Silniki wysokoprężne Volvo z maksymalnym momentem obrotowym dostępnym w wyjątkowo szerokim zakresie obrotów.

Spójrz na wykresy

Duży moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych. Maksymalny moment obrotowy dostępny w wyjątkowo szerokim zakresie obrotów. Maksimum momentu dostępne aż do prędkości obrotowej maksymalnej mocy. Porównaj nasze charakterystyki momentu, a dostrzeżesz różnicę. Wejdź do kabiny i poczuj to – niesamowite przyspieszenie, niezrównana siła napędowa i przyjemna, oszczędna jazda.

Ekonomiczne silniki wysokoprężne Volvo

Ekonomika paliwowa w genach – i troska o środowisko naturalne

Zwiększony stopień sprężania w silnikach o mocy 420 i 460 KM. Nowy typ turbosprężarki w silnikach o mocy 500 i 540 KM. Układ wytryskowy Common Rail we wszystkich jednostkach napędowych oraz zoptymalizowane oprogramowanie sterujące, a także mniejsze tarcie wewnętrzne. Wszystko po to, by zapewnić lepszą ekonomikę paliwową, większy moment obrotowy i szybsze reakcje silnika przy niskiej prędkości obrotowej. Zyska na tym Twoja rentowność. I na środowisko naturalne.

Opatentowany hamulec silnikowy VEB+ od Volvo

Hamulec Silnikowy Volvo: VEB i VEB+ Do 375 kW mocy hamowania

Opatentowany przez nas hamulec silnikowy VEB+ rozwija moc hamowania do 375 kW (510 KM) w silniku D13, dzięki oryginalnej konstrukcji wałka rozrządu. Maksymalna moc hamulca silnikowego VEB w jednostce D11 wynosi 290 kW. Zintegrowany ze skrzynią biegów I-Shift i inteligentnym tempomatem, zwiększa bezpieczeństwo o ekonomikę paliwową na stromych i trudnych zjazdach.

Czystsze, zielone silniki

Za pomocą naszych silników spełniających normę emisji spalin Euro 6 wykonaliśmy kolejny duży krok w kierunku zmniejszenia oddziaływanie na środowisko naturalne i proekologicznego transportu. Poprawa momentu obrotowego i ekonomiki paliwowej jest wyraźnie odczuwalna. Jednocześnie zredukowaliśmy o połowę emisję cząstek stałych i o blisko 80% emisję tlenków azotu, w porównaniu ze silnikami klasy Euro 5.

Nasze rozwiązanie Euro: schemat

Jak działa nasze rozwiązanie Euro 6

1. Silnik
Zastosowane w silniku nowe podzespoły polepszają wymianę gazów i powodują, że do układu oczyszczania spalin docierają spaliny o odpowiedniej temperaturze.

2. Dodatkowy – tzw. „siódmy” – wtryskiwacz
(niepotrzebny w silnikach D11K i D13K420)
Dodatkowy wtryskiwacz dostarcza paliwo do układu wydechowego w celu utrzymywania odpowiedniej temperatury katalizatora DOC oraz temperatury spalin zapewniającej skuteczne działanie filtra DPF i katalizatora SCR.

3. Katalizator utleniający (DOC)
Katalizator DOC wytwarza związek NO2 wymagany dla skutecznego dopalania cząstek stałych w filtrze DPF. W niskiej temperaturze otoczenia dostarcza również ciepła niezbędnego do regeneracji filtra.

4. Filtr cząstek stałych (DPF)
Wychwytuje cząstki stałe (PM) i magazynuje je do czasu, aż zostaną dopalone w procesie regeneracji. Proces ten zachodzi w sposób automatyczny i nie wymaga interwencji kierowcy.

5. Układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR)
W strefie mieszania jest do spalin wtryskiwany preparat AdBlue. Gdy mieszanka ta dotrze do katalizatora SCR, tlenki azotu (NO2) ulegają rozkładowi na nieszkodliwy, czysty azot i parę wodną.

6. Katalizator nieprzereagowanego amoniaku (ASC)
Ostatni etap, zanim spaliny znajdą się w rurze wydechowej, polegający na neutralizacji ewentualnych pozostałości amoniaku (NH3).

Volvo FMX w ośmiu różnych poziomach mocy

Wybierz swoją moc

Masz osiem różnych poziomów mocy do wyboru. Cztery silniki 11-litrowe (D11) i cztery 13-litrowe (D13).

Znajdź dealera

Poczuj tę moc

Poznaj moc i ekonomikę paliwową naszych silników u swojego dealera Volvo Trucks.

Znajdź dealera