy posąg w Hiszpanii

Wcześniej w 2019 roku Tommy Aronsson i jego koledzy zorganizowali podobne testy klienckie w Kirunie w północnej Szwecji. Były one prowadzone w ciężkich warunkach zimowych, na pokrytych śniegiem, śliskich w drogach, w temperaturze minus 20 stopni Celsjusza. Tutaj, w Hiszpanii, największym wyzwanie są kręte drogi i strome podjazdy.

„Ponieważ Klienci znają poprzednie modele, mogą z łatwością przeprowadzać porównania i dostrzegać mocne i słabe strony nowych samochodów ciężarowych. Cenne są zarówno spontaniczne reakcje, jak i informacje przekazywane przez Klientów” — mówi Tommy Aronsson.

Flota testowa mijająca kamieniołomy marmuru Sierra Filabre i gaje oliwne składa się z Volvo FM, a Volvo FH i Volvo FH16. Ponieważ samochody ciężarowe są zamaskowane, a kabiny są wyposażone w liczne urządzenia pomiarowe i kamery, skupiamy się na ocenie funkcjonalności pojazdów, a nie na ich konstrukcji.

„Klienci zawsze doceniają tego rodzaju przedsięwzięcia — wielu z nich jest dumnych z uczestnictwa i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami. Uczestnicy zadają także wiele pytań. Naprawdę widać wielkie zainteresowanie nowymi samochodami ciężarowymi” mówi Tommy Aronsson.

Samochód ciężarowy na drodze w Hiszpanii, w tyle turbiny wiatrowe

ROMAN FRANK

Właściciel
FIRMA: Frama.
KRAJ: Czechy.
DZIAŁALNOŚĆ: Transport ponadnormatywny.
SAMOCHODY CIĘŻAROWE: 35, z których 34 to Volvo.

„Ogólne wrażenie jest bardzo pozytywne. Na przykład nowy wyświetlacz jest bardzo przejrzysty. Korzystanie z przycisków na kierownicy jest proste, a interfejs przyjemny.

„Największe zmiany w segmencie FM dotyczą właściwości jezdnych. To Volvo FM to zupełnie nowy samochód ciężarowy, to jak inna historia.

Roman Frank, właściciel, Frama

„W kwestionariuszu najwyższą ocenę przyznałem lusterkom przednim i bocznym. Widoczność jest wspaniała, a kamera narożna po stronie pasażera świetnie się sprawdza. Spodobały mi się również nowe wewnętrzne lampy LED i możliwość ich włączenia jednym dotknięciem”.

Daniel Mcnulty, właściciel-operator, Danjak Ltd

DANIEL MCNULTY

Właściciel-operator
FIRMA: Danjak Ltd.
KRAJ: Wielka Brytania.
DZIAŁALNOŚĆ: transport niskopodwoziowy.
SAMOCHODY CIĘŻAROWE: 5 samochodów ciężarowych Volvo.

„Te samochody ciężarowe nie są oczywiście gotowe, ale dzisiejsza jazda była fantastyczna. Drogi są całkiem inne niż te, którymi jeżdżę zwykle w Wielkiej Brytanii.

„Słabo znam samochody ciężarowe z kierownicą po lewej stronie, więc musiałem się szybko nauczyć. Spodobała mi się ich nowa deska rozdzielcza. Stara też mi się podobała, ale nowa to już kolejny poziom. Jest bardzo nowoczesna i można się poczuć jak w całkiem nowym samochodzie.

„Chociaż Volvo FM nie sprawdziłoby się w naszych operacjach, dzisiejsza jazda tym samochodem to była prawdziwa frajda. Widoczność w nowej kabinie jest genialna, a fotel kierowcy nisko umieszczony — rozumiem, dlaczego ten samochód byłby świetny w niektórych zadaniach.

CHRISTOFFER ELAMSSON

Kierowca i operator ruchu
FIRMA: Hedenskogs Åkeri AB.
KRAJ: Szwecja.
DZIAŁALNOŚĆ: Transport i obsługa kontenerów-cystern.
SAMOCHODY CIĘŻAROWE: 6 samochodów ciężarowych Volvo.

„Ogólne wrażenie jest bardzo pozytywne. Na przykład nowy wyświetlacz jest bardzo przejrzysty. Korzystanie z przycisków na kierownicy jest proste, a interfejs przyjemny.

Christoffer Elamsson, kierowca i operator ruchu, Hedenskogs Åkeri AB

„Największe zmiany w segmencie FM dotyczą właściwości jezdnych. To Volvo FM to zupełnie nowy samochód ciężarowy, to jak inna historia.

„W kwestionariuszu najwyższą ocenę przyznałem lusterkom przednim i bocznym. Widoczność jest wspaniała, a kamera narożna po stronie pasażera świetnie się sprawdza. Spodobały mi się również nowe wewnętrzne lampy LED i możliwość ich włączenia jednym dotknięciem”.

Olli Haapanen, kierownik floty, Simeon Group

OLLI HAAPANEN

Kierownik floty
FIRMA: Simeon Group.
KRAJ: Finlandia.
DZIAŁALNOŚĆ: Transport towarów płynnych.
SAMOCHODY CIĘŻAROWE: 230 samochodów ciężarowych, w tym ok. 100 Volvo.

„Wszystkie nowe samochody ciężarowe dobrze się prowadziło. Volvo FH16 to znakomity pojazd na takich drogach. Jednak do naszych zadań odpowiedniejsze jest Volvo FM i będziemy czekać na nowy model. Nowa i stara kabina FM to jak dzień i noc. Widoczność jest bardzo dobra, a kamerę narożną po stronie pasażera uważam za jedną z najważniejszych funkcji bezpieczeństwa w ostatnich latach.


„Dziś używałem tempomatu adaptacyjnego przez 98% trasy. Jazda była płynna, a tempomat działał tak dobrze, że niemal nic nie musiałem robić. Podoba mi się też przywrócenie w nowych samochodach ciężarowych tempomatu zjazdowego.

„Myślę, że to bardzo dobrze, że Volvo Trucks zaprasza Klientów do udziału w takich testach. Jako użytkownicy końcowi znamy nasze potrzeby i to, co najlepiej się sprawdza w naszej działalności. Jako menedżer floty cieszę się, że wiem, jakie nowe funkcje będą wkrótce dostępne”.