| D16K |
---|---|
Poziom emisji spalin | Euro 6 |
Liczba cylindrów | 6 |
Pojemność skokowa | 16,1 dm³ |
Skok tłoka | 165 mm |
Średnica cylindra | 144 mm |
Stopień sprężania | 16.0:1 |
Zakres ekonomiczny | 950–1400 1/min |
Moc hamulca wydechowego | 230 kW (2200 obr/min) |
Moc hamulca VEB+ | 470 kW (2200 obr/min) |
Moc hamulca VEB+ | opcja |
Liczba filtrów oleju | 2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy |
Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem | 42 l |
Całkowita pojemność układu chłodzenia | 48 l |
Olej napędowy bezsiarkowy (EN590, zawartość siarki maks. 10 ppm).
Biodiesel drugiej generacji (EN15940, diesel syntetyczny)
Maksymalnie co 100 000 km lub raz do roku – olej VDS4.
| Moment obrotowy | Przełożenie |
---|---|---|
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 |
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 |
*Moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju.
Moc maks. wg: EC 582/2011
D16K550 (410 kW) |
|
---|---|
Moc maks. przy 1380–1700 1/min | 550 KM |
Maks. moment obr. przy 900–1380 1/min | 2800 Nm |
D16K650 (480 kW) |
|
Moc maks. przy 1450–1700 1/min | 650 KM |
Maks. moment obr. przy 950–1450 1/min | 3150 Nm |
D16K750 (550 kW) |
|
Moc maks. przy 1600–1800 1/min | 750 KM |
Maks. moment obr. przy 950–1400 1/min | 3550 Nm |
Typ | Bieg najwyższy | Maks. moment obr. silnika (Nm) | Konstrukcyjna DMC zestawu (t) |
---|---|---|---|
AT2812F | Bezpośredni | 2800 | 60 |
ATO3112F | Nadbieg | 3150 | 100 |
ATO3512F | Nadbieg | 3550 | 100 |
Typ | Konfiguracja | Przekładnia główna | Maks. moment obrotowy (Nm) | Maks. dopuszczalny nacisk na oś (t) | Konstrukcyjna DMC zestawu (t) |
---|---|---|---|---|---|
Osie z pojedynczą przekładnią główną | |||||
RSS1356 | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 2400/2800 | 13 | 56/44 |
RSS1370A/B | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 13 | 70 | |
RTS2370A | Oś podwójna | Hipoidalna | 3550 | 23 | 70 |
RTS2310 | Oś podwójna | Hipoidalna | 3550 | 23 | 100 |
Osie ze zwolnicami w piastach kół | |||||
RSH1370F | Oś pojedyncza | Stożkowa o zębach spiralnych | 3550 | 13 | 70 |
RTH2610F | Oś podwójna | Stożkowa o zębach spiralnych | 3550 | 26 | 100 |
RTH3210 | Oś podwójna | Stożkowa o zębach spiralnych | 3550 | 32 | 100 |
RTH3312 | Oś podwójna | Stożkowa o zębach spiralnych | 3550 | 33 | 120 |
RTH3815 | Oś podwójna | Stożkowa o zębach spiralnych | 3550 | 38 | 150 |
RSS1356 | RSS1370A/B | RTS2370A | RTS2310A | RSH1370F | RTH2610F | RTH3210G | RTH3312B | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.50:1 | 2.06:1 | 2.43:1 | 2.06:1 | 3.46:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.79:1 | 2.17:1 | 2.57:1 | 2.17:1 | 3.61:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
3.10:1 | 2.47:1 | 2.83:1 | 2.31:1 | 3.76:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
3.44:1 | 2.47:1 | 3.09:1 | 2.47:1 | 4.12:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.67:1 | 2.64:1 | 3.40:1 | 2.64:1 | 4.55:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 | |
2.85:1 | 3.78:1 | 2.85:1 | 5.41:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 | ||
3.08:1 | 4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 | |||
3.40:1* | 4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | ||||
3.67:1* | 5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | ||||
4.11:1* | 5.67:1 | 4.11:1 | 7.21:1 | |||||
6.17:1 | 4.63:1 |
*RSS1370B
| D16K550 | D16K650 | D16K750 |
---|---|---|---|
I-Shift | |||
AT2812F | |||
ATO3112F | ● | ● | |
ATO3512F | ● | ||
Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną | |||
RSS1356 | ● | ||
RSS1370A/B | ● | ● | ● |
RTS2370A | ● | ● | ● |
RTS2310A | ● | ● | ● |
Osie napędowe ze zwolnicami w piastach kół | ● | ● | ● |
RSH1370F | ● | ● | ● |
RTH2610F | ● | ● | ● |
RTH3210 | ● | ● | ● |
RTH3312 | ● | ● | ● |
RTH3815 | ● | ● | ● |
PTER-DIN: Napędzana od silnika tylna przystawka do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTER1400: Napędzana od silnika tylna przystawka z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.
PTER-100: Napędzana od silnika tylna przystawka z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.
PTR-F: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-FL/FH: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Przystawka nisko-/średnio-/wysokoobrotowa ze złączem DIN do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTRD-F: Przystawka wysokoobrotowa z kołnierzem napędowym.
PTRD-D: Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Dwa złącza DIN do bezpośredniego napędu pomp hydraulicznych.
PTRD-D1: Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Kołnierz napędowy z tyłu i złącze DIN z przodu.
PTRD-D2: Przystawka wysokoobrotowa, potrójna. Dwa tylne kołnierze napędowe i jedno złącze DIN z przodu.