Trucks

Polska

×

Dane techniczne podwozia Volvo FH16

  • Wysokości podwozia
  • Dopuszczalny nacisk na oś przednią
  • Zawieszenie tylne
  • Wysokości siodeł, ciągniki siodłowe
  • Belki holownicze
  • Zbiorniki paliwa
  • Zbiorniki AdBlue
  • Siodła
  • Aktywny Układ Kierowniczy Volvo
  • Osie wleczone
  • Osie pchane
  • Układ hamulcowy

Wysokości podwozia

 

Poziom niski

około 850 mm

Med

około 900 mm

Poziom wysoki

około 1000 mm

Ekstrawysoki

około 1200 mm

Dopuszczalny nacisk na oś przednią (t)

 

 

Pneumatyczne

Mech.

Poziom niski

7.5

Med

10/20*

9

Poziom wysoki

10/20*

10/18**

Ekstrawysoki

10/20**

 

* Z podwójną osią przednią (FAL20 on GRAS-GR)
** Z podwójną osią przednią (FAA20/FAA21)

Zawieszenie tylne

 

Typ

Osie

Zawieszenie

Dopuszcz. nacisk na oś

Przekładnia główna

Osie wleczone/pchane

Oś pojedyncza

         

RAD-L90

4×2

Resory parab./półelipt.

13 t

Pojed./zwoln.

 

RAD-GR

4×2

Pneumatyczne

11,5/13 t

Pojed./zwoln.

 

RAD-G2

4×2

Pneumatyczne (poj. budowlany)

13 t

Zwolnice

 
           

Oś zespolona

         

RADT-GR

6×2

Pneumatyczne

19/20,5/22,5/23 t

Pojed./zwoln.

Wleczona (niekier. / skrętna samost. lub ster.)

RAPD-GR

6×2

Pneumatyczne

19/22 t

Pojed./zwoln.

Pchana (niekier. / skrętna ster.)

RADD-G2

6×4/8×4

Pneumatyczne (poj. budowlany)

21/23/26 t

Pojed./zwoln.

 

RADD-BR

6×4/8×4

Resory paraboliczne

21 t

Pojed./zwoln.

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Resory parab./półelipt.

23/26 t

Pojed./zwoln.

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Resory półeliptyczne

26/32 t

Zwolnice

 

RADD-TR3

8×4

Resory półeliptyczne

38 t

Zwolnice

 

RADD-GR

6×4/8×4

Pneumatyczne

21/23/26 t

Pojed./zwoln.

 

RAPDT-GR

8×2

Pneumatyczne

27/30/30,5/31,5/32 t

Pojed./zwoln.

Pchana (skrętna ster.) + wleczona (niekier. / skrętna ster.)

RADDT-GR

8×4/10×4

Pneumatyczne

27/33/36 t

Pojed./zwoln.

Wleczona (skrętna ster.)

RAPDD-GR

8×4

Pneumatyczne

27/30,5/32/35 t

Pojed./zwoln.

Pchana (skrętna ster.)

RADDT-G2

8×4/10×4

Pneumatyczne (poj. budowlany)

27/33/36 t

Pojed./zwoln.

Wleczona (skrętna ster.)

Wysokości sprzęgu siodłowego

 

Konfiguracja

Wysokość podwozia

Zawieszenie

Wysokość ramy

Wysokość siodła*

Opony

Min. wysokość sprzęgu

Nominalna wysokość jazdy**

4×2

Poziom niski

RAD-GR

266

140

315-60

955

1015

 

Med

RAD-GR

266

140

315-70

1014

1075

 

Med

RAD-GR

300

140

315-70

1031

1092

 

Poziom wysoki

RAD-GR

266

140

315-80

1056

1147

 

Poziom wysoki

RAD-GR

300

140

315-80

1090

1164

6×2

Poziom niski

RADT-GR

266

160

315-60

975

1035

 

Med

RADT-GR

266

160

315-70

1034

1095

 

Med

RADT-GR

300

160

315-70

1051

1112

 

Poziom wysoki

RADT-GR

300

150*

315-80

1160

1234

 

Med

RAPD-GR

266

160

315-70

1034

1095

 

Med

RAPD-GR

300

160

315-70

1051

1112

 

Poziom wysoki

RAPD-GR

266

160

315-80

1076

1167

 

Poziom wysoki

RAPD-GR

300

160

315-80

1110

1184

6×4

Poziom wysoki

RADD-GR

300

150*

315-80

1173

1234

8×4

Poziom wysoki

RAPDD-GR

300

160

315-80

1137

1207

 

* +60 mm – wysokość elementów montażowych
** Wysokości orientacyjne
 

Belki holownicze
Dostępne są belki montowane centralnie, częściowo obniżone oraz belki montowane pod ramą, umożliwiające holowanie przyczepy centralnoosiowej. Belki holownicze mogą być mocowane w odstępach co 25 mm.

Zbiorniki paliwa
Aluminiowe lub stalowe o pojemności od 150 do 900 litrów. Maksymalna pojemność zbiorników paliwa przy montażu łączonym wynosi 1480 litrów (ciągnik siodłowy 4×2).

Zbiorniki AdBlue
Pojemność od 32 do 100 litrów. Pompa AdBlue wbudowana w zbiornik. Z tworzywa sztucznego.

Siodła
Atestowane mocowanie dopuszcza nacisk na siodło wynoszący 36 ton. Ofertę uzupełniają standardowe siodła ISO o różnych wysokościach, mocowane za pośrednictwem kątowników. Dla użytkownika oznacza to znaczną swobodę wyboru. Siodło mocowane bezpośrednio do ramy ciągnika jest lżejszą wersją standardowego siodła i nie wymaga stosowania płyty montażowej. Wysokość siodła powyżej ramy zaczyna się od zaledwie około 140 mm. Jako opcje, w specjalnych konfiguracjach, są dostępne integralny układ smarowania i czujnik podczepienia naczepy.

Układ hamulcowy
Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (Electronically controlled Brake System) zapewnia szybkie reakcje, większą skuteczność i lepsze „wyczucie” hamulców oraz szereg użytecznych funkcji. Obecnie układ EBS jest dostępny zarówno dla hamulców tarczowych, jak i hamulców bębnowych Z-cam (dla wybranych konfiguracji osi i wysokości podwozia). Rozszerz funkcjonalność swojego układu hamulcowego, wybierając pakiet EBS Medium lub inne opcje dodatkowe.

 

Aktywny Układ Kierowniczy Volvo
Aktywny, elektryczno-hydraulicznie wspomagany układ kierowniczy (z korektą dynamiczną, tzw. system „torque overlay”). Zapewnia zwiększoną siłę wspomagania przy małych prędkościach jazdy, niweluje szarpnięcia na kole kierownicy i ułatwia utrzymywanie toru jazdy na wprost podczas hamowania na nawierzchniach o zróżnicowanych współczynnikach przyczepności. Koło kierownicy samoczynnie powraca do pozycji środkowej zarówno podczas jazdy do przodu, jak i cofania.
Aktualnie Aktywny Układ Kierowniczy Volvo jest dostępny dla wszystkich konfiguracji osi, w tym także pojazdów z podwójną osią przednią.

Podnośnik Osi Tandem
Pozwala na odłączenie i podniesienie ostatniej osi napędowej w celu zmniejszenia zużycia paliwa i promienia skrętu. Aby podnieść oś, w pojeździe bez ładunku, wystarczy nacisnąć przycisk na dece rozdzielczej. Po załadowaniu pojazdu oś zostaje automatycznie opuszczona i załączona.
Podnośnik Osi Tandem jest dostępny w pojazdach 6×4 i 8×4 (pojazdy z podwójną osią napędową), wyposażonych w hamulce tarczowe.

Osie wleczone
Są dostępne w trzech wersjach: jako niekierowane — z ogumieniem pojedynczym lub bliźniaczym, skrętne samosterowne lub skrętne sterowane elektrohydraulicznie. Dopuszczalny nacisk: 7,5, 9,5, 10 lub 15 ton.

Osie pchane
Są oferowane w wersji niekierowanej lub skrętnej sterowanej elektrohydraulicznie, dostępne zarówno w ciągnikach siodłowych, jak i podwoziach samochodu ciężarowego. Dopuszczalny nacisk: 4,5, 7,5 lub 9 ton.

EBS medium

Rejestrator stanu EBS
Monitorowanie układu EBS za pośrednictwem elektronicznego systemu pojazdu TEA2+ i Volvo Tech Tool.

Wspomaganie przy ruszaniu pod górę
Odblokowanie hamulców następuje tylko w przypadku, gdy moment obrotowy silnika wystarcza do bezpiecznego ruszenia z miejsca.

Analiza zużycia okładzin hamulcowych
Ostrzeżenie o stanie hamulców — funkcja obliczająca czas pozostały do wymiany okładzin hamulcowych, wskazanie w kilometrach. (Dotyczy tylko hamulców tarczowych.)

Automatyczne zwalnianie hamulca postojowego
Hamulec postojowy jest zwalniany automatycznie w chwili, gdy kierowca naciska pedał przyspieszenia, o ile w skrzyni biegów jest wybrany bieg (dotyczy tylko pojazdów ze skrzynią biegów I-Shift).

Opcje dodatkowe

Hamulec Stabilizacyjny
Umożliwia kierowcy aktywację funkcji pulsacyjnego hamowania przyczepy. Hamulce w przyczepie są uruchamiane automatycznie, w celu zmniejszenia ryzyka złożenia się zestawu drogowego.

Układ ESC (Electronic Stability Control)
Indywidualnie steruje hamulcem przy każdym kole w celu stabilizacji zestawu drogowego podczas hamowania, zapobiegając tym samym złożeniu się zestawu drogowego, przewróceniu się pojazdu i kołysaniu przyczepy. ESC spełnia obowiązujące przepisy w zakresie elektronicznych układów stabilizacji pojazdu i jest dostępny w pojazdach 2- i 3-osiowych.

Światła hamowania awaryjnego
Podczas gwałtownego hamowania przy prędkości większej niż 50 km/h światła STOP błyskają z częstotliwością czterech razy na sekundę.

Zwalniacz hydrodynamiczny
Kompaktowy zwalniacz montowany do skrzyni biegów, rozwijający maksymalną moc hamowania 680 kW.

System automatycznego opuszczania zależny od prędkości
System ten automatycznie obniża zawieszenie pneumatyczne pojazdów powyżej określonej prędkości w celu ograniczenia oporu wiatru.

PODOBA CI SIĘ? WYPRÓBUJ

Jedynym miejscem, w którym można rzeczywiście doświadczyć cech naszego nowego dynamicznego podwozia, jest fotel kierowcy. Kluczyki posiada Twój dealer Volvo Trucks.