Ponieważ I-See zna profil drogi przed pojazdem, może „podpowiedzieć” silnikowi i skrzyni biegów I-Shift, co zrobić, by jak najlepiej wykorzystać energię kinetyczną samochodu ciężarowego w celu zaoszczędzenia paliwa i zmniejszenia emisji CO2.

Anders Eriksson

Twórca I-See, Volvo Trucks

Film przedstawiający zasadę działania I-See

Oszczędności

Zobacz, ile I-See może dla Ciebie zaoszczędzić.

Jak to działa

Zbliżając się do wzniesienia, samochód ciężarowy pobiera dane z mapy topograficznej o dużej rozdzielczości, dostępnej w internecie. Dane te umożliwiają maksymalne wykorzystanie energii kinetycznej pojazdu w sześciu kolejnych etapach, w celu zaoszczędzenia do 5% paliwa. Jeżeli danej drogi nie ma na mapie lub przerwane zostanie połączenie z serwerem, system przełącza się na współdzieloną bazę danych.

Wykwalifikowani kierowcy też potrafią to robić. Ale gdy prowadzisz samochód ciężarowy od ośmiu godzin, nie zawsze udaje Ci się wybrać najwłaściwszy moment. Jeżeli przejazd przez wzniesienie kontroluje I-See, Ty możesz koncentrować się na innych aspektach jazdy.

Volvo FH, chmura danych I-see

Zawsze z pomocnikiem i w ruchu

Nowa funkcja I-See jest lepsza. Jak dotychczas, ten unikatowy system korzysta z danych o topografii drogi w celu optymalizacji prędkości i zmian biegów. Nowa funkcja I-See w pierwszej kolejności wykorzystuje dane pochodzące z komercyjnej mapy topograficznej o wysokiej dokładności, a dopiero potem dane wygenerowane przez innych użytkowników I-See, dostępne w chmurze danych. A jeżeli komunikacja zostanie przerwana, korzysta z danych przechowywanych lokalnie.

Oznacza to, że zawsze masz dostęp do informacji i profilu drogi i możesz płynnie posuwać się naprzód, zaś system aktualizuje się automatycznie, bez konieczności odwiedzania stacji obsługi. 

Znajdź dealera

Marzą Ci się większe oszczędności?

Umów się ze swoim dealerem Volvo Trucks na prezentację wszystkich naszych systemów i usług sprzyjających oszczędzaniu paliwa.

Znajdź dealera