Dane techniczne układu napędowego Volvo FM

  • Silniki
  • I-Shift
  • I-Shift Dual Clutch
  • Pakiety oprogramowania I-Shift
  • Tylne osie
  • Przełożenia tylnych osi
  • Konfiguracje układu napędowego
  • Przystawki odbioru mocy
  • Silniki

      D11K D13K G13C
    Poziom emisji spalin Euro 6 Euro 6 Euro 6
    Liczba cylindrów 6 6 6
    Pojemność skokowa 10,8 dm3 12,8 dm3 12,8 dm3
    Skok tłoka 152 mm 158 mm 158 mm
    Średnica cylindra 123 mm 131 mm 131 mm
    Stopień sprężania 17:1 18:1 (420, 460 KM), 17:1 (500 KM) 17:1
    Zakres ekonomiczny 950–1400 1/min 900–1400 1/min 1000–1400 obr/min
    Moc hamulca wydechowego 160 kW (2400 1/min) 200 kW (2300 1/min)  
    Moc hamulca VEB 290 kW (2400 1/min)    
    VEB opcja    
    Moc hamulca VEB+   375 kW (2300 1/min) 375 kW (2300 1/min)
    VEB+   opcja opcja
    Liczba filtrów oleju 2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy 2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy 2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy
    Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem 36 l 33 l 33 l
    Całkowita pojemność układu chłodzenia 36 l 38 l 39,5 l

    Okres między wymianami oleju

    Maksymalnie co 100 000 km lub raz do roku – olej VDS4.

    Wymagania dotyczące paliwa

    Olej napędowy bezsiarkowy (EN590, zawartość siarki maks. 10 ppm).
    Biodiesel drugiej generacji (EN15940, syntetyczny olej napędowy.
    LNG do zasilania silników

    Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika

      Moment obrotowy Przełożenie
    EPTT350 350 Nm*  1.26:1
    EPTT650 650 Nm* 1.26:1
    EPTT1000 1000 Nm* 1.26:1

    * Moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju.

    D11K – MOC /MOMENT OBROTOWY

    D11K – MOC /MOMENT OBROTOWY

    Moc maks. wg: EC 582/2011

     

     

     

     

     

     

     

     

    D11K330 (243 kW)  
    Moc maks. przy 1600-1900 1/min 330 KM
    Maks. moment obr. przy 950–1400 1/min 1600 Nm
    D11K370 (273 kW)  
    Moc maks. przy 1600–1900 1/min 370 KM
    Maks. moment obr. przy 950–1400 1/min 1750 Nm
    D11K410 (302 kW)  
    Moc maks. przy 1600–1900 1/min 410 KM
    Maks. moment obr. przy 1000–1400 1/min 1950 Nm
    D11K450 (332 kW)  
    Moc maks. przy 1600–1900 1/min 450 KM
    Maks. moment obr. przy 1000–1400 1/min 2150 Nm
    D13K – MOC /MOMENT OBROTOWY

    D13K – MOC /MOMENT OBROTOWY

    Moc maks. wg: EC 582/2011

     

     

     

     

     

     

     

     

    D13K420 (309 kW)  
    Moc mak. 1400-1800 obr/min 420 KM
    Maks. moment obr. przy 860–1400 1/min 2100 Nm
    D13K460 (338 kW)  
    Moc maks. przy 1400–1800 1/min 460 KM
    Maks. moment obr. przy 900–1400 1/min 2300 Nm
    D13K500 (368 kW)  
    Moc maks. przy 1400–1800 1/min 500 KM
    Maks. moment obr. przy 1000–1400 1/min 2500 Nm
    G13C – MOC/MOMENT OBROTOWY

    G13C – MOC/MOMENT OBROTOWY

    Moc maks. wg EC 582/2011

     

     

     

     

     

     

     

     

    G13C420 (309 kW)  
    Moc maks. przy 1400–1800 1/min 420 KM
    Maks. moment obr. przy 1000–1400 1/min 2100 Nm
    G13C460 (338 kW)  
    Moc maks. przy 1700–1800 1/min 460 KM
    Maks. moment obrotowy przy 1050–1400 obr/min 2300 Nm
    I-Shift

    12-biegowa skrzynia biegów ze zmianą zakresów i półbiegami oraz zautomatyzowanym układem zmiany biegów. Skrzynia biegów I-Shift może być wyposażona w kompaktowy zwalniacz, przystawkę odbioru mocy, pompę awaryjnego wspomagania układu kierowniczego oraz chłodnicę oleju.

    I-Shift

    Typ Bieg najwyższy Maks. moment obrotowy silnika Konstrukcyjna DMC zestawu
    AT2412F Bezpośredni 2400 Nm 44 t
    AT2612F Bezpośredni 2600 Nm 100 t
    ATO2612F Nadbieg 2600 Nm 100 t

    Dane techniczne I-Shift Dual Clutch

    Typ Bieg najwyższy Maks. moment obr. silnika (Nm) Konstrukcyjna DMC zestawu (t)
    SPO2812 Nadbieg 2800 80

    Pakiety oprogramowania I-Shift

    Wersja podstawowa Basic (TP-BAS)
    TP-BAS to standardowy pakiet oprogramowania, dostarczany wraz ze skrzynią biegów I-Shift, który zawiera podstawowe funkcje, niezbędne do użytkowania skrzyni biegów w każdych warunkach.

    Oprogramowanie I-Shift dla transportu dystrybucyjnego (TP-DIST)
    TP-DIST dostosowuje funkcje skrzyni biegów do specyfiki transportu dystrybucyjnego. Pakiet ten obejmuje m.in. funkcje, które ułatwiają ruszanie z miejsca, manewrowanie pojazdem i jazdę z małą prędkością.

    Oprogramowanie I-Shift dla transportu budowlanego (TP-CON)
    TP-CON dostosowuje funkcje skrzyni biegów do specyfiki transportu budowlanego. Pakiet ten obejmuje m.in. funkcje, które ułatwiają ruszanie z miejsca, manewrowanie pojazdem i jazdę z małą prędkością. Może być stosowany w pojazdach użytkowanych ma drogach nieutwardzonych.

    Oprogramowanie I-Shift dla transportu długodystansowego (TP-LONG)
    TP-LONG ma wbudowane inteligentne funkcje minimalizujące zużycie paliwa. Pakiet ten jest idealny dla transportu długodystansowego, w którym ogromną rolę odgrywa ekonomika paliwowa. Zawiera funkcję I-Roll.

    Heavy Duty Transport (TP-HD)
    TP-HD optymalizuje działanie skrzyni biegów I-Shift w ciężkich zestawach drogowych (DMC zestawu >85 t). Kierowca może w każdej chwili włączyć lub wyłączyć tryb dużej masy całkowitej i włączyć tryb długodystansowy, niezależnie od dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów. Pakiet ten zawiera również funkcje
    optymalizujące użytkowanie samochodu ciężarowego ciągnącego kilka przyczep.

    Pakiety oprogramowania I-Shift

    Warianty TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
    Basic PTO Functions (APF-BAS)
    Enhanced PTO Functions (APF-ENH) o o o o o
    Basic Gear Selection Adjustment (AMSO-BAS)
    Enhanced Gear Selection Adjustment, incl. Kickdown (AMSO-AUT) o o o
    Basic Vocational Functions (AVO-BAS)
    Enhanced Performance – Bad Roads (AVO-ENH) o o o
    Basic Shift Strategy
    Performance Shift
    Gearbox Oil Temperature Monitor
    Heavy Start Engagement
    I-Roll (•)
    Smart Cruise Control (•)
    Launch Control
    Enhanced Shift Strategy (DMCZ ≤ 85 t)
    Heavy Duty GCW Control (85 t < DMCZ ≤ 180 t)
    Ultraniski bieg pełzający* (ASO-ULC) o o o
    Podstawowy bieg pełzający* (ASO-C) o o o
    Multiplikator biegów wstecznych* (ARSO-MSR) o o o
    I-See bazująca z danych GPS o o

    • Standard (•) Funkcja może być używana po aktywacji TP-LONG. o Opcja – Niedostępne
    *Tylko AT2612F, ATO2612F, ARSO-MSR wymaga ASO-ULC lub ASO-C.
    **Tylko AT2612F i ATO2612F

    Tylne osie

    Wyjście Rodzaj Przekładnia główna Maks. moment obrotowy Maks. dopuszczalny nacisk na oś Konstrukcyjna DMC zestawu
    Osie z pojedynczą przekładnią główną          
    RSS1144 Oś pojedyncza Hipoidalna 2800 Nm 11,7 t 44 t
    RSS1344C/D Oś pojedyncza Hipoidalna 2600 Nm 13 t 44 t
    RSS1356 Oś pojedyncza Hipoidalna 2400/2800 Nm 13 t 56/44 t
    RSS1360 Oś pojedyncza Hipoidalna 3550 Nm 13 t 70 t
    RTS2370A Oś podwójna Hipoidalna 3550 Nm 23 t 80 t
    Osie ze zwolnicami w piastach kół          
    RSH1370F Oś pojedyncza Stożkowa o zębach spiralnych 3550 Nm 13 t 70 t
    RTH2610F Oś podwójna Stożkowa o zębach spiralnych 3550 Nm 26 t 100 t
    RTH3210F Oś podwójna Stożkowa o zębach spiralnych 3550 Nm 32 t 100 t
    RTH3312 Oś podwójna Stożkowa o zębach spiralnych 3550 Nm 33 t 120 t

    Przełożenia tylnych osi

    RSS1144 RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RTS2370A RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
    2.31:1 2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.43:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
    2.47:1 2.47:1* 2.64:1 2.64:1 2.57:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
    2.64:1 2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.83:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
    2.85:1 2.85:1 3.10:1 3.08:1 3.09:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
    3.08:1 3.08:1 3.44:1 3.40:1 3.40:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
      3.36:1 3.67:1 3.67:1 3.78:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 6.18:1
      3.70:1   4.11:1 4.13:1   4.55:1 4.55:1 7.21:1
      4.11:1     4.50:1   5.41:1 5.41:1  
      4.63:1     5.14:1   6.18:1 6.18:1  
      5.29:1     5.67:1     7.21:1  
            6.17:1        

    * Dotyczy RSS1344D.

    Konfiguracje układu napędowego

      D11K330 D11K370 D11K410 D11K450 D13K420 D13K460 D13K500 G13C420 G13C460
     
    I-Shift
    AT2412F
    AT2612F
    ATO2612F
    AT2812F                  
    ATO3112F                  
    ATO3512F                  
                       
    I-Shift Dual Clutch                
    SP02812              
    Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną
    RSS1144A  
    RSS1344C/D
    RSS1356
    RSS1360
    RTS2370A
    RSS1144        
    Osie napędowe ze zwolnicami w piastach kół    
    RSH1370F
    RTH2610F
    RTH3210F    
    RTH3312    

    Przystawki odbioru mocy

    Istnieje duży wybór przystawek odbioru mocy niezależnych oraz zależnych od sprzęgła.

    NAPĘDZANE OD SILNIKA

    PTER-DIN
    Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy przeznaczona do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.

    PTER1400
    Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.

    PTER100
    Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.

    NAPĘDZANE OD SKRZYNI BIEGÓW

    PTR-F
    Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.

    PTR-FL/FH
    Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.

    PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
    Przystawka nisko-/średnio-/wysokoobrotowa ze złączem DIN do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.

    PTRD-F
    Przystawka wysokoobrotowa z kołnierzem napędowym.

    PTRD-D
    Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Dwa złącza DIN, z przodu i z tyłu, do bezpośredniego napędu pomp hydraulicznych.

    PTRD-D1
    Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Kołnierz napędowy z tyłu i złącze DIN z przodu.

    PTRD-D2
    Przystawka wysokoobrotowa, potrójna. Dwa tylne kołnierze napędowe i jedno złącze DIN z przodu.

     

    Znajdź dealera

    Podejdź bliżej do Volvo FM

    Skonfiguruj swój idealny samochód ciężarowy. Zrobisz to u swojego dealera Volvo Trucks.

    Znajdź dealera