Trucks

Jedno okno na cyfrowy świat

Technologie cyfrowe błyskawicznie zmieniają społeczeństwo, a branża transportowa nie stanowi wyjątku. Carina Holm, menedżer ds. usług w Volvo Trucks, wyjaśnia, jak wprowadzenie Volvo Connect – pojedynczego interfejsu informacji i usług – ułatwi klientom życie.
Carina Holm
W opinii Cariny Holm, menedżera ds. usług w Volvo Trucks, Volvo Connect pomoże klientom w osiąganiu większej rentowności i efektywności.

Jak cyfryzacja oddziałuje na branże transportową?
– Jeżeli wszystko zostaje ucyfrowione, pojawiają się nowe możliwości i zmienia się postępowanie klientów. Podstawą tego są zbiory danych, tzw. big data, analityka i sztuczna inteligencja. Pojawiające się platformy, takie jak np. Uber czy Airbnb, przekształcają modele biznesowe i kwestionują wiele ugruntowanych norm.

Patrząc na współczesny transport, widzimy wiele marnotrawstwa, choćby w postaci niepełnego wykorzystania możliwości samochodów ciężarowych w całym ich cyklu życiowym. Dzięki digitalizacji danych pojawiają się realne możliwości tworzenia usług, które zmniejszają straty w systemie transportowym.

Jakie szczególne możliwości pani dostrzega?
– Najważniejszym aspektem jest możliwość wprowadzania ułatwień dla klientów poprzez udostępnianie odpowiednich informacji wtedy, gdy są potrzebne. Na przykład, komunikacja pozwala w czasie rzeczywistym śledzić lokalizację pojazdów czy zwiększać dyspozycyjność poprzez monitorowanie stanu pojazdu i obsługę zapobiegawczą. Inna grupa usług może pomóc w ograniczeniu czynności administracyjnych lub zapewnieniu zgodności z przepisami.

Można zyskać naprawdę dużo. Stąd tak ważna jest współpraca z klientami, ponieważ to oni wiedzą, co jest dla nich najbardziej korzystne. W ten sposób możemy opracować optymalne rozwiązanie.

Czym jest Volvo Connect?
– Volvo Connect to pojedynczy interfejs zapewniający dostęp do odpowiednich informacji, wiadomości, funkcji i usług. Obejmuje on zarówno cyfrowe usługi Volvo Trucks, jak i te oferowane przez podmioty zewnętrzne. Innymi słowy, Volvo Connect jest dla klienta oknem na cały cyfrowy świat. Dzięki temu będziemy mogli wspierać naszych klientów w ich dążeniach do poprawy rentowności i efektywności, a tym samym ułatwiać im redukowanie kosztów, zwiększanie przychodów i spełnianie przepisów.

Jakie szczególne potrzeby pomoże spełnić Volvo Connect?
– Jedną z aktualnych barier jest konieczność korzystania przez klientów z wielu różnych interfejsów, by mieć dostęp do pełnego spektrum dostępnych informacji i usług. Zgrupowanie wszystkiego w pojedynczym interfejsie wydanie ułatwi korzystanie z tych zasobów. Obecnie Volvo Connect obejmuje system Dynafleet, Kalendarz Serwisowy i kilka innych cyfrowych usług Volvo Trucks, a także trzy funkcje: Stan Pojazdu, Raport Bezpieczeństwa oraz Dostęp do Danych. Z czasem oferta zostanie rozszerzona. Klienci będą mogli wybierać spośród szerokiej gamy usług i aplikacji, pochodzących zarówno do nas, jak i wybranych dostawców zewnętrznych. Pozwoli to klientom na dostosowanie Volvo Connect do swoich indywidualnych potrzeb, poprzez wybór najbardziej przydatnych usług.

Informacje o Volvo Connect

  • Volvo Connect udostępni pojedynczy cyfrowy interfejs, ułatwiający dostęp do odpowiednich informacji, funkcji i usług, niezbędnych do sprawnego prowadzenia działalności.
  • Volvo Connect zostanie uruchomiony we wrześniu 2018 r. Będzie regularnie powiększany i aktualizowany w nadchodzących latach.