Charakterystyka momentu obrotowego silnika wysokoprężnego

Spójrz na wykresy

Duży moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych. Maksymalny moment obrotowy dostępny w wyjątkowo szerokim zakresie obrotów. Pokrywające się w przedziale średnich prędkości zakresy maksymalnej mocy i maksymalnego momentu obrotowego. Porównaj nasze charakterystyki momentu, a dostrzeżesz różnicę. Wejdź do kabiny i poczuj to – niesamowite przyspieszenie, niezrównana siła napędowa i przyjemna, oszczędna jazda. 

 

Zapoznaj się z kompletem danych technicznych układu napędowego

Ekonomika paliwowa to oszczędność Twoich pieniędzy i mniejsze oddziaływanie na środowisko naturalne

Źródło mocy dla Twojego biznesu.

Ogromna moc silnika D16 oraz maksymalny moment obrotowy dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych oznaczają, że FH16 sprosta naprawdę ciężkim zadaniom i że wykona je szybko i sprawnie. Skorzysta na tym Twój portfel. 

Hamulec silnikowy VEB+, wykorzystujący wałek rozrządu o unikatowej konstrukcji

Hamulec Silnikowy Volvo – VEB+

Opatentowany przez nas hamulec silnikowy VEB+ rozwija moc hamowania do 470 kW (639 KM) w silniku D16, dzięki oryginalnej konstrukcji wałka rozrządu. Zintegrowany ze skrzynią biegów I-Shift i inteligentnym tempomatem, hamulec silnikowy umożliwia utrzymywanie dużych prędkości średnich bez pogarszania bezpieczeństwa i ekonomiki paliwowej.

Czystsze, zielone silniki

Wprowadzenie silnika zgodnego z normą EURO 6 Step C to kolejny duży krok naprzód, jeżeli chodzi o oddziaływanie transportu na środowisko naturalne. Osiągi pozostały takie same, ale niższe jest zużycie paliwa. 

Nasze rozwiązanie Euro 6: schemat

Jak działa nasze rozwiązanie Euro 6

1. Silnik 
Zastosowane w silniku nowe podzespoły polepszają wymianę gazów i powodują, że do układu oczyszczania spalin docierają spaliny o odpowiedniej temperaturze.

2. Dodatkowy – tzw. „siódmy” – wtryskiwacz
Dodatkowy wtryskiwacz dostarcza paliwo do układu wydechowego w celu utrzymywania odpowiedniej temperatury katalizatora DOC oraz temperatury spalin zapewniającej skuteczne działanie filtra DPF i katalizatora SCR.

3. Katalizator utleniający (DOC)
Katalizator DOC wytwarza związek NO2 wymagany dla skutecznego dopalania cząstek stałych w filtrze DPF. W niskiej temperaturze otoczenia dostarcza również ciepła niezbędnego do regeneracji.

4. Filtr cząstek stałych (DPF)
Wychwytuje cząstki stałe (PM) i magazynuje je do czasu, aż zostaną dopalone w procesie regeneracji. Proces ten zachodzi w sposób automatyczny i nie wymaga interwencji kierowcy.

5. Układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR)
W strefie mieszania jest do spalin wtryskiwany preparat AdBlue. Gdy mieszanka ta dotrze do katalizatora SCR, tlenki azotu (NO2) ulegają rozkładowi na nieszkodliwy, czysty azot i parę wodną.

6. Katalizator nieprzereagowanego amoniaku (ASC)
Ostatni etap, zanim spaliny znajdą się w rurze wydechowej, polegający na neutralizacji ewentualnych pozostałości amoniaku (NH3).

Moc Volvo FH16

Wybierz swoją moc

Masz cztery różne poziomy mocy do wyboru dla swojego Volvo FH16. 

Znajdź dealera

Moc w górę. Zużycia paliwa w dół

Poznaj moc i ekonomikę paliwową naszych silników u swojego dealera Volvo Trucks.

Znajdź dealera