Trucks

Polska

×

Dane techniczne układu napędowego Volvo FMX

  • Silniki
  • I-Shift
  • I-Shift Dual Clutch
  • Powertronic
  • Tylne osie
  • Przełożenia tylnych osi
  • Konfiguracje układu napędowego
  • Przystawki odbioru mocy

Silniki

 

D11K

D13K

Poziom emisji spalin

Euro 6

Euro 6

Liczba cylindrów

6

6

Pojemność skokowa

10,8 dm³

12,8 dm³

Skok tłoka

152 mm

158 mm

Średnica cylindra

123 mm

131 mm

Stopień sprężania

17:01

18:1 (420, 460, 500 KM), 17:1 (540 KM)

Zakres ekonomiczny

1000–1500 obr/min

950–1400 1/min

Moc hamulca wydechowego

160 kW (2400 1/min)

200 kW (2300 1/min)

Moc hamulca VEB

290 kW (2400 1/min)

 

VEB

opcja

 

Moc hamulca VEB+

 

375 kW (2300 1/min)

Moc hamulca VEB+

 

opcja

Liczba filtrów oleju

2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy

2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy

Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem

36 l

33 l

Całkowita pojemność układu chłodzenia

36 l

38 l

 

Wymagania dotyczące paliwa

Olej napędowy bezsiarkowy (EN590, zawartość siarki maks. 10 ppm).
Biodiesel drugiej generacji (EN15940, diesel syntetyczny)

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika

 

Moment obrotowy

Przełożenie

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1

* Moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju.

D11K — moc/moment obrotowy

Moc maks. wg: EC 582/2011

D11K330 (243 kW)

 

Moc maks. przy 1600–1900 1/min

330 KM

Maks. moment obr. przy 950–1400 1/min

1600 Nm

D11K380 (280 kW)

 

Moc maks. przy 1700–1800 1/min

380 KM

Maks. moment obr. przy 950–1400 1/min

1800 Nm

D11K430 (316 kW)

 

Moc maks. przy 1700–1800 1/min

430 KM

Maks. moment obr. przy 1000–1400 1/min

2050 Nm

D11K460 (338 kW)

 

Moc maks. przy 1700–1800 1/min

460 KM

Maks. moment obrotowy przy 1050–1400 obr/min

2200 Nm

D13K — moc/moment obrotowy

Moc maks. wg: EC 582/2011

D13K420 (309 kW)

 

Moc maks. przy 1400–1800 1/min

420 KM

Maks. moment obr. przy 860–1400 1/min

2100 Nm

D13K460 (338 kW)

 

Moc maks. przy 1400–1800 1/min

460 KM

Maks. moment obr. przy 900–1400 1/min

2300 Nm

D13K500 (368 kW) 

 

Moc maks. przy 1530–1800 1/min

500 KM 

Maks. moment obr. przy 980–1270 1/min

2500 Nm 

D13K540 (397 kW) 

 

Moc maks. przy 1450–1800 1/min 

540 KM 

Maks. moment obr. przy 1000–1450 1/min

2600 Nm 

I-Shift

12-biegowa skrzynia biegów ze zmianą zakresów i półbiegami oraz zautomatyzowanym układem zmiany biegów. Skrzynia biegów I-Shift może być wyposażona w kompaktowy zwalniacz, przystawkę odbioru mocy, pompę awaryjnego wspomagania układu kierowniczego oraz chłodnicę oleju.

Dane techniczne

Typ

Bieg najwyższy

Maks. moment obr. silnika (Nm)

Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

AT2412F

Bezpośredni

2400

44

AT2612F

Bezpośredni

2600

100

ATO2612F

Nadbieg

2600

100

Dane techniczne I-Shift Dual Clutch

Typ

Bieg najwyższy

Maks. moment obr. silnika (Nm)

Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

SPO2812

Nadbieg

2800

80

Powetronic

W pełni automatyczna skrzynia biegów z przekładnią hydrokinetyczną i chłodnicą oleju, zdolna do zmiany przełożeń pod obciążeniem. Zmianie biegu nie towarzyszy przerwa w przenoszeniu mocy. Skrzynia biegów Powertronic może być fabrycznie wyposażona w przystawkę odbioru mocy, zintegrowany zwalniacz i pompę awaryjnego wspomagania układu kierowniczego.

Powertronic

Typ

Bieg najwyższy

Maks. moment obr. silnika (Nm)

Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

PT2106

Bezpośredni

2100

44

PT2606

Bezpośredni

2600

60

Programy zmiany biegów Powertronic

Economy

Tryb ekonomiczny zapewniający optymalne zużycie paliwa. Zmiana biegów następuje przy najbardziej ekonomicznej prędkości obrotowej silnika.

Performance

Pozwala na wykorzystanie pełnej mocy silnika. Zmiana biegu na wyższy lub niższy następuje przy wysokiej prędkości obrotowej silnika.

Tylne osie

Typ

Konfiguracja

Przekładnia główna

Maks. moment obrotowy (Nm)

Maks. dopuszczalny nacisk na oś (t)

Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

Osie z pojedynczą przekładnią główną

         

RSS1344C/E

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2600

13

44

RSS1356

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2400/2800

13

56/44

RSS1370A/B

Oś pojedyncza

Hipoidalna

3550

13

70

RTS2370A

Oś podwójna

Hipoidalna

3550

23

80

RSS1244B

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2800

12

44

RTS2310A

Oś podwójna

Hipoidalna

3550

23

100

RSS1352A

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2800

13

52

Osie ze zwolnicami w piastach kół

         

RSH1365

Oś pojedyncza

Stożkowa o zębach spiralnych

2400

13

65

RSH1370F

Oś pojedyncza

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

13

70

RTH2610F

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

26

100

RTH3210

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

32

100

RTH3312

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

33

120

RTH3815

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

38

150

Przełożenia tylnych osi

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1356

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

RSH1365

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

2.31:1

2.31:1*

2.31:1

2.50:1

2.47:1

2.43:1

2.06:1

3.61:1

3.46:1

3.33:1

3.33:1

3.61:1

4.14:1

2.47:1

2.47:1*

2.47:1

2.64:1

2.64:1

2.57:1

2.17:1

3.76:1

3.61:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.64:1

2.64:1*

2.64:1

2.79:1

2.85:1

2.83:1

2.31:1

4.12:1

3.76:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

2.85:1

2.85:1*

2.85:1

3.10:1

3.08:1

3.09:1

2.47:1

4.55:1

4.12:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.08:1

3.08:1*

3.08:1

3.44:1

3.40:1

3.40:1

2.64:1

 

4.55:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 

3.36:1

3.36:1*

3.36:1

3.67:1

3.67:1

3.78:1

2.85:1

 

5.41:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 
 

3.70:1

   

4.11:1

4.13:1

3.08:1

   

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 
 

4.11:1

     

4.50:1

3.36:1

   

5.41:1

5.41:1

   
 

4.63:1

     

5.14:1

3.70:1

   

6.18:1

6.18:1

   
 

5.29:1

     

5.67:1

4.11:1

     

7.21:1

   
         

6.17:1

4.63:1

           

 

* Dotyczy RSS1344E

Konfiguracje układu napędowego

 

D11K330

D11K370

D11K410

D11K450

D13K420

D13K460

D13K500

D13K540

Powertronic

               

PT2106

       

PT2606

       

I-Shift

               

AT2412F

   

AT2612F

ATO2612F

I-Shift Dual Clutch

               

SP02812

         

Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną

               

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1356

RTS2370A

RSS1370A/B

RTS2310A

Osie napędowe ze zwolnicami w piastach kół

               

RSH1365

 

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

Przednia oś napędowa / skrzynka rozdzielcza

             

FAA11/FAA21/V2501TB

Przystawki odbioru mocy

Napędzane od silnika

PTER-DIN 
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy przeznaczona do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTER1400 
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.
PTER100
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.

Napędzane od skrzyni biegów

PTR-F
Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-FL/FH 
Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
Przystawka nisko-/średnio-/wysokoobrotowa ze złączem DIN do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTRD-F
Przystawka wysokoobrotowa z kołnierzem napędowym.
PTRD-D
Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Dwa złącza DIN, z przodu i z tyłu, do bezpośredniego napędu pomp hydraulicznych.
PTRD-D1 
Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Kołnierz napędowy z tyłu i złącze DIN z przodu.
PTRD-D2
Przystawka wysokoobrotowa, potrójna. Dwa tylne kołnierze napędowe i jedno złącze DIN z przodu.

POZNAJ VOLVO FMX

Skonfiguruj swój idealny samochód ciężarowy. Zrobisz to u swojego dealera Volvo Trucks.