|
D16K |
---|---|
Poziom emisji spalin |
Euro 6 |
Liczba cylindrów |
6 |
Pojemność skokowa |
16,1 dm³ |
Skok tłoka |
165 mm |
Średnica cylindra |
144 mm |
Stopień sprężania |
16.0:1 |
Zakres ekonomiczny |
950–1400 1/min |
Moc hamulca wydechowego |
230 kW (2200 obr/min) |
Moc hamulca VEB+ |
470 kW (2200 obr/min) |
Moc hamulca VEB+ |
opcja |
Liczba filtrów oleju |
2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy |
Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem |
42 l |
Całkowita pojemność układu chłodzenia |
48 l |
Olej napędowy bezsiarkowy (EN590, zawartość siarki maks. 10 ppm).
Biodiesel drugiej generacji (EN15940, diesel syntetyczny)
Maksymalnie co 100 000 km lub raz do roku – olej VDS4.
|
Moment obrotowy |
Przełożenie |
---|---|---|
EPTT650 |
650 Nm* |
1.26:1 |
EPTT1000 |
1000 Nm* |
1.26:1 |
*Moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju.
Moc maks. wg: EC 582/2011
D16K550 (410 kW) |
|
---|---|
Moc maks. przy 1380–1700 1/min |
550 KM |
Maks. moment obr. przy 900–1380 1/min |
2800 Nm |
D16K650 (480 kW) |
|
Moc maks. przy 1450–1700 1/min |
650 KM |
Maks. moment obr. przy 950–1450 1/min |
3150 Nm |
D16K750 (550 kW) |
|
Moc maks. przy 1600–1800 1/min |
750 KM |
Maks. moment obr. przy 950–1400 1/min |
3550 Nm |
Typ |
Bieg najwyższy |
Maks. moment obr. silnika (Nm) |
Konstrukcyjna DMC zestawu (t) |
---|---|---|---|
AT2812F |
Bezpośredni |
2800 |
60 |
ATO3112F |
Nadbieg |
3150 |
100 |
ATO3512F |
Nadbieg |
3550 |
100 |
Typ |
Konfiguracja |
Przekładnia główna |
Maks. moment obrotowy (Nm) |
Maks. dopuszczalny nacisk na oś (t) |
Konstrukcyjna DMC zestawu (t) |
---|---|---|---|---|---|
Osie z pojedynczą przekładnią główną |
|||||
RSS1356 |
Oś pojedyncza |
Hipoidalna |
2400/2800 |
13 |
56/44 |
RSS1370A/B |
Oś pojedyncza |
Hipoidalna |
13 |
70 |
|
RTS2370A |
Oś podwójna |
Hipoidalna |
3550 |
23 |
70 |
RTS2310 |
Oś podwójna |
Hipoidalna |
3550 |
23 |
100 |
Osie ze zwolnicami w piastach kół |
|||||
RSH1370F |
Oś pojedyncza |
Stożkowa o zębach spiralnych |
3550 |
13 |
70 |
RTH2610F |
Oś podwójna |
Stożkowa o zębach spiralnych |
3550 |
26 |
100 |
RTH3210 |
Oś podwójna |
Stożkowa o zębach spiralnych |
3550 |
32 |
100 |
RTH3312 |
Oś podwójna |
Stożkowa o zębach spiralnych |
3550 |
33 |
120 |
RTH3815 |
Oś podwójna |
Stożkowa o zębach spiralnych |
3550 |
38 |
150 |
RSS1356 |
RSS1370A/B |
RTS2370A |
RTS2310A |
RSH1370F |
RTH2610F |
RTH3210G |
RTH3312B |
RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.50:1 |
2.06:1 |
2.43:1 |
2.06:1 |
3.46:1 |
3.33:1 |
3.33:1 |
3.61:1 |
4.14:1 |
2.79:1 |
2.17:1 |
2.57:1 |
2.17:1 |
3.61:1 |
3.46:1 |
3.46:1 |
3.76:1 |
4.58:1 |
3.10:1 |
2.47:1 |
2.83:1 |
2.31:1 |
3.76:1 |
3.61:1 |
3.61:1 |
4.12:1 |
5.43:1 |
3.44:1 |
2.47:1 |
3.09:1 |
2.47:1 |
4.12:1 |
3.76:1 |
3.76:1 |
4.55:1 |
7.22:1 |
3.67:1 |
2.64:1 |
3.40:1 |
2.64:1 |
4.55:1 |
3.97:1 |
3.97:1 |
5.41:1 |
|
2.85:1 |
3.78:1 |
2.85:1 |
5.41:1 |
4.12:1 |
4.12:1 |
6.18:1 |
||
3.08:1 |
4.13:1 |
3.08:1 |
4.55:1 |
4.55:1 |
7.21:1 |
|||
3.40:1* |
4.50:1 |
3.36:1 |
5.41:1 |
5.41:1 |
||||
3.67:1* |
5.14:1 |
3.70:1 |
6.18:1 |
6.18:1 |
||||
4.11:1* |
5.67:1 |
4.11:1 |
7.21:1 |
|||||
6.17:1 |
4.63:1 |
*RSS1370B
|
D16K550 |
D16K650 |
D16K750 |
---|---|---|---|
I-Shift |
|||
AT2812F |
|||
ATO3112F |
● |
● |
|
ATO3512F |
● |
||
Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną |
|||
RSS1356 |
● |
||
RSS1370A/B |
● |
● |
● |
RTS2370A |
● |
● |
● |
RTS2310A |
● |
● |
● |
Osie napędowe ze zwolnicami w piastach kół |
● |
● |
● |
RSH1370F |
● |
● |
● |
RTH2610F |
● |
● |
● |
RTH3210 |
● |
● |
● |
RTH3312 |
● |
● |
● |
RTH3815 |
● |
● |
● |
PTER-DIN: Napędzana od silnika tylna przystawka do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTER1400: Napędzana od silnika tylna przystawka z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.
PTER-100: Napędzana od silnika tylna przystawka z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.
PTR-F: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-FL/FH: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Przystawka nisko-/średnio-/wysokoobrotowa ze złączem DIN do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTRD-F: Przystawka wysokoobrotowa z kołnierzem napędowym.
PTRD-D: Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Dwa złącza DIN do bezpośredniego napędu pomp hydraulicznych.
PTRD-D1: Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Kołnierz napędowy z tyłu i złącze DIN z przodu.
PTRD-D2: Przystawka wysokoobrotowa, potrójna. Dwa tylne kołnierze napędowe i jedno złącze DIN z przodu.