Trucks

Polska

×

DANE TECHNICZNE UKŁADU NAPĘDOWEGO POJAZDU VOLVO FL

  • Silniki
  • Skrzynie biegów
  • Przystawki odbioru mocy
  • Tylne osie
  • Przełożenia tylnych osi
  • Paliwa alternatywne
  • Gotowe na paliwa alternatywne

    Wszystkie warianty (poziomy mocy) silników D5K i D8K są dostosowane do zasilania syntetycznym olejem napędowym (HVO). Dostępny jest wariant silnika D8K320 przystosowany do zasilania 100-procentowym biodieslem (B100) – spełniający normę emisji spalin Euro 6. To doskonała opcja, jeżeli chcesz ulżyć środowisku naturalnemu i sam korzystać z dostępnych na rynku ulg.  

    Silniki

     

    D5K

    D8K

    Liczba cylindrów

    4

    6

    Pojemność skokowa

    5,1 dm³

    7,7 dm³

    Skok tłoka

    135 mm

    135 mm

    Średnica cylindra

    110 mm

    110 mm

    Stopień sprężania

    17.5:1

    17.5:1

    Zakres ekonomiczny

    1100–1800 obr/min

    1000–1700 obr/min

    Moc hamulca wydechowego (2800 obr/min)

    80 kW

    120 kW

    Moc hamulca silnikowego (2800 obr/min)

    170 kW

    Liczba filtrów oleju

    1

    1

    Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem

    15 l

    20 l

    Całkowita pojemność układu chłodzenia

    13 l

    17 l

    Okres wymiany oleju
    Do 100 000 km lub raz na dwa lata z VDS4 i VDS4.5.
     

    Wymagania dotyczące paliwa
    EN 590 (norma EU), zawartość siarki maks. 10 ppm. 

    Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika
    Przełożenie 1:1. Moment obrotowy 600 Nm (dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju). 
     

    Wersja dostosowana do zasilania biodieslem
    Silnik D5K240 jest również dostępny w wersji Biodiesel (B100), spełniającej normę emisji spalin Euro 6. Skontaktuj się z dealerem Volvo Trucks, by uzyskać informacje o okresach międzyobsługowych.

    SILNIK D5K – EURO 6

    Silnik D5K – Euro 6

    Moc / moment obrotowy

    Moc maks. wg: EC 582/2011

    D5K – Moc/moment obrotowy

    D5K210 (154 kW)

     

    Moc maks. przy 2200 obr/min

    210 KM

    Maks. moment obr. przy 1100–1700 obr/min

    800 Nm

    D5K240 (177 kW)

     

    Moc maks. przy 2200 obr/min

    240 KM

    Maks. moment obr. przy 1200–1600 obr/min

    900 Nm

    SILNIK D8K – EURO 6

    D8K – Moc/moment obrotowy

    Moc maks. wg: EC 582/2011

    D8K – Moc/moment obrotowy

    D8K250 (184 kW)

     

    Moc maks. przy 2100 obr/min

    250 KM

    Maks. moment obr. przy 900–1700 obr/min

    950 Nm

    D8K280 (206 kW)

     

    Moc maks. przy 2100 obr/min

    280 KM

    Maks. moment obr. przy 950–1700 obr/min

    1050 Nm

    Zautomatyzowane skrzynie biegów

    Typ

     

    Liczba biegów

    Maks. moment obr. silnika (Nm)

    Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

    D5K210

    D5K240

    D8K250

    D8K280

    ATO1056

    Zautomatyzowana

    6

    1050

    19

     

     

     

    ATO1056

    Zautomatyzowana

    6

    1050

    32

     

     

    ATO8006

    Zautomatyzowana

    6

    850

    19

     

     

     

    Manualne skrzynie biegów

    Typ

     

    Liczba biegów

    Maks. moment obr. silnika (Nm)

    Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

    D5K210

    D5K240

    D8K250

    D8K280

    ZTO1006

    Manualna

    6

    1050

    19

     

     

     

    ZTO1006

    Manualna

    6

    1050

    32

     

     

    ZTO1109

    regulacja ręczna

    9

    1200

    36

     

     

    STO8006

    regulacja ręczna

    6

    850

    19

     

     

     

    Automatyczne skrzynie biegów

    Typ

     

    Liczba biegów

    Maks. moment obr. silnika (Nm)

    Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

    D5K210

    D5K240

    D8K250

    D8K280

    AL306

    Automatyczna

    6

    1300

    32

     

     

    Przystawki odbioru mocy

     

    Wariant PTO

    Typ

    Przełożenie

    Maks. moment obrotowy (Nm)

    Kierunek obrotów

    ZTO1006

    PTR-ZF4

    Kołnierz wału

    01:01.7

    320

    Zgodny

     

    PTR-ZF5

    Złącze pompy

    01:01.7

    320

    Zgodny

     

    PTR-ZF6

    Kołnierz wału

    01:02.0

    270

    Zgodny

     

    PTR-FH5

    Kołnierz wału

    01:01.0

    450

    Zgodny

     

    PTR-PH4

    Złącze pompy

    01:01.0

    450

    Zgodny

     

    PTRA-PH3*

    Złącze pompy

    01:01.0

    450

    Zgodny

     

     

     

     

     

     

    ATO1056

    PTR-ZF4

    Kołnierz wału

    01:01.7

    320

    Zgodny

     

    PTR-ZF5

    Złącze pompy

    01:01.7

    320

    Zgodny

     

    PTR-ZF6

    Kołnierz wału

    01:02.0

    270

    Zgodny

     

    PTR-FH5

    Kołnierz wału

    01:01.0

    450

    Zgodny

     

    PTR-PH4

    Złącze pompy

    01:01.0

    450

    Zgodny

     

    PTRA-PH3*

    Złącze pompy

    01:01.0

    450

    Zgodny

     

     

     

     

     

     

    ZTO1109

    PTR-ZF2

    Kołnierz wału

    01:01.9

    410

    Zgodny

     

    PTR-ZF3

    Złącze pompy

    01:01.9

    410

    Zgodny

     

    PTR-FH1

    Kołnierz wału

    01:01.0

    800

    Przeciwny

     

    PTR-PH1

    Złącze pompy

    01:01.0

    800

    Przeciwny

     

    PTR-FH2

    Kołnierz wału

    01:01.3

    430

    Zgodny

     

    PTR-PH2

    Złącze pompy

    01:01.3

    430

    Zgodny

     

    PTR-FH5

    Kołnierz wału

    01:01.8

    450

    Zgodny

     

    PTR-PH4

    Złącze pompy

    01:01.8

    450

    Zgodny

     

    PTRA-PH1**

    Złącze pompy

    01:01.0

    600

    Przeciwny

     

    PTRA-PH2**

    Złącze pompy

    01:01.3

    430

    Zgodny

     

     

     

     

     

     

    STO8006

    PR-FH5

    Kołnierz wału

    01:01.0

    400

    Zgodny

     

    PR-PH4

    Złącze pompy

    01:01.0

    400

    Zgodny

     

     

     

     

     

     

    ATO8006

    PR-FH5

    Kołnierz wału

    01:01.0

    400

    Zgodny

     

    PR-PH4

    Złącze pompy

    01:01.0

    400

    Zgodny

     

     

     

     

     

     

    AL306

    PR-HP4S

    Złącze pompy

    01:00.9

    400

    Zgodny

     

    PR-HF4S

    Kołnierz wału

    01:00.9

    400

    Zgodny

     

    PR-HP6S

    Złącze pompy

    01:00.9

    600

    Zgodny

     

    PR-HF6S

    Kołnierz wału

    01:00.9

    600

    Zgodny

     

    PR-HP4SH

    Złącze pompy

    01:01.6

    400

    Zgodny

     

    PR-HF4SH

    Kołnierz wału

    01:01.6

    400

    Zgodny

     

     

     

     

     

     

    D5K/D8K

    PTER1400

    Kołnierz wału

    01:01.0

    600

    Przeciwny

     

    PTER-DIN

    Złącze pompy

    01:01.0

    600

    Przeciwny

     

    PTER-100

    Kołnierz wału

    01:01.0

    600

    Przeciwny

    *Przystawka dostępna w opcji dla PTR-ZF4 / ZF5 / ZF6
    **Przystawka dostępna w opcji dla PTR-ZF2 / ZF3

    Tylne osie

    Typ

    Konfiguracja

    Przekładnia główna

    Maks. moment obrotowy (Nm)

    Maks. dopuszczalny nacisk na oś (t)

    Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

    Osie z pojedynczą przekładnią główną

     

     

     

     

     

    RSS0819A

    Oś pojedyncza

    Hipoidalna

    950

    8.5

    19

    RSS1125A

    Oś pojedyncza

    Hipoidalna

    1050

    11.5

    25

    RSS1132A

    Oś pojedyncza

    Hipoidalna

    1050

    11.5

    32.5

    Osie ze zwolnicami w piastach kół

     

     

     

     

     

    RSH1140C*

    Oś pojedyncza 

    Hipoidalna

    1200

    11

    40

    * Tylko dla Volvo FL 4×4

    Przełożenia tylnych osi

    RSS0819A

    RSS1125A

    RSS1132A

    RSH1140C

    3.31:1

    3.58:1

    3.78:1

    5.86:1

    3.58:1

    3.73:1

    4.13:1

    6.31:1

    3.73:1

    3.90:1

    4.50:1

     

    3.91:1

    4.11:1

    5.14:1

     

    4.10:1

    4.33:1

    5.67:1

     

    4.30:1

    4.63:1

    6.17:1

     

    4.56:1

    4.88:1

     

     

    4.88:1

    5.13:1

     

     

    5.13:1

    5.29:1

     

     

    5.29:1

    5.57:1

     

     

    5.57:1

    5.86:1

     

     

    5.86:1

     

     

     

    Podejdź bliżej

    Przestudiuj każdy element i funkcję Volvo FL. Następnie odwiedź swojego dealera Volvo Trucks i poznaj je z bliska.

    Dane techniczne Volvo FL