Wszystkie warianty (poziomy mocy) silników D5K i D8K są dostosowane do zasilania syntetycznym olejem napędowym (HVO). Dostępny jest wariant silnika D8K320 przystosowany do zasilania 100-procentowym biodieslem (B100) – spełniający normę emisji spalin Euro 6. To doskonała opcja, jeżeli chcesz ulżyć środowisku naturalnemu i sam korzystać z dostępnych na rynku ulg.
|
D5K |
D8K |
---|---|---|
Liczba cylindrów |
4 |
6 |
Pojemność skokowa |
5,1 dm³ |
7,7 dm³ |
Skok tłoka |
135 mm |
135 mm |
Średnica cylindra |
110 mm |
110 mm |
Stopień sprężania |
17.5:1 |
17.5:1 |
Zakres ekonomiczny |
1100–1800 obr/min |
1000–1700 obr/min |
Moc hamulca wydechowego (2800 obr/min) |
80 kW |
120 kW |
Moc hamulca silnikowego (2800 obr/min) |
– |
170 kW |
Liczba filtrów oleju |
1 |
1 |
Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem |
15 l |
20 l |
Całkowita pojemność układu chłodzenia |
13 l |
17 l |
Okres wymiany oleju
Do 100 000 km lub raz na dwa lata z VDS4 i VDS4.5.
Wymagania dotyczące paliwa
EN 590 (norma EU), zawartość siarki maks. 10 ppm.
Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika
Przełożenie 1:1. Moment obrotowy 600 Nm (dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju).
Wersja dostosowana do zasilania biodieslem
Silnik D5K240 jest również dostępny w wersji Biodiesel (B100), spełniającej normę emisji spalin Euro 6. Skontaktuj się z dealerem Volvo Trucks, by uzyskać informacje o okresach międzyobsługowych.
Moc / moment obrotowy
Moc maks. wg: EC 582/2011
D5K210 (154 kW) |
|
Moc maks. przy 2200 obr/min |
210 KM |
Maks. moment obr. przy 1100–1700 obr/min |
800 Nm |
D5K240 (177 kW) |
|
Moc maks. przy 2200 obr/min |
240 KM |
Maks. moment obr. przy 1200–1600 obr/min |
900 Nm |
Moc maks. wg: EC 582/2011
D8K250 (184 kW) |
|
Moc maks. przy 2100 obr/min |
250 KM |
Maks. moment obr. przy 900–1700 obr/min |
950 Nm |
D8K280 (206 kW) |
|
Moc maks. przy 2100 obr/min |
280 KM |
Maks. moment obr. przy 950–1700 obr/min |
1050 Nm |
Typ |
|
Liczba biegów |
Maks. moment obr. silnika (Nm) |
Konstrukcyjna DMC zestawu (t) |
D5K210 |
D5K240 |
D8K250 |
D8K280 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ATO1056 |
Zautomatyzowana |
6 |
1050 |
19 |
|
● |
|
|
ATO1056 |
Zautomatyzowana |
6 |
1050 |
32 |
|
|
● |
● |
ATO8006 |
Zautomatyzowana |
6 |
850 |
19 |
● |
|
|
|
Typ |
|
Liczba biegów |
Maks. moment obr. silnika (Nm) |
Konstrukcyjna DMC zestawu (t) |
D5K210 |
D5K240 |
D8K250 |
D8K280 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ZTO1006 |
Manualna |
6 |
1050 |
19 |
|
● |
|
|
ZTO1006 |
Manualna |
6 |
1050 |
32 |
|
|
● |
● |
ZTO1109 |
regulacja ręczna |
9 |
1200 |
36 |
|
|
● |
● |
STO8006 |
regulacja ręczna |
6 |
850 |
19 |
● |
|
|
|
Typ |
|
Liczba biegów |
Maks. moment obr. silnika (Nm) |
Konstrukcyjna DMC zestawu (t) |
D5K210 |
D5K240 |
D8K250 |
D8K280 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
AL306 |
Automatyczna |
6 |
1300 |
32 |
|
|
● |
● |
|
Wariant PTO |
Typ |
Przełożenie |
Maks. moment obrotowy (Nm) |
Kierunek obrotów |
---|---|---|---|---|---|
ZTO1006 |
PTR-ZF4 |
Kołnierz wału |
01:01.7 |
320 |
Zgodny |
|
PTR-ZF5 |
Złącze pompy |
01:01.7 |
320 |
Zgodny |
|
PTR-ZF6 |
Kołnierz wału |
01:02.0 |
270 |
Zgodny |
|
PTR-FH5 |
Kołnierz wału |
01:01.0 |
450 |
Zgodny |
|
PTR-PH4 |
Złącze pompy |
01:01.0 |
450 |
Zgodny |
|
PTRA-PH3* |
Złącze pompy |
01:01.0 |
450 |
Zgodny |
|
|
|
|
|
|
ATO1056 |
PTR-ZF4 |
Kołnierz wału |
01:01.7 |
320 |
Zgodny |
|
PTR-ZF5 |
Złącze pompy |
01:01.7 |
320 |
Zgodny |
|
PTR-ZF6 |
Kołnierz wału |
01:02.0 |
270 |
Zgodny |
|
PTR-FH5 |
Kołnierz wału |
01:01.0 |
450 |
Zgodny |
|
PTR-PH4 |
Złącze pompy |
01:01.0 |
450 |
Zgodny |
|
PTRA-PH3* |
Złącze pompy |
01:01.0 |
450 |
Zgodny |
|
|
|
|
|
|
ZTO1109 |
PTR-ZF2 |
Kołnierz wału |
01:01.9 |
410 |
Zgodny |
|
PTR-ZF3 |
Złącze pompy |
01:01.9 |
410 |
Zgodny |
|
PTR-FH1 |
Kołnierz wału |
01:01.0 |
800 |
Przeciwny |
|
PTR-PH1 |
Złącze pompy |
01:01.0 |
800 |
Przeciwny |
|
PTR-FH2 |
Kołnierz wału |
01:01.3 |
430 |
Zgodny |
|
PTR-PH2 |
Złącze pompy |
01:01.3 |
430 |
Zgodny |
|
PTR-FH5 |
Kołnierz wału |
01:01.8 |
450 |
Zgodny |
|
PTR-PH4 |
Złącze pompy |
01:01.8 |
450 |
Zgodny |
|
PTRA-PH1** |
Złącze pompy |
01:01.0 |
600 |
Przeciwny |
|
PTRA-PH2** |
Złącze pompy |
01:01.3 |
430 |
Zgodny |
|
|
|
|
|
|
STO8006 |
PR-FH5 |
Kołnierz wału |
01:01.0 |
400 |
Zgodny |
|
PR-PH4 |
Złącze pompy |
01:01.0 |
400 |
Zgodny |
|
|
|
|
|
|
ATO8006 |
PR-FH5 |
Kołnierz wału |
01:01.0 |
400 |
Zgodny |
|
PR-PH4 |
Złącze pompy |
01:01.0 |
400 |
Zgodny |
|
|
|
|
|
|
AL306 |
PR-HP4S |
Złącze pompy |
01:00.9 |
400 |
Zgodny |
|
PR-HF4S |
Kołnierz wału |
01:00.9 |
400 |
Zgodny |
|
PR-HP6S |
Złącze pompy |
01:00.9 |
600 |
Zgodny |
|
PR-HF6S |
Kołnierz wału |
01:00.9 |
600 |
Zgodny |
|
PR-HP4SH |
Złącze pompy |
01:01.6 |
400 |
Zgodny |
|
PR-HF4SH |
Kołnierz wału |
01:01.6 |
400 |
Zgodny |
|
|
|
|
|
|
D5K/D8K |
PTER1400 |
Kołnierz wału |
01:01.0 |
600 |
Przeciwny |
|
PTER-DIN |
Złącze pompy |
01:01.0 |
600 |
Przeciwny |
|
PTER-100 |
Kołnierz wału |
01:01.0 |
600 |
Przeciwny |
*Przystawka dostępna w opcji dla PTR-ZF4 / ZF5 / ZF6
**Przystawka dostępna w opcji dla PTR-ZF2 / ZF3
Typ |
Konfiguracja |
Przekładnia główna |
Maks. moment obrotowy (Nm) |
Maks. dopuszczalny nacisk na oś (t) |
Konstrukcyjna DMC zestawu (t) |
---|---|---|---|---|---|
Osie z pojedynczą przekładnią główną |
|
|
|
|
|
RSS0819A |
Oś pojedyncza |
Hipoidalna |
950 |
8.5 |
19 |
RSS1125A |
Oś pojedyncza |
Hipoidalna |
1050 |
11.5 |
25 |
RSS1132A |
Oś pojedyncza |
Hipoidalna |
1050 |
11.5 |
32.5 |
Osie ze zwolnicami w piastach kół |
|
|
|
|
|
RSH1140C* |
Oś pojedyncza |
Hipoidalna |
1200 |
11 |
40 |
* Tylko dla Volvo FL 4×4
RSS0819A |
RSS1125A |
RSS1132A |
RSH1140C |
---|---|---|---|
3.31:1 |
3.58:1 |
3.78:1 |
5.86:1 |
3.58:1 |
3.73:1 |
4.13:1 |
6.31:1 |
3.73:1 |
3.90:1 |
4.50:1 |
|
3.91:1 |
4.11:1 |
5.14:1 |
|
4.10:1 |
4.33:1 |
5.67:1 |
|
4.30:1 |
4.63:1 |
6.17:1 |
|
4.56:1 |
4.88:1 |
|
|
4.88:1 |
5.13:1 |
|
|
5.13:1 |
5.29:1 |
|
|
5.29:1 |
5.57:1 |
|
|
5.57:1 |
5.86:1 |
|
|
5.86:1 |
|
|
|