Trucks

Dane techniczne podwozia Volvo FL

Wysokości podwozia

 

  Wysokość
Low około 810–830 mm
Med około 860 mm
High około 950 mm
X-High około 960 mm
XX-High* około 1175 mm

* Tylko dla Volvo FL 4×4

Dopuszczalny nacisk na oś przednią (tony)

  Pneumatyczne Mech.
Low 4,0/4,5 t 4.2
Med   4,5/5,0/5,8 t
High   5,0/5,6/5,8/6,3 t
X-high 7,1 t 7,1/7,5 t
XX-high   5.6 t

Belki holownicze

Dostępne są belki holownicze do podłączania przyczep.

Zbiorniki paliwa

Dostępne są zbiorniki paliwa wykonane z tworzywa sztucznego, stali lub aluminium. Ich pojemność wynosi od 80 do 300 l. Ponadto, dostępny jest zestaw dwóch połączonych zbiorników 215-litrowych – łączna pojemność 430 l.

Zbiorniki AdBlue

Zbiornik AdBlue jest wykonany z tworzywa sztucznego i ma pojemność 32 l. W zbiornik jest wbudowana pompa AdBlue. Zbiornik ten występuje w wariancie dla pojazdów ze zbiornikiem paliwa z prawej strony (ADTP-R) oraz w wariancie dla pojazdów ze zbiornikiem paliwa z lewej strony (ADTP-L).

Układ hamulcowy

Hamulce Volvo FL są sterowane pneumatycznie i wyposażone w wentylowane tarcze hamulcowe, zarówno na osi przedniej, jak i tylnej. Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (Electronically Controlled Brake System) cechuje się szybką reakcją oraz mniejszym zużyciem elementów roboczych. Funkcje układu hamulcowego obejmują m.in. układ antyblokujący ABS, sterowanie blokadą mechanizmu różnicowego i hamowanie mieszane (Brake Blending). W ramach funkcji hamowania mieszanego układ wykorzystuje wszystkie dostępne urządzenia hamujące, dzięki czemu opony i hamulce zasadnicze zużywają się wolniej i bardziej równomiernie. Rozszerzony pakiet EBS zawiera funkcję wspomagania przy ruszaniu pod górę. Tarcze hamulcowe dostępne są w różnych rozmiarach, zależnie od zastosowania pojazdu.

EBS Medium
Oprócz wszystkich elementów pakietu EBS Standard, pakiet EBS Medium zawiera poniższe funkcje:

Rejestrator stanu EBS
Monitorowanie układu EBS za pośrednictwem elektronicznego systemu pojazdu TEA2+ i Volvo Tech Tool.

Wspomaganie przy ruszaniu pod górę
Odblokowanie hamulców następuje tylko w przypadku, gdy moment obrotowy silnika wystarcza do bezpiecznego ruszenia z miejsca.

Analiza zużycia okładzin hamulcowych
Ostrzeżenie o stanie hamulców — funkcja obliczająca czas pozostały do wymiany okładzin hamulcowych, wskazanie w kilometrach. (Dotyczy tylko hamulców tarczowych.)

Automatyczne zwalnianie hamulca postojowego
Hamulec postojowy jest zwalniany automatycznie w chwili, gdy kierowca naciska pedał przyspieszenia, o ile w skrzyni biegów jest wybrany bieg (dotyczy tylko pojazdów ze skrzynią biegów I-Shift).

Zwalniacz hydrodynamiczny do skrzyń biegów AL306
Kompaktowy zintegrowany zwalniacz hydrodynamiczny (RET-HYDR i RET-TPT) jest zamontowany na skrzyni biegów. Rozwija maksymalną moc hamowania 400 kW.

Maks. przełożenie dynamiczne przekładni hydrokinetycznej (TC421) wynosi 1,77:1.

Opcje dodatkowe

Dodatkowe funkcje pakietu oprogramowania:

Układ ESC (Electronic Stability Control)
Indywidualnie steruje hamulcem przy każdym kole w celu stabilizacji zestawu drogowego podczas hamowania, zapobiegając tym samym złożeniu się zestawu drogowego, przewróceniu się pojazdu i kołysaniu przyczepy. ESC spełnia obowiązujące przepisy w zakresie elektronicznych układów stabilizacji pojazdu i jest dostępny w pojazdach 2- i 3-osiowych.

Światła hamowania awaryjnego
Podczas gwałtownego hamowania przy prędkości większej niż 50 km/h światła STOP błyskają z częstotliwością czterech razy na sekundę.

Zwalniacz hydrodynamiczny
Kompaktowy zwalniacz montowany do skrzyni biegów, rozwijający maksymalną moc hamowania 440 kW.

Podoba Ci się? Wypróbuj

Jedynym miejscem, w którym można rzeczywiście doświadczyć cech naszego nowego dynamicznego podwozia, jest fotel kierowcy. Kluczyki posiada Twój dealer Volvo Trucks.

Dane techniczne Volvo FL