Trucks

Wyraźniejszy widok

Miasto może być dla kierowcy samochodu ciężarowego bardzo wymagającym środowiskiem. I dlatego właśnie zmodernizowane Volvo FE Low Entry Cab opracowano z myślą o lepszej widoczności, bezpieczeństwie, ergonomii i wydajności.
Volvo FE LEC na ulicach miasta
W Volvo FE LEC kierowca siedzi niżej nad jezdnią, dzięki czemu znajduje się bliżej innych użytkowników drogi i ma znacznie lepszą widoczność we wszystkich kierunkach.

Intensywny ruch drogowy, piesi, rowerzyści, wąskie ulice i ciasne przestrzenie – to tylko przykłady utrudnień, z jakimi muszą radzić sobie kierowcy samochodów ciężarowych operujący w mieście. Jednak dzięki niżej posadowionej kabinie, Volvo FE Low Entry Cab (LEC) zapewnia kierowcy dobrą widoczność, ergonomię i komfort.

– Na ulicach miasta kierowca musi bezustannie obserwować otoczenie samochodu ciężarowego i nawiązywać kontakt wzrokowy z niechronionymi użytkownikami drogi, takimi jak rowerzyści czy piesi – mówi Anders Edenholm, menedżer ds. segmentu dystrybucyjnego w Volvo Trucks. – Poprzez posadowienie kierowcy niżej nad jezdnią i zmniejszenie martwych pól widzenia możliwe jest znaczne polepszenie widoczności we wszystkich kierunkach i przybliżenie kierowcy do innych użytkowników dróg.

Ponadto kabina Low Entry posiada nisko położone wejście, dzięki czemu kierowca może wygodnie i szybko do niej wchodzić i z niej wychodzić. Zmodernizowane Volvo FE LEC oferuje funkcję „przyklęku”, która pozwala obniżyć wejście o dalsze dziewięć centymetrów, co oznacza, że do kabiny wchodzi się jak do autobusu miejskiego.

– Niektórzy kierowcy, np. ci wykonujący miejski transport dystrybucyjny, muszą wchodzić i wychodzić z kabiny nawet 50 razy dzienne, a to mocno obciąża ich kolana, kostki i plecy – wyjaśnia Johan Jarlengrip, specjalista ds. cech otoczenia kierowcy. – Nisko położone wejście nie tylko eliminuje te obciążenia, ale także sprzyja zatrzymaniu dobrych kierowców w firmie, jako że urazy są częstą przyczyną odchodzenia z tego zawodu.

Pierwsze Volvo FE LEC zostało wprowadzone na rynek w 2009 r. jako specjalny wariant Volvo FE do zabudowy śmieciarką, przeznaczony dla Londynu. Pojazd jednak zyskał taką popularność, że szybko został włączony do oferty standardowej. W swojej nowej, zaktualizowanej wersji oferuje jeszcze więcej korzystnych cech.

Są to m.in. dodatkowa szyba boczna, umieszczona za drzwiami kabiny po stronie pasażera oraz drzwi otwierane o kąt do 90 stopni. Wewnątrz zachowano dotychczasowy układ ergonomicznej deski rozdzielczej, zapewniającej kierowcy wygodny dostęp do często używanych elementów sterujących. Dostępna bogata gama wyposażenia dodatkowego pozwala na dalsze doskonalenie pojazdu pod kątem bezpieczeństwa, dyspozycyjności, wydajności i oddziaływania na środowisko naturalne.

Otoczenie kierowcy
Wnętrze kabiny jest ergonomiczne, a często używane elementy sterujące są łatwo dostępne. Nisko położone wejście, 90-stopniowy kąt otwarcia drzwi i funkcja „przyklęku” znacznie zmniejszają obciążenie kolan, pleców i ramion kierowcy – do kabiny się po prostu wchodzi zamiast wspinać. 

Wydajność
Kabina Volvo FE LEC może pomieścić nawet cztery osoby, zaś nisko położone wejście pozwala zaoszczędzić czas. Wyposażone w silnik o mocy 350 KM, Volvo FE LEC oferuje wszechstronność, zwrotność i dynamikę. Jest dostępne także ze skrzynią biegów I-Shift, dostosowaną do specyfiki transportu dystrybucyjnego lub budowlanego.

Widoczność
Umieszczone niżej nad jezdnią stanowisko kierowcy powoduje, że kierowca znajduje się bliżej swojego najbliższego otoczenia, a tym samym ma lepszą widoczność we wszystkich kierunkach. Bezpośrednie pole widzenia jeszcze bardziej powiększają dodatkowe szyby w drzwiach pasażera i w ścianie bocznej za nimi.

Czystość
Volvo FE LEC CNG jest zasilane sprężonym gazem ziemnym. W przypadku zasilania biogazem emisja dwutlenku węgla może być mniejsza nawet o 70 procent. Volvo oferuje także alternatywne układy napędowe, umożliwiające użytkowanie pojazdu w strefach, w których obowiązują ograniczenia dotyczące pojazdów napędzanych silnikami wysokoprężnymi.

Bezpieczeństwo
Poza lepszą widocznością, Volvo FE LEC udostępnia także aktywne systemy bezpieczeństwa, takie jak np. Układ Ostrzegający o Niebezpieczeństwie Kolizji z funkcją Hamowanie Awaryjne. Tym samym jeszcze bardziej malej ryzyko zderzenia z niechronionym użytkownikiem drogi lub innym pojazdem. W kabinie zastosowano również przednią belkę przeciwnajazdową (FUP) oraz dodatkowe wzmocnienia w celu lepszej ochrony kierowcy.

Dyspozycyjność
Volvo FE LEC jest dostępne w połączeniu z szeroką gamą usług telematycznych o zdalnych, pomocnych w monitorowaniu pojazdu i obsłudze serwisowej. Lepsza widoczność przekłada się na mniejsze prawdopodobieństwo wypadku w wąskich przestrzeniach.

Volvo FE z kabiną Low Entry – cechy

  • Niżej położone, szersze wejście do kabiny.
  • Niższa pozycja za kierownicą.
  • Dodatkowe szyby zapewniające lepszą widoczność.
  • Do wyboru: kabina czteromiejscowa, przelotowa, z płaską podłogą lub kabina standardowa z miejscem dla kierowcy i jednego pasażera.
  • Zoptymalizowane oprogramowanie skrzyni biegów I-Shift.
  • Dostępne alternatywne układy napędowe.

Szczegóły specyfikacji

  • Silnik o mocy 350 KM, zapewniający dobrą dynamikę.
  • Skrzynia biegów I-Shift z pakietem oprogramowania dla transportu dystrybucyjnego lub budowlanego,
  • Do trzech dodatkowych miejsc siedzących dla pasażerów.
  • Dodatkowe szyby boczne za drzwiami i w drzwiach pasażera.
  • Regulowany spoiler dachowy, zapewniający mniejszy opór powietrza i niższe zużycie paliwa.