Dane techniczne układu napędowego Volvo FH

  • Silniki
  • I-Shift
  • Pakiety oprogramowania I-Shift
  • I-Shift Dual Clutch
  • Tylne osie
  • Przełożenia tylnych osi
  • Konfiguracje układu napędowego
  • Przystawki odbioru mocy

Silniki

  D13K  G13C 
Poziom emisji spalin  Euro 6  Euro 6
Liczba cylindrów  6
Pojemność skokowa  12,8 dm³  12,8 dm³
Skok tłoka  158 mm  158 mm
Średnica cylindra  131 mm  131 mm
Stopień sprężania  18:1 (420, 460 KM), 17:1 (500, 540 KM) 17:1
Zakres ekonomiczny  900–1400 1/min  1000–1400 obr/min
Moc hamulca wydechowego 200 kW (2300 obr/min) -
Moc hamulca VEB+  375 kW (2300 obr/min) 375 kW (2300 obr/min)
Moc hamulca VEB+  opcja opcja 
Liczba filtrów oleju  2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy   2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy 
Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem  33 l  33 l 
Całkowita pojemność układu chłodzenia  38 l  39,5 l 

Wymagania dotyczące paliwa

Olej napędowy bezsiarkowy (EN590, zawartość siarki maks. 10 ppm).
Biodiesel drugiej generacji (EN15940, syntetyczny olej napędowy)

 

Okres między wymianami oleju

Maksymalnie co 100 000 km lub raz do roku – olej VDS4. 

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika

  Moment obrotowy  Przełożenie 
EPTT350  350 Nm*  1.26:1
EPTT650  650 Nm*  1.26:1
EPTT1000  1000 Nm*  1.26:1

* Moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju.

D13K – Moc/moment obrotowy

D13K – Moc/moment obrotowy

Moc maks. wg EC 582/2011

D13K420 (309 kW)   
Moc maks. przy 1400–1800 1/min  420 KM 
Maks. moment obr. przy 860–1400 1/min  2100 Nm 
D13K460 (338 kW)   
Moc maks. przy 1400–1800 1/min  460 KM 
Maks. moment obr. przy 900–1400 1/min  2300 Nm  
D13K500 (368 kW)   
Moc maks. przy 1400–1800 1/min  500 KM 
Maks. moment obr. przy 1000–1400 1/min  2500 Nm 
D13K540 (397 kW)   
Moc maks. przy 1450–1800 1/min  540 KM 
Maks. moment obr. przy 1000–1450 1/min  2600 Nm 
G13C – MOC/MOMENT OBROTOWY

G13C – MOC/MOMENT OBROTOWY

Moc maks. wg EC 582/2011

G13C420 (309 kW)  
Moc maks. przy 1400–1800 1/min 420 KM
Maks. moment obr. przy 1000–1400 1/min 2100 Nm
G13C460 (338 kW)  
Moc maks. przy 1700–1800 1/min 460 KM
Maks. moment obrotowy przy 1050–1400 obr/min 2300 Nm
   
I-Shift

12-biegowa skrzynia biegów ze zmianą zakresów i półbiegami oraz zautomatyzowanym układem zmiany biegów. Skrzynia biegów I-Shift może być wyposażona w kompaktowy zwalniacz, przystawkę odbioru mocy, pompę awaryjnego wspomagania układu kierowniczego oraz chłodnicę oleju.

Dane techniczne

Typ Bieg najwyższy Maks. moment obr. silnika (Nm) Konstrukcyjna DMC zestawu (t)
AT2412F
Bezpośredni  2400 44
AT2612F
Bezpośredni  2600 100
ATO2612F
Nadbieg  2600 100

Dane techniczne I-Shift Dual Clutch

Typ  Bieg najwyższy  Maks. moment obr. silnika (Nm) Konstrukcyjna DMC zestawu (t)
SPO2812 Nadbieg 2800 80

Pakiety oprogramowania I-Shift

Wersja podstawowa Basic (TP-BAS)
TP-BAS to standardowy pakiet oprogramowania, dostarczany wraz ze skrzynią biegów I-Shift, który zawiera podstawowe funkcje, niezbędne do użytkowania skrzyni biegów w każdych warunkach.

Oprogramowanie I-Shift dla transportu dystrybucyjnego (TP-DIST)
TP-DIST dostosowuje funkcje skrzyni biegów do specyfiki transportu dystrybucyjnego. Pakiet ten obejmuje m.in. funkcje, które ułatwiają ruszanie z miejsca, manewrowanie pojazdem i jazdę z małą prędkością.

Oprogramowanie I-Shift dla transportu budowlanego (TP-CON)
TP-CON dostosowuje funkcje skrzyni biegów do specyfiki transportu budowlanego. Pakiet ten obejmuje m.in. funkcje, które ułatwiają ruszanie z miejsca, manewrowanie pojazdem i jazdę z małą prędkością. Może być stosowany w pojazdach użytkowanych ma drogach nieutwardzonych.

Oprogramowanie I-Shift dla transportu długodystansowego (TP-LONG)
TP-LONG ma wbudowane inteligentne funkcje minimalizujące zużycie paliwa. Pakiet ten jest idealny dla transportu długodystansowego, w którym ogromną rolę odgrywa ekonomika paliwowa. Zawiera funkcję I-Roll.

Heavy Duty Transport (TP-HD)
TP-HD optymalizuje działanie skrzyni biegów I-Shift w ciężkich zestawach drogowych (DMC zestawu >85 t). Kierowca może w każdej chwili włączyć lub wyłączyć tryb dużej masy całkowitej i włączyć tryb długodystansowy, niezależnie od dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów. Pakiet ten zawiera również funkcje optymalizujące użytkowanie samochodu ciężarowego ciągnącego kilka przyczep.

Pakiety oprogramowania I-Shift

Warianty TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
Basic PTO Functions (APF-BAS)
Enhanced PTO Functions (APF-ENH) o o o o o
Basic Gear Selection Adjustment (AMSO-BAS)
Enhanced Gear Selection Adjustment, incl. Kickdown (AMSO-AUT) o o o
Basic Vocational Functions (AVO-BAS)
Enhanced Performance – Bad Roads (AVO-ENH) o o o
Basic Shift Strategy
Performance Shift
Gearbox Oil Temperature Monitor
Heavy Start Engagement
I-Roll (•)
Smart Cruise Control (•)
Launch Control
Enhanced Shift Strategy (DMCZ ≤ 85 t)
Heavy Duty GCW Control (85 t < DMCZ ≤ 180 t)
Ultraniski bieg pełzający* (ASO-ULC) o o o
Podstawowy bieg pełzający* (ASO-C) o o o
Multiplikator biegów wstecznych* (ARSO-MSR) o o o
I-See bazująca z danych GPS o o

• Standard (•) Funkcja może być używana po aktywacji TP-LONG. o Opcja – Niedostępne.
*Tylko AT2612F, ATO2612F, ATO3112F i ATO3512F. ARSO-MSR wymaga ASO-ULC lub ASO-C.
**Tylko AT2612D, AT2612F, ATO2612F, ATO3112F i ATO3512F.

Tylne osie

Typ  Rodzaj Przekładnia główna Maks. moment obrotowy (Nm) Maks. dopuszczalny nacisk na oś (t) Konstrukcyjna DMC zestawu (t)
Osie z pojedynczą przekładnią główną          
RSS1144A Oś pojedyncza Hipoidalna 2800 11.5/11.7 44
RSS1344C/D Oś pojedyncza Hipoidalna 2600 13 44
RSS1356 Oś pojedyncza Hipoidalna 2400/2800 13 56/44
RSS1360 Oś pojedyncza Hipoidalna 3550 13 70
RTS2370A Oś podwójna Hipoidalna 3550 23 80
Osie ze zwolnicami w piastach kół          
RSH1370F Oś pojedyncza Stożkowa o zębach spiralnych 3550 13 70
RTH2610F Oś podwójna Stożkowa o zębach spiralnych 3550 26 100
RTH3210F Oś podwójna Stożkowa o zębach spiralnych 3550 32 100
RTH3312 Oś podwójna Stożkowa o zębach spiralnych 3550 33 120

Przełożenia tylnych osi

RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RSS1144 RTS2370A RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.31:1 2.43:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
2.47:1* 2.79:1 2.64:1 2.47:1 2.57:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
2.64:1 3.10:1 2.85:1 2.64:1 2.83:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
2.85:1 3.44:1 3.08:1 2.85:1 3.09:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
3.08:1 3.67:1 3.40:1 3.08:1 3.40:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
3.36:1   3.67:1   3.78:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 6.18:1
3.70:1   4.11:1   4.13:1   4.55:1 4.55:1 7.21:1
        4.50:1   5.41:1 5.41:1  
        5.14:1   6.18:1 6.18:1  
        5.67:1     7.21:1  
        6.17:1        

* Dotyczy RSS1344D.

Konfiguracje układu napędowego

  D13K420 D13K460 D13K500 D13K540 G13C420 G13C460
I-Shift            
AT2412F    
AT2612F
ATO2612F
AT2812F            
ATO3112F            
ATO3512F            
             
I-Shift Dual Clutch             
SP02812     ●  ●  ●    
Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną            
RSS1144A
RSS1344C/D
RSS1356
RSS1360
RTS2370A
RSS1144
Osie napędowe ze zwolnicami w piastach kół            
RSH1370F
RTH2610F
RTH3210F    
RTH3312    

Przystawki odbioru mocy

Istnieje duży wybór przystawek odbioru mocy niezależnych oraz zależnych od sprzęgła.

Przystawki odbioru mocy niezależne od sprzęgła

PTER-DIN: Napędzana od silnika tylna przystawka do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTER1400: Napędzana od silnika tylna przystawka z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.
PTER-100: Napędzana od silnika tylna przystawka z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.

Przystawki odbioru mocy zależne od sprzęgła

PTR-F: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-FL/FH: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Przystawka nisko-/średnio-/wysokoobrotowa ze złączem DIN do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTRD-F: Przystawka wysokoobrotowa z kołnierzem napędowym wału
PTRD-D: Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Dwa złącza DIN, z przodu i z tyłu, do bezpośredniego napędu pomp hydraulicznych.
PTRD-D1: Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Kołnierz napędowy z tyłu i złącze DIN z przodu.
PTRD-D2: Przystawka wysokoobrotowa, potrójna. Dwa tylne kołnierze napędowe i jedno złącze DIN z przodu.

Znajdź dealera

Podejdź bliżej

Skonfiguruj swój idealny samochód ciężarowy. Zrobisz to u swojego dealera Volvo Trucks.

Znajdź dealera