Trucks

Polska

×

Dane techniczne układu napędowego Volvo FH16

Silniki

 

D16K 

Poziom emisji spalin 

Euro 6

Liczba cylindrów 

Pojemność skokowa 

16,1 dm³ 

Skok tłoka 

165 mm 

Średnica cylindra 

144 mm

Stopień sprężania 

16.0:1

Zakres ekonomiczny 

950–1400 1/min

Moc hamulca wydechowego

230 kW (2200 obr/min)

Moc hamulca VEB+ 

470 kW (2200 obr/min)

Moc hamulca VEB+ 

opcja 

Liczba filtrów oleju 

2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy 

Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem 

42 l 

Całkowita pojemność układu chłodzenia 

48 l 

Wymagania dotyczące paliwa

Olej napędowy bezsiarkowy (EN590, zawartość siarki maks. 10 ppm).
Biodiesel drugiej generacji (EN15940, diesel syntetyczny)

Okres między wymianami oleju

Maksymalnie co 100 000 km lub raz do roku – olej VDS4. 

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika

 

 

Moment obrotowy 

Przełożenie 

EPTT650 

650 Nm* 

1.26:1

EPTT1000 

1000 Nm* 

1.26:1


*Moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju.

D16K — moc/moment obrotowy

Moc maks. wg: EC 582/2011

D16K550 (410 kW) 

 

Moc maks. przy 1380–1700 1/min 

550 KM 

Maks. moment obr. przy 900–1380 1/min 

2800 Nm 

D16K650 (480 kW) 

 

Moc maks. przy 1450–1700 1/min 

650 KM 

Maks. moment obr. przy 950–1450 1/min 

3150 Nm 

D16K750 (550 kW) 

 

Moc maks. przy 1600–1800 1/min 

750 KM 

Maks. moment obr. przy 950–1400 1/min 

3550 Nm 

I-Shift

12-biegowa skrzynia biegów ze zmianą zakresów i półbiegami oraz zautomatyzowanym układem zmiany biegów. Skrzynia biegów I-Shift może być wyposażona w kompaktowy zwalniacz, przystawkę odbioru mocy, pompę awaryjnego wspomagania układu kierowniczego oraz chłodnicę oleju.

Dane techniczne

Typ

Bieg najwyższy

Maks. moment obr. silnika (Nm)

Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

AT2812F

Bezpośredni 

2800

60

ATO3112F

Nadbieg 

3150

100

ATO3512F

Nadbieg

3550

100

Tylne osie

Typ 

Konfiguracja

Przekładnia główna

Maks. moment obrotowy (Nm)

Maks. dopuszczalny nacisk na oś (t)

Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

Osie z pojedynczą przekładnią główną

         

RSS1356

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2400/2800

13

56/44

RSS1370A/B

Oś pojedyncza

Hipoidalna

 

13

70

RTS2370A

Oś podwójna

Hipoidalna

3550

23

70

RTS2310

Oś podwójna

Hipoidalna

3550

23

100

Osie ze zwolnicami w piastach kół

         

RSH1370F

Oś pojedyncza

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

13

70

RTH2610F

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

26

100

RTH3210

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

32

100

RTH3312

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

33

120

RTH3815

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

38

150

Przełożenia tylnych osi

 

RSS1356

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210G

RTH3312B

RTH3815

2.50:1

2.06:1

2.43:1

2.06:1

3.46:1

3.33:1

3.33:1

3.61:1

4.14:1

2.79:1

2.17:1

2.57:1

2.17:1

3.61:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

3.10:1

2.47:1

2.83:1

2.31:1

3.76:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.44:1

2.47:1

3.09:1

2.47:1

4.12:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.67:1

2.64:1

3.40:1

2.64:1

4.55:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 
 

2.85:1

3.78:1

2.85:1

5.41:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 
 

3.08:1

4.13:1

3.08:1

 

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 
 

3.40:1*

4.50:1

3.36:1

 

5.41:1

5.41:1

   
 

3.67:1*

5.14:1

3.70:1

 

6.18:1

6.18:1

   
 

4.11:1*

5.67:1

4.11:1

   

7.21:1

   
   

6.17:1

4.63:1

         

*RSS1370B

Konfiguracje układu napędowego

 

D16K550

D16K650

D16K750

I-Shift

     

AT2812F

     

ATO3112F

 

ATO3512F

   

       

Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną

     

RSS1356

   

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Osie napędowe ze zwolnicami w piastach kół

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

Przystawki odbioru mocy

Istnieje duży wybór przystawek odbioru mocy niezależnych oraz zależnych od sprzęgła.

Przystawki odbioru mocy niezależne od sprzęgła

PTER-DIN: Napędzana od silnika tylna przystawka do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTER1400: Napędzana od silnika tylna przystawka z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.
PTER-100: Napędzana od silnika tylna przystawka z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.

Przystawki odbioru mocy zależne od sprzęgła

PTR-F: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-FL/FH: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Przystawka nisko-/średnio-/wysokoobrotowa ze złączem DIN do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTRD-F: Przystawka wysokoobrotowa z kołnierzem napędowym.
PTRD-D: Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Dwa złącza DIN do bezpośredniego napędu pomp hydraulicznych.
PTRD-D1: Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Kołnierz napędowy z tyłu i złącze DIN z przodu.
PTRD-D2: Przystawka wysokoobrotowa, potrójna. Dwa tylne kołnierze napędowe i jedno złącze DIN z przodu.

POZNAJ VOLVO FH16

Skonfiguruj swój idealny samochód ciężarowy. Zrobisz to u swojego dealera Volvo Trucks.