Jak I-Shift Dual Clutch pomaga włoskiej firmie transportowej Sartori oszczędzać paliwo na wymagających górskich trasach.

W górskich regionach północnych Włoch rodzinna firma transportowa Sartori Trasporti potrzebuje pojazdów odznaczających się wysokimi osiągami, a jednocześnie zużywających niewiele paliwa. Wygląda na to, że wybierając Volvo FH ze skrzynią biegów I-Shift Dual Clutch znalazła idealne dla siebie rozwiązanie.

Założyciel Sartori Trasporti, Giorgio, (z lewej) z córką Cristianą, synem Enrico (z prawej) i mężem Cristiany, Federico.

Patriarcha rodziny, Giorgio Sartori, pasjonował się samochodami ciężarowymi już wtedy, kiedy pięćdziesiąt lat temu rozpoczynał swoją działalność, dysponując jednym trzykołowym pojazdem. Wkrótce nawiązał kontakt z firmami, które potrzebowały pomocy w transporcie silników i skór i od tamtej pory rozwiną współpracę z najbardziej prestiżowymi włoskimi i zagranicznymi producentami luksusowych wyrobów skórzanych.

Sartori Trasporti działa we Włoszech, głównie na obszarze rozciągającym się między Vicenzą, gdzie znajduje się siedziba firmy, a regionem Toskania, dokąd dostarcza towary.

Sartori Trasporti działa we Włoszech, głównie na obszarze rozciągającym się między Vicenzą, gdzie znajduje się siedziba firmy, a regionem Toskania, dokąd dostarcza towary.

Obecnie Giorgio prowadzi swoją firmę wraz z synem Enrico, który zarządzą flotą pojazdów, obsługą techniczną i logistyką transportu, oraz córką Cristianą, zajmującą się planowaniem i administracją. W rodzinny biznes zaangażowany jest także mąż Cristiany, Federico. Wszyscy spędzają dużo czasu w siedzibie firmy, w Arzignano.

– Sądzę, że prowadzenie rodzinnego przedsiębiorstwa ma wiele zalet, zwłaszcza, jeżeli jest się zżytym, jak my. Oczywiście, zdarzają się trudne „sytuacje”, jednak zawsze wychodzimy z nich bez większych problemów – mówi Giorgio Sartori.

Od samego początku swojego istnienia Sartori Trasporti skupia się na jakości, precyzji i punktualności. Wcześnie zaczęła korzystać z pojazdów Volvo Trucks.. Obecnie flota firmy liczy 29 samochodów ciężarowych, z których 16 to pojazdy Volvo.

Ponieważ sporo jeździmy w górach, potrzebujemy pojazdów o wysokich osiągach, a jednocześnie ekonomicznych.

Poranki i wczesne wieczory to wyjątkowo pracowity czas w bazie Sartori, ponieważ wtedy samochody ciężarowe są załadowywane i rozładowywane.

Poranki i wczesne wieczory to wyjątkowo pracowity czas w bazie Sartori, ponieważ wtedy samochody ciężarowe są załadowywane i rozładowywane.

Każdego dnia, między godziną 6 a 8 rano oraz po południu, przed bramą Sartori ustawia się kolejka pojazdów oczekujących na załadunek lub rozładunek. Wewnątrz, między magazynem a naczepami, niczym mechaniczne kolibry bez przerwy kursują wózki widłowe. Ten wrażliwy proces nadzoruje Enrico, wspólnie ze swoim szwagrem Federico.

– Załadunek prowadzamy o świcie, ponieważ nasze samochody muszą wcześnie wyruszyć w drogę, by jak najszybciej dostarczyć towar do klienta. Niektórzy nasi kierowcy jeżdżą tylko nocą: wyruszają wieczorem, a rankiem docierają do celu.

Podobnie jak jego ojciec, Enrico jest pasjonatem pojazdów ciężarowych i technologii. Uważnie śledzi wszystkie innowacje wprowadzane przez Volvo Trucks i jest niezmiernie zadowolony ze swojego najnowszego nabytku: dwóch Volvo FH wyposażonych w dwusprzęłgowe skrzynie biegów, które okazały się być wprost idealne na trasy prowadzące przez Toskanię. 

Sartori Trasporti odnotowała znaczne oszczędności paliwa podczas jazdy w terenie górzystym pojazdem wyposażonym w I-Shift Dual Clutch. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów doskonale sprawdza się w tych warunkach, zapewniając szybką, płynną zmianę przełożeń, w czasie której nie następuje spadek prędkości obrotowej silnika.

Sartori Trasporti odnotowała znaczne oszczędności paliwa podczas jazdy w terenie górzystym pojazdem wyposażonym w I-Shift Dual Clutch. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów doskonale sprawdza się w tych warunkach, zapewniając szybką, płynną zmianę przełożeń, w czasie której nie następuje spadek prędkości obrotowej silnika.

 

– Dla mnie źródłem 50 procent dochodów jest wydajność pojazdu. Ta jednak idzie w parze ze zużyciem paliwa, które musi utrzymywać się na stałym poziomie. Ponieważ sporo jeździmy w górach, potrzebujemy pojazdów o wysokich osiągach, a jednocześnie ekonomicznych. Dzięki najnowszej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów nasze koszty paliwa powinny zmniejszyć się o około 3 procent, w porównaniu ze standardową I-Shift!

W liczbach bezwzględnych oznacza to, że w ciągu roku samochody ciężarowe wyposażone w I-Shift Dual Clutch, pokonujące dystans 150 000 kilometrów, pozwalają Sartori Trasporti zaoszczędzić 2500 euro na kosztach oleju napędowego. Ale to nie jedyna korzyść. 

Zazwyczaj samochody ciężarowe Sartori Trasporti w ciągu roku pokonują dystans 150 000 kilometrów. Firma szacuje, że dzięki I-Shift Dual Clutch oszczędza 2500 euro rocznie na kosztach paliwa do każdego z pojazdów.

Zazwyczaj samochody ciężarowe Sartori Trasporti w ciągu roku pokonują dystans 150 000 kilometrów. Firma szacuje, że dzięki I-Shift Dual Clutch oszczędza 2500 euro rocznie na kosztach paliwa do każdego z pojazdów.

 

– Po zaledwie sześciu miesiącach użytkowania spodziewamy się osiągnąć dodatkowe oszczędności, wynikające z mniejszego zużycia układu napędowego, wzrostu prędkości średniej i mniejszego zużycia opon – wszystko dzięki mniejszym wahaniom momentu obrotowego silnika. Aktualnie testujemy opony, które w naszych warunkach mogłyby osiągnąć trwałość 400 000 km – informuje Enrico.

Obecnie Sartori prosperuje znakomicie, jednak nie zawsze tak było, zwłaszcza w okresie kryzysu finansowego, który panował we Włoszech klika lat temu. Na szczęście rodzina posiadała własne magazyny, dzięki czemu nie musiała ponosić kosztów wynajmu, i wspólnie ze swoimi klientami przetrwała ten trudny okres.

Tata Giorgio na budowie nowej siedziby Sartori.

Tata Giorgio na budowie nowej siedziby Sartori.

– Ponieważ nasze problemy finansowe były ściśle związane z kłopotami klientów, pokonywaliśmy je wspólnie. Z niektórymi z nich mamy długofalowe relacje, nawiązane jeszcze przez mojego ojca. Nasza współpraca opiera się na zaufaniu i wzajemnym wsparciu – wyjaśnia Cristiana Sartori.

Dzisiaj kryzys finansowy wydaje się być czymś odległym, a firma ma przed sobą doskonałe perspektywy dalszego rozwoju. Rodzina Sartori już teraz inwestuje w przyszłość, budując nowy obiekt na przedmieściach Arzignano, który stanie się siedzibą dla Sartori Trasporti i Velo Trans SRL – firmy, w której Sartori mają 51 procent udziałów.

– Ulokowanie dwóch powiązanych ze sobą przedsiębiorstw w jednym miejscu, na powierzchni ponad 10 000 metrów kwadratowych, ułatwi pracę oraz pozwoli optymalnie wykorzystywać przestrzeń magazynową i zasoby. Tym sam jeszcze bardziej wzrośnie jakość świadczonych przez nas usług. Zamierzamy się przeprowadzić na wiosnę – mówi z zadowoleniem Giorgio Sartori.

SARTORI TRASPORTI SRL

Rok założenia: 1966.
Właściciel: Giorgio Sartori. Rodzina Sartori jest również w posiadaniu 51 procent udziałów w firmie Velo Trans SRL.
Siedziba główna: Arzignano, Vicenza.
Liczba pracowników: 36 (łącznie z kierowcami)
Zadania transportowe: Transport ogólny, gównie skór, produktów chemicznych, tekstyliów i maszyn. Od 1996 r. firma posiada certyfikat zgodności z normą UNI EN ISO 9001:2008.
Liczba pojazdów Volvo: 16.
Cechy pojazdów: Ciągniki siodłowe Volvo najnowszej generacji posiadają I-Shift Dual Clutch, kabiny z dwiema leżankami oraz bogate wyposażenie dodatkowe (Aktywny Układ Kierowniczy Volvo, Układ Monitorowania Pasa Ruchu i Układ Ostrzegający o Niebezpieczeństwie Kolizji z funkcją Hamowanie Awaryjne)
Zużycie paliwa: 35 l/100 km na trasach do Toskanii, 28 l/100 km na trasach do Kampanii
Rynek: Sartori Trasporti działa we Włoszech, głównie na obszarze rozciągającym się między Vicenzą, gdzie znajduje się siedziba firmy, a regionem Toskania, dokąd dostarcza towary. Ponieważ firma transportuje również produkty chemiczne, wykorzystywane przez zakłady zajmujące się obróbką skór, jej samochody prawie nigdy nie jadą się bez ładunku.

Treści powiązane

Nasze przetrwanie jako firmy zależy od niskiego zużycia paliwa, dobrego wyszkolenia kierowców i wysokiej wydajności samochodów ciężarowych

Dzięki szkoleniom kierowców, programowi zachęt i inwestycjom w najnowsze samochody ciężarowe i technologie, polska firma transportowa Jastim zmniejszyła zużycie paliwa do poziomu uznawanego dotychczas za nieosiągalny....

Lżejsze samochody ciężarowe – większa ładowność

Działając na wysoce konkurencyjnym rynku, Arclid Transport musiała znaleźć sposób na zwiększenie ładowności i wydajności. Dzięki inwestycji w indywidualne rozwiązania transportowe, w połączeniu ze szkoleniem kierowców, menedżer floty Peter Conway ...

Ekspresowa pomoc w USA

Taylor White, wiceprezes AMX, ma wiele powodów, by wybierać Volvo. Nowe Uptime Center w Greensboro, w Karolinie Północnej, dzięki któremu jego firma oszczędza czas i pieniądze....

Filtruj artykuły

5 true 5