Trucks

Nie pozwól, by teren Cię powstrzymał

Ekstremalna mobilność Volvo FMX

Gdy błoto lub piasek pochłonęły drogę, jedynym sposobem na uniknięcie kłopotów jest pozostawanie w ruchu. Przednia oś napędowa z Automatycznym Systemem Kontroli Trakcji (ATC) i wynoszący do 300 mm prześwit nad gruntem gwarantują, że możesz to zrobić. W Volvo FMX w konfiguracji 4×4, 6×6, 8×6 i 10×6 ta funkcja automatycznie załącza oś przednią dokładnie w momencie, gdy jej potrzebujesz, i rozłącza ją, gdy przestanie być potrzebna. Volvo FMX oferuje całą gamę opcji ułatwiających życie w trudnym terenie.

Przednia oś napędowa

Możesz zamówić Volvo FMX z przednią osią napędową w konfiguracji 4×4, 6×6, 8×6 lub 10×6 — aby mieć pewność, że trudny teren Cię nie powstrzyma. Napędowa oś przednia jest tak ustawiona, aby samochód ciężarowy miał lepszy kąt natarcia. Zaprojektowano go tak, aby był mocny i sprawny. Drążek poprzeczny ukryliśmy za solidną obudową osi, która dzięki temu stała się najniżej położonym elementem podwozia. W rezultacie, wzrósł prześwit w pełni załadowanego pojazdu.

Tylne zawieszenie pneumatyczne

Nasze tylne zawieszenie pneumatyczne przeznaczone do budowlanych samochodów ciężarowych zapewnia prześwit do 300 milimetrów. Drążki, miechy powietrzne i stabilizatory umieszczono nad osią napędową. Rezultat? Prześwit typowy dla zawieszenia mechanicznego w połączeniu z komfortem i sprawnością zawieszenia pneumatycznego. Optymalny rozkład nacisków na poszczególne osie oznacza lepsze własności trakcyjne. Ponadto, zawieszenie pneumatyczne skuteczniej pochłania wibracje. Zapewnia tym samym większy komfort jazdy, większą prędkość średnią (o 5–10 km/h w naszych testach) i większą wydajność. Mniejsze drgania pozytywnie oddziałują także na dyspozycyjność.

Gotowy do pracy

Kiedy ruszasz na podjeździe, funkcja wspomagania przy ruszaniu pod górę może utrzymać samochód ciężarowy nieruchomo na pochyłości, podczas gdy układ napędowy wytwarza moment obrotowy. Jeśli ugrzęźniesz, funkcja przekładni I-Shift umożliwiająca rozkołysanie pojazdu umożliwi Ci kołysanie nim do przodu i do tyłu za pomocą naciskania pedału przyspieszenia aż do uwolnienia.

Automatyczne przytrzymanie bez względu na kierunek

Zahamuj, aby samochód ciężarowy stanął, a funkcja automatycznego przytrzymywania zachowa tę pozycję, dopóki nie zdecydujesz o dalszej jeździe. Działa niezależnie od tego, czy chcesz jechać do przodu, do tyłu, ruszać w dół lub pod górę — czy też na płaskim terenie.

Systemy wspomagające pracę kierowcy 

Jazda przy użyciu jednego pedału w trudnym terenie

Funkcja hamulca terenowego przekładni I-Shift pozwala pokonywać trudny teren z niską prędkością dzięki sterowaniu zarówno przepustnicą silnika, jak i hamulcami kół za pomocą jedynie pedału przyspieszenia. Nie musisz dotykać pedału hamulca i możesz zatrzymać samochód ciężarowy z kołem umieszczonym na kamieniu bez ryzyka ześlizgnięcia się z niego.

I-Shift

Musisz jeździć w terenie?

Skontaktuj się z dealerem, aby skonfigurować samochód ciężarowy tak, aby wszędzie dojechał.