|
D11K |
D13K |
---|---|---|
Poziom emisji spalin |
Euro 6 |
Euro 6 |
Liczba cylindrów |
6 |
6 |
Pojemność skokowa |
10,8 dm³ |
12,8 dm³ |
Skok tłoka |
152 mm |
158 mm |
Średnica cylindra |
123 mm |
131 mm |
Stopień sprężania |
17:01 |
18:1 (420, 460, 500 KM), 17:1 (540 KM) |
Zakres ekonomiczny |
1000–1500 obr/min |
950–1400 obr/min |
Moc hamulca wydechowego |
160 kW (2400 obr/min) |
200 kW (2300 obr/min) |
Moc hamulca VEB |
290 kW (2400 obr/min) |
|
VEB |
opcja |
|
Moc hamulca VEB+ |
375 kW (2300 obr/min) |
|
Moc hamulca VEB+ |
opcja |
|
Liczba filtrów oleju |
2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy |
2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy |
Objętość oleju przy wymianie, w tym Filtr |
36 l |
33 l |
Całkowita pojemność układu chłodzenia |
36 l |
38 l |
Olej napędowy bezsiarkowy (EN590, zawartość siarki maks. 10 ppm).
Biodiesel drugiej generacji (EN15940, diesel syntetyczny)
|
Moment obrotowy |
Przełożenie |
---|---|---|
EPTT650 |
650 Nm* |
1.26:1 |
EPTT1000 |
1000 Nm* |
1.26:1 |
* Moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju.
Moc maks. wg: EC 582/2011
D11K330 (243 kW) |
|
---|---|
Moc maks. przy 1700 obr/min |
330 KM |
Maks. moment obr. przy 877–1400 obr/min |
1600 Nm |
D11K380 (280 kW) |
|
Moc maks. przy 1700 obr/min |
380 KM |
Maks. moment obr. przy 938–1400 obr/min |
1800 Nm |
D11K430 (316 kW) |
|
Moc maks. przy 1700 obr/min |
430 KM |
Maks. moment obr. przy 1008–1400 obr/min |
2050 Nm |
D11K460 (338 kW) |
|
Moc maks. przy 1700 obr/min |
460 KM |
Maks. moment obr. przy 1050–1400 obr/min |
2200 Nm |
Moc maks. wg: EC 582/2011
D13K380 (279 kW) |
|
---|---|
Moc maks. przy 1700 obr/min |
380 KM |
Maks. moment obr. przy 830–1400 obr/min |
1814 Nm |
D13K420 (309 kW) |
|
Moc maks. przy 1404–1700 obr/min |
420 KM |
Maks. moment obr. przy 905–1400 obr/min |
2100 Nm |
D13K460 (338 kW) |
|
Moc maks. przy 1404–1700 obr/min |
460 KM |
Maks. moment obr. przy 945–1400 obr/min |
2300 Nm |
D13K500 (368 kW) |
|
Moc maks. przy 1404–1700 obr/min |
500 KM |
Maks. moment obr. przy 980–1400 obr/min |
2500 Nm |
D13K540 (397 kW) |
|
Moc maks. przy 1458–1700 obr/min |
540 KM |
Maks. moment obr. przy 1000–1400 obr/min |
2600 Nm |
Wyjście |
Bieg najwyższy |
Maks. moment obr. silnika (Nm) |
Konstrukcyjna DMC zestawu (t) |
---|---|---|---|
AT2412G |
Bezpośredni |
2400 |
44 |
AT2612G |
Bezpośredni |
2600 |
100 |
ATO2612G |
Nadbieg |
2600 |
100 |
W pełni automatyczna skrzynia biegów z przekładnią hydrokinetyczną i chłodnicą oleju, zdolna do zmiany przełożeń pod obciążeniem. Zmianie biegu nie towarzyszy przerwa w przenoszeniu mocy. Skrzynia biegów Powertronic może być fabrycznie wyposażona w przystawkę odbioru mocy, zintegrowany zwalniacz i pompę awaryjnego wspomagania układu kierowniczego.
Wyjście |
Bieg najwyższy |
Maks. moment obr. silnika (Nm) |
Konstrukcyjna DMC zestawu (t) |
---|---|---|---|
PT2106 |
Bezpośredni |
2100 |
44 |
PT2606 |
Bezpośredni |
2600 |
60 |
Tryb ekonomiczny zapewniający optymalne zużycie paliwa. Zmiana biegów następuje przy najbardziej ekonomicznej prędkości obrotowej silnika.
Pozwala na wykorzystanie pełnej mocy silnika. Zmiana biegu na wyższy lub niższy następuje przy wysokiej prędkości obrotowej silnika.
Wyjście |
Rodzaj |
Przekładnia główna |
Maks. moment obr. (Nm) |
Maks. dopuszczalny nacisk na oś (t) |
Konstrukcyjna DMC zestawu (t) |
---|---|---|---|---|---|
Osie z pojedynczą przekładnią główną |
|||||
RSS1344C/E |
Oś pojedyncza |
Hipoidalna |
2600 |
13 |
44 |
RSS1356 |
Oś pojedyncza |
Hipoidalna |
2400/2800 |
13 |
56/44 |
RSS1370A/B |
Oś pojedyncza |
Hipoidalna |
3550 |
13 |
70 |
RTS2370A |
Oś podwójna |
Hipoidalna |
3550 |
23 |
80 |
RSS1244B |
Oś pojedyncza |
Hipoidalna |
2800 |
12 |
44 |
RTS2310A |
Oś podwójna |
Hipoidalna |
3550 |
23 |
100 |
RSS1352A |
Oś pojedyncza |
Hipoidalna |
2800 |
13 |
52 |
Osie ze zwolnicami w piastach kół |
|||||
RSH1365 |
Oś pojedyncza |
Stożkowa o zębach spiralnych |
2400 |
13 |
65 |
RSH1370F |
Oś pojedyncza |
Stożkowa o zębach spiralnych |
3550 |
13 |
70 |
RTH2610F |
Oś podwójna |
Stożkowa o zębach spiralnych |
3550 |
26 |
100 |
RTH3210 |
Oś podwójna |
Stożkowa o zębach spiralnych |
3550 |
32 |
100 |
RTH3312 |
Oś podwójna |
Stożkowa o zębach spiralnych |
3550 |
33 |
120 |
RTH3815 |
Oś podwójna |
Stożkowa o zębach spiralnych |
3550 |
38 |
150 |
RSS1244B |
RSS1344C/E |
RSS1352 |
RSS1356 |
RSS1370A/B |
RTS2370A |
RTS2310A |
RSH1365 |
RSH1370F |
RTH2610F |
RTH3210 |
RTH3312 |
RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.31:1 |
2.31:1* |
2.31:1 |
2.50:1 |
2.47:1 |
2.43:1 |
2.06:1 |
3.61:1 |
3.46:1 |
3.33:1 |
3.33:1 |
3.61:1 |
4.14:1 |
2.47:1 |
2.47:1* |
2.47:1 |
2.64:1 |
2.64:1 |
2.57:1 |
2.17:1 |
3.76:1 |
3.61:1 |
3.46:1 |
3.46:1 |
3.76:1 |
4.58:1 |
2.64:1 |
2.64:1* |
2.64:1 |
2.79:1 |
2.85:1 |
2.83:1 |
2.31:1 |
4.12:1 |
3.76:1 |
3.61:1 |
3.61:1 |
4.12:1 |
5.43:1 |
2.85:1 |
2.85:1* |
2.85:1 |
3.10:1 |
3.08:1 |
3.09:1 |
2.47:1 |
4.55:1 |
4.12:1 |
3.76:1 |
3.76:1 |
4.55:1 |
7.22:1 |
3.08:1 |
3.08:1* |
3.08:1 |
3.44:1 |
3.40:1 |
3.40:1 |
2.64:1 |
4.55:1 |
3.97:1 |
3.97:1 |
5.41:1 |
||
3.36:1 |
3.36:1* |
3.36:1 |
3.67:1 |
3.67:1 |
3.78:1 |
2.85:1 |
5.41:1 |
4.12:1 |
4.12:1 |
6.18:1 |
||
3.70:1 |
4.11:1 |
4.13:1 |
3.08:1 |
4.55:1 |
4.55:1 |
7.21:1 |
||||||
4.11:1 |
4.50:1 |
3.36:1 |
5.41:1 |
5.41:1 |
||||||||
4.63:1 |
5.14:1 |
3.70:1 |
6.18:1 |
6.18:1 |
||||||||
5.29:1 |
5.67:1 |
4.11:1 |
7.21:1 |
|||||||||
6.17:1 |
4.63:1 |
* Dotyczy RSS1344E
|
D11K330 |
D11K370 |
D11K410 |
D11K450 |
D13K380 | D13K420 |
D13K460 |
D13K500 |
D13K540 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Powertronic |
|||||||||||
PT2106 |
● |
● |
● |
● |
|||||||
PT2606 |
● | ● |
● |
● |
● |
||||||
I-Shift |
|||||||||||
AT2412G |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
||||
AT2612G |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
ATO2612G |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
I-Shift Dual Clutch |
|||||||||||
SP02812 |
● |
● |
● |
||||||||
Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną |
|||||||||||
RSS1244B |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
RSS1344C/E |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
RSS1352 |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
RSS1356 |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
RTS2370A |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
RSS1370A/B |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
RTS2310A |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
Osie napędowe ze zwolnicami w piastach kół |
|||||||||||
RSH1365 |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
|||
RSH1370F |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
RTH2610F |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
RTH3210 |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
RTH3312 |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
RTH3815 |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
Przednia oś napędowa / skrzynka rozdzielcza |
|||||||||||
FAA11/FAA21/V2501TB |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
PTER-DIN
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy przeznaczona do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTER1400
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.
PTER100
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.
PTR-F
Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-FL/FH
Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
Przystawka nisko-/średnio-/wysokoobrotowa ze złączem DIN do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTRD-F
Przystawka wysokoobrotowa z kołnierzem napędowym.
PTRD-D
Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Dwa złącza DIN do bezpośredniego napędu pomp hydraulicznych.
PTRD-D1
Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Kołnierz napędowy z tyłu i złącze DIN z przodu.
PTRD-D2
Przystawka wysokoobrotowa, potrójna. Dwa tylne kołnierze napędowe i jedno złącze DIN z przodu.