Trucks

Polska

×

Dane techniczne układu napędowego Volvo FH

  • Silniki
  • I-Shift
  • I-Shift Dual Clutch
  • Tylne osie
  • Przełożenia tylnych osi
  • Konfiguracje układu napędowego
  • Przystawki odbioru mocy

Silniki

 

D13K 

D13K460TC i D13K500TC

G13C* 

Poziom emisji spalin 

Euro 6 

Euro 6 

Euro 6

Liczba cylindrów 

6

6

Pojemność skokowa 

12,8 dm³ 

12,8 dm³ 

12,8 dm³

Skok tłoka 

158 mm 

158 mm 

158 mm

Średnica cylindra 

131 mm 

131 mm 

131 mm

Stopień sprężania 

18:1 (420, 460, 500 KM), 17:1 (540 KM)

17:01

17:01

Zakres ekonomiczny 

950–1400 1/min 

900–1300 obr./min 

1000–1400 obr/min

Moc hamulca wydechowego

200 kW (2300 obr/min)

-

-

Moc hamulca VEB+ 

375 kW (2300 obr/min)

375 kW (2300 obr/min)

375 kW (2300 obr/min)

Moc hamulca VEB+ 

opcja

opcja

opcja 

Liczba filtrów oleju 

2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy  

2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy  

2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy 

Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem 

33 l 

35 l 

33 l 

Całkowita pojemność układu chłodzenia 

38 l 

38 l 

39,5 l 


* LNG

Wymagania dotyczące paliwa

Olej napędowy bezsiarkowy (EN590, zawartość siarki maks. 10 ppm).
Biodiesel drugiej generacji (EN15940, diesel syntetyczny)

 

Okres między wymianami oleju

Maksymalnie co 100 000 km lub raz do roku – olej VDS4. 

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika
 

 

Moment obrotowy 

Przełożenie 

EPTT350 

350 Nm* 

1.26:1

EPTT650 

650 Nm* 

1.26:1

EPTT1000 

1000 Nm* 

1.26:1


*Moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju.

D13C i D13TC — moc/moment obrotowy

Moc maks. wg EC 582/2011

D13TC — moc/moment obrotowy

Moc maks. zgodnie z EC 582/2011
Silnik D13TC jest dostępny w wersjach 460 lub 500 KM. Jednak wartości momentu obrotowego są wyższe niż w innych silnikach D13. Silnik D13TC o mocy 460 KM może dostarczyć moment obrotowy o takiej samej wartości jak silnik D13 o mocy 540 KM — ale przy niższej prędkości obrotowej silnika. Natomiast silnik o mocy 500 KM z funkcją I-Save to już przejście na terytorium D16 z momentem obrotowym 2800 Nm przy takiej samej niskiej prędkości obrotowej silnika.
Jest to możliwe dzięki technologii Turbo Compound, która wykorzystuje dodatkową turbinę po turbosprężarce do ponownego wykorzystania nadmiaru energii ze spalin. Energia ta jest przekształcana na moment obrotowy bezpośrednio na wale korbowym — co daje mocny i wyjątkowo oszczędny silnik.

 

D13K420 (309 kW) 

 

Moc maks. przy 1400–1800 1/min 

420 KM 

Maks. moment obr. przy 860–1400 1/min 

2100 Nm 

D13K460 (345 kW) 

 

Moc maks. przy 1400–1800 1/min 

460 KM 

Maks. moment obr. przy 900–1400 1/min 

2300 Nm  

D13K460TC (345 kW)

 

Moc maks. przy 1250–1600 1/min

460 KM

Maks. moment obr. przy 900–1300 obr./min

2600 Nm 

D13K500 (368 kW) 

 

Moc maks. przy 1530–1800 1/min

500 KM 

Maks. moment obr. przy 980–1270 1/min

2500 Nm 

D13K500TC (368 kW)

 

Moc maks. przy 1250–1600 1/min

500 KM

Maks. moment obr. przy 900–1300 obr./min

2800 Nm

D13K540 (397 kW) 

 

Moc maks. przy 1450–1800 1/min 

540 KM 

Maks. moment obr. przy 1000–1450 1/min

2600 Nm 

D13C — moc/moment obrotowy

Moc maks. wg EC 582/2011

G13C420 (309 kW)

 

Moc maks. przy 1400–1800 1/min

420 KM

Maks. moment obr. przy 1000–1400 1/min

2100 Nm

G13C460 (338 kW)

 

Moc maks. przy 1700–1800 1/min

460 KM

Maks. moment obrotowy przy 1050–1400 obr/min

2300 Nm

I-Shift

12-biegowa skrzynia biegów ze zmianą zakresów i półbiegami oraz zautomatyzowanym układem zmiany biegów. Skrzynia biegów I-Shift może być wyposażona w kompaktowy zwalniacz, przystawkę odbioru mocy, pompę awaryjnego wspomagania układu kierowniczego oraz chłodnicę oleju.

Dane techniczne

 

Typ

Bieg najwyższy

Maks. moment obr. silnika (Nm)

Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

AT2412F

Bezpośredni 

2400

44

AT2612F

Bezpośredni 

2600

100

ATO2612F

Nadbieg 

2600

100

AT2812F

Bezpośredni 

2800

60

ATO3112F

Nadbieg 

3150

100

Dane techniczne I-Shift Dual Clutch

 

Typ 

Bieg najwyższy 

Maks. moment obr. silnika (Nm)

Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

SPO2812

Nadbieg

2800

80

Tylne osie

 

Typ 

Konfiguracja

Przekładnia główna

Maks. moment obrotowy (Nm)

Maks. dopuszczalny nacisk na oś (t)

Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

Osie z pojedynczą przekładnią główną

         

RSS1244B

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2800

12

44

RSS1344C/D

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2600

13

44

RSS1344E

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2800

13

44

RSS1352A

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2800

13

52

RSS1356

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2400/2800

13

56/44

RSS1360

Oś pojedyncza

Hipoidalna

3550

13

60

RSS1370A/B

Oś pojedyncza

Hipoidalna

3550

13

70

RTS2370A

Oś podwójna

Hipoidalna

3550

23

70

RTS2310A

Oś podwójna

Hipoidalna

3550

23

100

Osie ze zwolnicami w piastach kół

         

RSH1370F

Oś pojedyncza

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

13

70

RTH2610F

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

26

100

RTH3210

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

32

100

RTH3312

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

33

120

RTH3815

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

38

150

Przełożenia tylnych osi

 

RSS1244B RSS1344C/D RSS1344E RSS1352A RSS1356 RSS1360 RSS1370A/B RTS2370A RTS2310A RSH1370F RTH2610F RTH3210G RTH3312B RTH3815
2.31:1 2.31:1* 2.31:1 2.31:1 2.50:1 2.47:1 2.06:1 2.43:1 2.06:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1 4.14:1
2.47:1 2.47:1* 2.47:1 2.47:1 2.64:1 2.64:1 2.17:1 2.57:1 2.17:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1 4.58:1
2.64:1 2.64:1* 2.64:1 2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.31:1 2.83:1 2.31:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1 5.43:1
2.85:1 2.85:1* 2.85:1 2.85:1 3.10:1 3.08:1 2.47:1 3.09:1 2.47:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1 7.22:1
3.08:1 3.08:1* 3.08:1 3.08:1 3.44:1 3.40:1 2.64:1 3.40:1 2.64:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1  
3.36:1 3.36:1* 3.36:1 3.36:1 3.67:1 3.67:1 2.85:1 3.78:1 2.85:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1  
  3.70:1       4.11:1 3.08:1 4.13:1 3.08:1   4.55:1 4.55:1    
  4.11:1         3.40:1** 4.50:1 3.36:1   5.41:1 5.41:1    
  4.63:1         3.67:1** 5.14:1 3.70:1     7.21:1    
  5.29:1         4.11:1** 5.67:1 4.11:1          
  6.17:1           6.17:1 4.63:1          


* Dla RSS1344D/E
** Dla RSS1370B

Konfiguracje układu napędowego

 

 

D13K420  

D13K460

D13K500

D13K540

D13K460TC

D13K500TC

G13C420

G13C460

I-Shift

               

AT2412F

       

AT2612F

 

ATO2612F

 

AT2812F

         

   

ATO3112F

         

   

I-Shift Dual Clutch 

               

SP02812 

 

   

Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną

               

RSS1244B

RSS1344C/D

RSS1344E

RSS1352A

RSS1356

RSS1360

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Osie napędowe ze zwolnicami w piastach kół

               

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

   

RTH3312

   

RTH3815

   

Przystawki odbioru mocy

Istnieje duży wybór przystawek odbioru mocy niezależnych oraz zależnych od sprzęgła.

Przystawki odbioru mocy niezależne od sprzęgła

PTER-DIN: Napędzana od silnika tylna przystawka do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTER1400: Napędzana od silnika tylna przystawka z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.
PTER-100: Napędzana od silnika tylna przystawka z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.

 

Przystawki odbioru mocy zależne od sprzęgła
 

PTR-F: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-FL/FH: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Przystawka nisko-/średnio-/wysokoobrotowa ze złączem DIN do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTRD-F: Przystawka wysokoobrotowa z kołnierzem napędowym.
PTRD-D: Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Dwa złącza DIN do bezpośredniego napędu pomp hydraulicznych.
PTRD-D1: Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Kołnierz napędowy z tyłu i złącze DIN z przodu.
PTRD-D2: Przystawka wysokoobrotowa, potrójna. Dwa tylne kołnierze napędowe i jedno złącze DIN z przodu.

POZNAJ VOLVO FH

Skonfiguruj swój idealny samochód ciężarowy. Zrobisz to u swojego dealera Volvo Trucks.