Typ | Osie | Zawieszenie | Dopuszcz. nacisk na oś | Przekładnia główna | Osie wleczone/pchane |
---|---|---|---|---|---|
Oś pojedyncza |
| ||||
RAD-L90 | 4×2 | Resory parab./półelipt. | 13 t | Pojed./zwoln. | |
RAD-GR | 4×2 | Pneumatyczne | 11,5/13 t | Pojed./zwoln. | |
RAD-G2 | 4×2 | Pneumatyczne (poj. budowlany) | 13 t | Zwolnice | |
Oś zespolona | |||||
RADT-GR | 6×2 | Pneumatyczne | 19/20,5/22,5/23 t | Pojed./zwoln. | Wleczona (niekier. / skrętna samost. lub ster.) |
RAPD-GR | 6×2 | Pneumatyczne | 19/22 t | Pojed./zwoln. | Pchana (niekier. / skrętna ster.) |
RADD-G2 | 6×4/8×4 | Pneumatyczne (poj. budowlany) | 21/23/26 t | Pojed./zwoln. | |
RADD-BR | 6×4/8×4 | Resory paraboliczne | 21 t | Pojed./zwoln. | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | Resory parab./półelipt. | 23/26 t | Pojed./zwoln. | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | Resory półeliptyczne | 26/32 t | Zwolnice | |
RADD-TR3 | 8x4 | Resory półeliptyczne | 38 t | Zwolnice | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Pneumatyczne | 21/23/26 t | Pojed./zwoln. | |
RAPDT-GR | 8×2 | Pneumatyczne | 27/30/30,5/31,5/32 t | Pojed./zwoln. | Pchana (skrętna ster.) + wleczona (niekier. / skrętna ster.) |
RADDT-GR | 8×4/10×4 | Pneumatyczne | 27/33/36 t | Pojed./zwoln. | Wleczona (skrętna ster.) |
RAPDD-GR | 8×4 | Pneumatyczne | 27/30,5/32/35 t | Pojed./zwoln. | Pchana (skrętna ster.) |
RADDT-G2 | 8×4/10×4 | Pneumatyczne (poj. budowlany) | 27/33/36 t | Pojed./zwoln. | Wleczona (skrętna ster.) |
Konfiguracja | Wysokość podwozia | Zawieszenie | Wysokość ramy | Wysokość siodła* | Opony | Min. wysokość sprzęgu | Nominalna wysokość jazdy** |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4×2 | X-Low | RAD-GR | 266 | 140 | 295-55 | 867 | 912 |
X-Low | RAD-GR | 266 | 140 | 295-60 | 887 | 932 | |
Low | RAD-GR | 266 | 140 | 315-60 | 955 | 1015 | |
Med | RAD-GR | 266 | 140 | 315-70 | 1014 | 1075 | |
Med | RAD-GR | 300 | 140 | 315-70 | 1031 | 1092 | |
High | RAD-GR | 266 | 140 | 315-80 | 1056 | 1147 | |
High | RAD-GR | 300 | 140 | 315-80 | 1090 | 1164 | |
6×2 | Low | RADT-GR | 266 | 160 | 315-60 | 975 | 1035 |
Med | RADT-GR | 266 | 160 | 315-70 | 1034 | 1095 | |
Med | RADT-GR | 300 | 160 | 315-70 | 1051 | 1112 | |
High | RADT-GR | 300 | 150* | 315-80 | 1160 | 1234 | |
Med | RAPD-GR | 266 | 160 | 315-70 | 1034 | 1095 | |
Med | RAPD-GR | 300 | 160 | 315-70 | 1051 | 1112 | |
High | RAPD-GR | 266 | 160 | 315-80 | 1076 | 1167 | |
High | RAPD-GR | 300 | 160 | 315-80 | 1110 | 1184 | |
6×4 | High | RADD-GR | 300 | 150* | 315-80 | 1173 | 1234 |
8×4 | High | RAPDD-GR | 300 | 160 | 315-80 | 1137 | 1207 |
* +60 mm – wysokość elementów montażowych
** Wysokości orientacyjne.
Belki holownicze
Dostępne są belki montowane centralnie, częściowo obniżone oraz belki montowane pod ramą, umożliwiające holowanie przyczepy centralnoosiowej. Belki holownicze mogą być mocowane w odstępach co 25 mm.
Zbiorniki paliwa
Aluminiowe lub stalowe o pojemności od 150 do 900 litrów. Maksymalna pojemność zbiorników paliwa przy montażu łączonym wynosi 1480 litrów (ciągnik siodłowy 4×2). Zbiorniki gazu w rozmiarach 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) i 225 kg (545 l).
Zbiorniki AdBlue
Pojemność od 32 do 100 litrów. Pompa AdBlue wbudowana w zbiornik. Z tworzywa sztucznego.
Siodła
Atestowane mocowanie dopuszcza nacisk na siodło wynoszący 36 ton. Ofertę uzupełniają standardowe siodła ISO o różnych wysokościach, mocowane za pośrednictwem kątowników. Dla użytkownika oznacza to znaczną swobodę wyboru. Siodło mocowane bezpośrednio do ramy ciągnika jest lżejszą wersją standardowego siodła i nie wymaga stosowania płyty montażowej. Wysokość siodła powyżej ramy zaczyna się od zaledwie około 140 mm. Jako opcje, w specjalnych konfiguracjach, dostępne są: integralny układ smarowania i czujnik podczepienia naczepy.
Hamulce
Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (Electronically controlled Brake System) zapewnia szybkie reakcje, większą skuteczność i lepsze „wyczucie” hamulców oraz szereg użytecznych funkcji. Obecnie układ EBS jest dostępny zarówno dla hamulców tarczowych, jak i hamulców bębnowych Z-cam (dla wybranych konfiguracji osi i wysokości podwozia). Rozszerz funkcjonalność swojego układu hamulcowego, wybierając pakiet EBS Medium lub inne opcje dodatkowe.
Aktywny Układ Kierowniczy Volvo
Aktywny, elektryczno-hydraulicznie wspomagany układ kierowniczy (z korektą dynamiczną, tzw. system „torque overlay”). Zapewnia zwiększoną siłę wspomagania przy małych prędkościach jazdy, niweluje szarpnięcia na kole kierownicy i ułatwia utrzymywanie toru jazdy na wprost podczas hamowania na nawierzchniach o zróżnicowanych współczynnikach przyczepności. Koło kierownicy samoczynnie powraca do pozycji środkowej zarówno podczas jazdy do przodu, jak i cofania.
Aktualnie Aktywny Układ Kierowniczy Volvo jest dostępny dla wszystkich konfiguracji osi, w tym także pojazdów z podwójną osią przednią. Może być również łączony z niezależnym zawieszeniem przednim.
Podnośnik Osi Tandem
Pozwala na odłączenie i podniesienie ostatniej osi napędowej w celu zmniejszenia zużycia paliwa i promienia skrętu. Aby podnieść oś, w pojeździe bez ładunku, wystarczy nacisnąć przycisk na dece rozdzielczej. Po załadowaniu pojazdu oś zostaje automatycznie opuszczona i załączona.
Podnośnik Osi Tandem jest dostępny w pojazdach 6×4 i 8×4 (pojazdy z podwójną osią napędową), wyposażonych w hamulce tarczowe.
Osie wleczone
Są dostępne w trzech wersjach: jako niekierowane – z ogumieniem pojedynczym lub bliźniaczym, skrętne samosterowne lub skrętne sterowane elektrohydraulicznie. Dopuszczalny nacisk: 7,5, 9,5, 10 lub 15 ton.
Osie pchane
Są oferowane w wersji niekierowanej lub skrętnej sterowanej elektrohydraulicznie, dostępne zarówno w ciągnikach siodłowych, jak i podwoziach samochodu ciężarowego. Dopuszczalny nacisk: 4,5, 7,5 lub 9 ton.
Rejestrator stanu EBS
Monitorowanie układu EBS za pośrednictwem elektronicznego systemu pojazdu TEA2+ i Volvo Tech Tool.
Wspomaganie przy ruszaniu pod górę
Odblokowanie hamulców następuje tylko w przypadku, gdy moment obrotowy silnika wystarcza do bezpiecznego ruszenia z miejsca.
Analiza zużycia okładzin hamulcowych
Ostrzeżenie o stanie hamulców — funkcja obliczająca czas pozostały do wymiany okładzin hamulcowych, wskazanie w kilometrach. (Dotyczy tylko hamulców tarczowych.)
Automatyczne zwalnianie hamulca postojowego
Hamulec postojowy jest zwalniany automatycznie w chwili, gdy kierowca naciska pedał przyspieszenia, o ile w skrzyni biegów jest wybrany bieg (dotyczy tylko pojazdów ze skrzynią biegów I-Shift).
Hamulec Stabilizacyjny
Umożliwia kierowcy aktywację funkcji pulsacyjnego hamowania przyczepy. Hamulce w przyczepie są uruchamiane automatycznie, w celu zmniejszenia ryzyka złożenia się zestawu drogowego.
Układ ESC (Electronic Stability Control)
Indywidualnie steruje hamulcem przy każdym kole w celu stabilizacji zestawu drogowego podczas hamowania, zapobiegając tym samym złożeniu się zestawu drogowego, przewróceniu się pojazdu i kołysaniu przyczepy. ESC spełnia obowiązujące przepisy w zakresie elektronicznych układów stabilizacji pojazdu i jest dostępny w pojazdach 2- i 3-osiowych.
Światła hamowania awaryjnego
Podczas gwałtownego hamowania przy prędkości większej niż 50 km/h światła STOP błyskają z częstotliwością czterech razy na sekundę.
Zwalniacz hydrodynamiczny
Kompaktowy zwalniacz montowany do skrzyni biegów, rozwijający maksymalną moc hamowania 680 kW.