Trucks

Kontrakt Volvo Flexi-Gold zapewnia ciągłe użytkowanie samochodów ciężarowych Michaela Vermaaka

| 5 minut czytania | 5 minut czytania
Dla Michaela Vermaaka, rolnika z RPA, sukces polega na dostępności. Posiadanie własnej floty samochodów ciężarowych Volvo FH z kontraktami Flexi-Gold pomaga mu zapewnić rentowność i wyprzedzić konkurencję.

Kiedy kupuję samochód ciężarowy, patrzę na trzy rzeczy: serwis, zużycie paliwa i wartość przy odsprzedaży. Jednak serwis jest dla mnie najważniejszy” — mówi Michael Vermaak, idąc w kierunku wielkiego silosu, w którym magazynuje kukurydzę. 

Jest wczesny ranek. Słońce właśnie wschodzi za górami wyznaczającymi granicę obszaru o powierzchni 2000 hektarów należącego do czwartego pokolenia rolników. Jego siedem samochodów ciężarowych zostaje kolejno załadowanych produktami, które trafią do Klientów w całej Prowincji Wschodniej. Duże chmury pyłu wypełniają powietrze, gdy samochody wyjeżdżają z farmy krętymi drogami żwirowymi.

W RPA trwa pora sucha, a Prowincja Wschodnia została dotknięta ciężką suszą. Dla rolnika, takiego jak Michael, może to mieć katastrofalne skutki, ponieważ jego działalność jest prowadzona w ramach czasowych, w których muszą mieć miejsce nawadnianie, zbiory, pakowanie i dostawy. Jednak Michael rozwiązał poważny problem wynikający z klimatu RPA, instalując dwie turbiny wodne i wielki zbiornik do magazynowania wody z pobliskiego kanału Fish River. Dzięki temu jego farma całkowicie uniezależniła się od sieci energetycznej, którą wytwarza samodzielnie. 

Zaufanie to coś, co zdobywasz. Sprzedaż to tylko początek. Musisz być stale dostępny dla swoich Klientów.

Podczas suszy jego pola są nawadniane ze zbiornika, co pozwala zachować wysoką jakość plonów. Ta sama chęć zwiększenia efektywności była przyczyną jego podjętej 17 lat temu decyzji o samodzielnym transportowaniu własnych produktów.

„Dużą zaletą posiadania własnych samochodów ciężarowych jest możliwość zapewnienia terminowych dostaw. Lepsza obsługa Klientów oznacza także lepsze ceny za nasze produkty” — mówi Michael i dodaje: „Ponieważ jesteśmy rolnikami, nasza praca jest ściśle powiązana z porami roku. Latem zbieramy do 600 ton pszenicy dziennie w krótkim okresie sześciu do ośmiu dni. Wszelkie przestoje w tym okresie mogą oznaczać utratę milionów randów”.

 

Zapewnienie dyspozycyjności jest najwyższym priorytetem, a Michael jest zadowolony z długotrwałej współpracy z Volvo Trucks i menedżerem ds. sprzedaży, Koosem Van Rooyen. Obaj współpracują od 2004 roku, kiedy Michael usłyszał o Koosie. 

Michael wyjaśnia, że Koos różni się od większości sprzedawców, których spotkał, ponieważ w każdym momencie jest gotowy do pomocy. „Ilekroć pojawia się problem, Koos go rozwiązuje. Otrzymujemy znakomitą obsługę, toteż jesteśmy wierni jemu i Volvo” — mówi Michael.

 

Według Koosa Van Rooyena uczciwość i stała gotowość do podjęcia dodatkowego działania są podstawami pomyślnej współpracy. „Zaufanie to coś, co zdobywasz. Sprzedaż to tylko początek. Musisz być zawsze dostępny dla swojego Klienta i zapewniać mu pełne wsparcie na co dzień” — mówi.

Koos wyjaśnia, że sezonowość działalności Michaela jest typowa dla przewoźników z RPA i skłoniła Volvo Trucks do opracowania nowej umowy serwisowej o nazwie
Flexi-Gold. Dzięki nowemu kontraktowi opłaty za planowane przeglądy i opłaty kontraktowe odpowiadają rzeczywistym przejazdom, co sprawia, że zarówno serwis, jak i płatności wpływają korzystnie na przepływy pieniężne w firmach Klientów.

„Kontrakt Flexi-Gold ma duże znaczenie dla mojej działalności transportowej. Operacje stały się łatwiejsze, a sporo obowiązków odpadło. Inna korzyść wiąże się z przepływami pieniężnymi — jeśli jeździmy mniej, płacimy także mniej. Volvo natomiast zajmuje się tworzeniem planów przeglądów i konserwacją moich pojazdów, dzięki czemu mogę skoncentrować się na rozwoju firmy i wprowadzaniu nowych technologii” — mówi Michael.

Wprawdzie zrealizował już marzenie z dzieciństwa o posiadaniu 2000 hektarów ziemi uprawnej, jednak planuje dalszy rozwój. W ciągu najbliższych kilku lat zainstaluje kolejne dwie turbiny, aby założyć więcej mleczarni i przejść od dojenia 1500 do 5000 krów. Jednak dawno temu, w 1992 roku, kiedy zaczął uprawiać ziemniaki na 10 hektarach przejętej od ojca ziemi, którą ten kupił zaledwie kilka miesięcy przed śmiercią, wiele osób wróżyło mu klęskę.

Kontrakt Flexi-Gold ma duże znaczenie dla mojej działalności transportowej. Operacje stały się łatwiejsze, a sporo obowiązków odpadło.

„Ludzie byli przekonani, że uprawa ziemniaków to zły pomysł, i powiedzieli mi, że zbankrutuję w ciągu roku. Okazała się jednak strzałem w dziesiątkę. Sądzę, że w jakimś stopniu chciałem potwierdzić własną wartość i pokazać innym, że się mylą. Być może nadal to robię” — mówi.

Ponadto: „Uwielbiam rolnictwo. Zawsze mówię, że nie pracuję, ale uprawiam hobby, więc nigdy nie mam ochoty wyjeżdżać na wakacje. Jestem bardzo dumny z moich lojalnych Pracowników. To im w dużej mierze zawdzięczam sukces”. 

Michael optymistycznie patrzy w przyszłość swojej farmy. Ma nadzieję, że bezpieczeństwo w RPA poprawi się, uda się rozwiązać problemy rasowe, a jego dzieci zaczną z nim pracować. 

Przyznaje jednak, że nie jedynym — największym obecnie są drogi. Nie chodzi tylko o ich złą jakość, ale także o ostatnio występujące zagrożenia dla kierowców samochodów ciężarowych. „Ostatnio jest bardziej niebezpiecznie” — mówi.

W odległości kilku godzin jazdy od farmy, menedżer floty Michaela, Nardus Rademeyer, realizuje dostawę. To droga po wybojach, ponieważ samochód ciężarowy jedzie głównie mniejszymi drogami szutrowymi różnej jakości. Pył jest wszędzie, nawet wewnątrz pojazdu. 

„Przy każdym przeglądzie naszych samochodów ciężarowych Volvo musi wymieniać filtry powietrza” — mówi Nardus, wskazując na suchy krajobraz, kiedy mała małpka wskakuje w jego pole widzenia. Jest to typowy widok w RPA, pomimo płotów oddzielających większość dróg od otaczającej przyrody. 

Wyjaśnia, że jazda po tych drogach niesie codziennie wyzwania, i że musi być bez przerwy skoncentrowany i uważny. Musi się także dostosować do jakości drogi, aby oszczędzać paliwo, a jednocześnie zapewnić dostawę na czas.

„Cieszę się, że jeździmy samochodami ciężarowymi Volvo FH. Nie tylko dlatego, że dobrze się nimi jeździ, ale także ze względu na obsługę. Wiem, że ludzie z Volvo nigdy nas nie zawiodą i że jeśli dojdzie do awarii, natychmiast mi pomogą”. 

 

Michael Vermaak Boerdery
Rok założenia: 
1992.
Właściciel: Michael Vermaak.
Liczba pracowników: 200 (w tym 7 kierowców).
Ładunek: kukurydza, ziemniaki, pszenica, lucerna, nabiał.
Liczba samochodów ciężarowych: 7 (wszystkie to Volvo FH 440 6x4).
Historia: Farma została założona w 1992 r. jako niewielkie gospodarstwo produkujące ziemniaki. Michael Vermaak Boerdery rozwinął ją, dokupując sąsiednie ziemie. Dziś składa się z 2000 hektarów i jest jedną z największych farm w Prowincji Wschodniej.
Usługi: Produkcja i dostawy produktów rolniczych, w tym ziemniaków, kukurydzy, pszenicy i nabiału do Klientów w Prowincji Wschodniej i Zachodniej.   


Kontrakt Volvo Flexi-Gold
Dzięki kontraktowi Volvo Flexi-Gold opłaty za planowane przeglądy i opłaty kontraktowe odpowiadają rzeczywistym przejazdom, co sprawia, że zarówno serwis, jak i płatności wpływają korzystnie na przepływy pieniężne.