Trucks

×

Dane techniczne układu napędowego Volvo FH

Silniki

 

D13K 

D13K420TC, D13K460TC i D13K500TC

G13C* 

Poziom emisji spalin 

Euro 6 

Euro 6 

Euro 6

Liczba cylindrów 

6

6

Pojemność skokowa 

12,8 dm³ 

12,8 dm³ 

12,8 dm³

Skok tłoka 

158 mm 

158 mm 

158 mm

Średnica cylindra 

131 mm 

131 mm 

131 mm

Stopień sprężania 

18:1 (420, 460, 500 KM), 17:1 (540 KM)

17:01

17:01

Zakres ekonomiczny 

950–1400 obr/min 

900–1300 obr./min 

1000–1400 obr/min

Moc hamulca wydechowego

200 kW (2300 obr/min)

-

-

Moc hamulca VEB+ 

375 kW (2300 obr/min)

375 kW (2300 obr/min)

375 kW (2300 obr/min)

Moc hamulca VEB+ 

opcja

opcja

opcja 

Liczba filtrów oleju 

2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy  

2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy  

2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy 

Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem 

33 l 

35 l 

33 l 

Całkowita pojemność układu chłodzenia 

38 l 

38 l 

39,5 l 


* LNG

Wymagania dotyczące paliwa

Olej napędowy bezsiarkowy (EN590, zawartość siarki maks. 10 ppm).
Biodiesel drugiej generacji (EN15940, diesel syntetyczny)

 

Okres między wymianami oleju

Maksymalnie co 100 000 km lub raz do roku – olej VDS4. 

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika

 

Moment obrotowy 

Przełożenie 

EPTT350 

350 Nm* 

1.26:1

EPTT650 

650 Nm* 

1.26:1

EPTT1000 

1000 Nm* 

1.26:1


*Moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju.

D13K — moc/moment obrotowy

Moc maks. wg EC 582/2011

D13TC — moc/moment obrotowy

Moc maks. wg EC 582/2011

Silnik D13TC jest dostępny w wersjach o mocy 420, 460 i 500 KM. Jednak wartości momentu obrotowego są wyższe niż w innych silnikach D13. Silnik D13TC o mocy 460 KM może dostarczyć moment obrotowy o takiej samej wartości jak silnik D13 o mocy 540 KM — ale przy niższej prędkości obrotowej silnika. Natomiast silnik o mocy 500 KM z funkcją I-Save to już przejście na terytorium D16 z momentem obrotowym 2800 Nm przy takiej samej niskiej prędkości obrotowej silnika.

Jest to możliwe dzięki technologii Turbo Compound, która wykorzystuje dodatkową turbinę po turbosprężarce do ponownego wykorzystania nadmiaru energii ze spalin. Energia ta jest przekształcana na moment obrotowy bezpośrednio na wale korbowym — co daje mocny i wyjątkowo oszczędny silnik.

D13K380 (279 kW)

 

Moc maks. przy 1700 obr/min

380 KM

Maks. moment obr. przy 830–1400 obr/min

1814 Nm

D13K420 (309 kW) 

 

Moc maks. przy 1404–1700 obr/min

420 KM 

Maks. moment obr. przy 905–1400 obr/min

2100 Nm 

D13K420TC (309 kW)

 

Moc maks. przy 1230–1600 obr/min

420 KM

Maks. moment obr. przy 900–1230 obr/min

2400 Nm

D13K460 (345 kW)

 

Moc maks. przy 1404–1700 obr/min

460 KM

Maks. moment obr. przy 945–1400 obr/min

2300 Nm

D13K460TC (345 kW)

 

Moc maks. przy 1240–1600 obr/min

460 KM

Maks. moment obr. przy 900–1240 obr/min

2600 Nm 

D13K500 (368 kW) 

 

Moc maks. przy 1404–1700 obr/min

500 KM

Maks. moment obr. przy 980–1400 obr/min

2500 Nm

D13K500TC (368 kW)

 

Moc maks. przy 1250–1600 obr/min

500 KM

Maks. moment obr. przy 900–1250 obr/min

2800 Nm

D13K540 (397 kW) 

 

Moc maks. przy 1458–1700 obr/min

540 KM

Maks. moment obr. przy 1000–1400 obr/min

2600 Nm

D13C — moc/moment obrotowy

Moc maks. wg EC 582/2011

G13C420 (309 kW)

 

Moc maks. przy 1400–1800 obr/min

420 KM

Maks. moment obr. przy 1000–1400 obr/min

2100 Nm

G13C460 (338 kW)

 

Moc maks. przy 1700–1800 obr/min

460 KM

Maks. moment obr. przy 1050–1400 obr/min

2300 Nm

I-Shift

12-biegowa skrzynia biegów ze zmianą zakresów i półbiegami oraz zautomatyzowanym układem zmiany biegów. Skrzynia biegów I-Shift może być wyposażona w kompaktowy zwalniacz, przystawkę odbioru mocy, pompę awaryjnego wspomagania układu kierowniczego oraz chłodnicę oleju.

Dane techniczne

Wyjście

Bieg najwyższy

Maks. moment obr. silnika (Nm)

Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

AT2412F Bezpośredni  2400 44
AT2612F Bezpośredni  2600 100
ATO2612F Nadbieg  2600 100
AT2412G Bezpośredni  2400 44
AT2612G Bezpośredni  2600 100
ATO2612G Nadbieg  2600 100
AT2812G Bezpośredni  2800 60
ATO3112G Nadbieg  3150 100

Dane techniczne I-Shift Dual Clutch

Wyjście 

Bieg najwyższy 

Maks. moment obr. silnika (Nm)

Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

SPO2812

Nadbieg

2800

80

Osie tylne

Wyjście 

Rodzaj

Przekładnia główna

Maks. moment obr. (Nm)

Maks. dopuszczalny nacisk na oś (t)

Konstrukcyjna DMC zestawu (t)

Osie z pojedynczą przekładnią główną

         

RSS1244B

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2800

12

44

RSS1344C/D

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2600

13

44

RSS1344E

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2800

13

44

RSS1352A

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2800

13

52

RSS1356

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2400/2800

13

56/44

RSS1360

Oś pojedyncza

Hipoidalna

3550

13

60

RSS1370A/B

Oś pojedyncza

Hipoidalna

3550

13

70

RTS2370A

Oś podwójna

Hipoidalna

3550

23

70

RTS2310A

Oś podwójna

Hipoidalna

3550

23

100

Osie ze zwolnicami w piastach kół

         

RSH1370F

Oś pojedyncza

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

13

70

RTH2610F

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

26

100

RTH3210

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

32

100

RTH3312

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

33

120

RTH3815

Oś podwójna

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

38

150

Przełożenia tylnych osi

RSS1244B

RSS1344C/D

RSS1344E

RSS1352A

RSS1356

RSS1360

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210G

RTH3312B

RTH3815

2.31:1

2.31:1* 2.31:1 2.31:1 2.50:1 2.47:1 2.06:1 2.43:1 2.06:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1 4.14:1

2.47:1

2.47:1* 2.47:1 2.47:1 2.64:1 2.64:1 2.17:1 2.57:1 2.17:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1 4.58:1

2.64:1

2.64:1* 2.64:1 2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.31:1 2.83:1 2.31:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1 5.43:1

2.85:1

2.85:1* 2.85:1 2.85:1 3.10:1 3.08:1 2.47:1 3.09:1 2.47:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1 7.22:1

3.08:1

3.08:1* 3.08:1 3.08:1 3.44:1 3.40:1 2.64:1 3.40:1 2.64:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1  

3.36:1

3.36:1* 3.36:1 3.36:1 3.67:1 3.67:1 2.85:1 3.78:1 2.85:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1  

 

3.70:1       4.11:1 3.08:1 4.13:1 3.08:1   4.55:1 4.55:1    

 

4.11:1         3.40:1** 4.50:1 3.36:1   5.41:1 5.41:1    

 

4.63:1         3.67:1** 5.14:1 3.70:1     7.21:1    

 

5.29:1         4.11:1** 5.67:1 4.11:1          

 

6.17:1           6.17:1 4.63:1          


* Dla RSS1344D/E
** Dla RSS1370B

Konfiguracje układu napędowego

 

D13K380 D13K420   D13K460 D13K500 D13K540 D13K420TC D13K460TC D13K500TC G13C420 G13C460    

I-Shift

                       

AT2412F

                   

AT2612F

                   

ATO2612F

                   
AT2412G                
AT2612G          
ATO2612G          
AT2812G                      
ATO3112G                      

I-Shift Dual Clutch 

                       

SP02812 

             

Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną

                       

RSS1244B

     

RSS1344C/D

     

RSS1344E

     

RSS1352A

     

RSS1356

     

RSS1360

     

RSS1370A/B

     

RTS2370A

     

RTS2310A

     

Osie napędowe ze zwolnicami w piastach kół

                       

RSH1370F

     

RTH2610F

     

RTH3210

         

RTH3312

         

RTH3815

         

Przystawki odbioru mocy

Istnieje duży wybór przystawek odbioru mocy niezależnych oraz zależnych od sprzęgła.

Przystawki odbioru mocy niezależne od sprzęgła

PTER-DIN: Napędzana od silnika tylna przystawka do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTER1400: Napędzana od silnika tylna przystawka z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.
PTER-100: Napędzana od silnika tylna przystawka z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.

 

Przystawki odbioru mocy zależne od sprzęgła

PTR-F: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-FL/FH: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Przystawka nisko-/średnio-/wysokoobrotowa ze złączem DIN do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTRD-F: Przystawka wysokoobrotowa z kołnierzem napędowym.
PTRD-D: Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Dwa złącza DIN do bezpośredniego napędu pomp hydraulicznych.
PTRD-D1: Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Kołnierz napędowy z tyłu i złącze DIN z przodu.
PTRD-D2: Przystawka wysokoobrotowa, potrójna. Dwa tylne kołnierze napędowe i jedno złącze DIN z przodu.

POZNAJ VOLVO FH

Skonfiguruj swój idealny samochód ciężarowy. Zrobisz to u swojego dealera Volvo Trucks.