Trucks

Dane techniczne podwozia Volvo FH

Wysokości podwozia

X-Low (ciągnik siodłowy)

około 810 mm

Low

około 850 mm

Med

około 900 mm

High

około 1000 mm

Ekstrawysoki

około 1200 mm

Dopuszczalny nacisk na oś przednią (t)

 

Pneumatyczne

Mech.

X-Low

7.5

-

Low

8

-

Med

10/20*

9

High

10/20*

10/18**

Ekstrawysoki

-

10/20**


* Z podwójną osią przednią (FAL20 on GRAS-GR)
** Z podwójną osią przednią (FAA20/FAA21)

Zawieszenie tylne

Typ

Osie

Zawieszenie

Dopuszcz. nacisk na oś

Przekładnia główna

Osie wleczone/pchane

Oś pojedyncza

    

 

RAD-L90

4×2

Resory parab./półelipt.

13 t

Pojed./zwoln.

 

RAD-GR

4×2

Pneumatyczne

11,5/13 t

Pojed./zwoln.

 

RAD-G2

4×2

Pneumatyczne (poj. budowlany)

13 t

Zwolnice

 
      

Oś zespolona

     

RADT-GR

6×2

Pneumatyczne

19/20,5/22,5/23 t

Pojed./zwoln.

Wleczona (niekier. / skrętna samost. lub ster.)

RAPD-GR

6×2

Pneumatyczne

19/22 t

Pojed./zwoln.

Pchana (niekier. / skrętna ster.)

RADD-G2

6×4/8×4

Pneumatyczne (poj. budowlany)

21/23/26 t

Pojed./zwoln.

 

RADD-BR

6×4/8×4

Resory paraboliczne

21 t

Pojed./zwoln.

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Resory parab./półelipt.

23/26 t

Pojed./zwoln.

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Resory półeliptyczne

26/32 t

Zwolnice

 

RADD-TR3

8x4

Resory półeliptyczne

38 t

Zwolnice

 

RADD-GR

6×4/8×4

Pneumatyczne

21/23/26 t

Pojed./zwoln.

 

RAPDT-GR

8×2

Pneumatyczne

27/30/30,5/31,5/32 t

Pojed./zwoln.

Pchana (skrętna ster.) + wleczona (niekier. / skrętna ster.)

RADDT-GR

8×4/10×4

Pneumatyczne

27/33/36 t

Pojed./zwoln.

Wleczona (skrętna ster.)

RAPDD-GR

8×4

Pneumatyczne

27/30,5/32/35 t

Pojed./zwoln.

Pchana (skrętna ster.)

RADDT-G2

8×4/10×4

Pneumatyczne (poj. budowlany)

27/33/36 t

Pojed./zwoln.

Wleczona (skrętna ster.)

Wysokości sprzęgu siodłowego

Konfiguracja

Wysokość podwozia

Zawieszenie

Wysokość ramy

Wysokość siodła*

Opony

Min. wysokość sprzęgu

Nominalna wysokość jazdy**

4×2

X-Low

RAD-GR

266

140

295-55

867

912

 

X-Low

RAD-GR

266

140

295-60

887

932

 

Low

RAD-GR

266

140

315-60

955

1015

 

Med

RAD-GR

266

140

315-70

1014

1075

 

Med

RAD-GR

300

140

315-70

1031

1092

 

High

RAD-GR

266

140

315-80

1056

1147

 

High

RAD-GR

300

140

315-80

1090

1164

6×2

Low

RADT-GR

266

160

315-60

975

1035

 

Med

RADT-GR

266

160

315-70

1034

1095

 

Med

RADT-GR

300

160

315-70

1051

1112

 

High

RADT-GR

300

150*

315-80

1160

1234

 

Med

RAPD-GR

266

160

315-70

1034

1095

 

Med

RAPD-GR

300

160

315-70

1051

1112

 

High

RAPD-GR

266

160

315-80

1076

1167

 

High

RAPD-GR

300

160

315-80

1110

1184

6×4

High

RADD-GR

300

150*

315-80

1173

1234

8×4

High

RAPDD-GR

300

160

315-80

1137

1207

 

* +60 mm – wysokość elementów montażowych
** Wysokości orientacyjne.

Belki holownicze
Dostępne są belki montowane centralnie, częściowo obniżone oraz belki montowane pod ramą, umożliwiające holowanie przyczepy centralnoosiowej. Belki holownicze mogą być mocowane w odstępach co 25 mm.

Zbiorniki paliwa
Aluminiowe lub stalowe o pojemności od 150 do 900 litrów. Maksymalna pojemność zbiorników paliwa przy montażu łączonym wynosi 1480 litrów (ciągnik siodłowy 4×2). Zbiorniki gazu w rozmiarach 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) i 225 kg (545 l).

Zbiorniki AdBlue
Pojemność od 32 do 100 litrów. Pompa AdBlue wbudowana w zbiornik. Z tworzywa sztucznego.

Siodła
Atestowane mocowanie dopuszcza nacisk na siodło wynoszący 36 ton. Ofertę uzupełniają standardowe siodła ISO o różnych wysokościach, mocowane za pośrednictwem kątowników. Dla użytkownika oznacza to znaczną swobodę wyboru. Siodło mocowane bezpośrednio do ramy ciągnika jest lżejszą wersją standardowego siodła i nie wymaga stosowania płyty montażowej. Wysokość siodła powyżej ramy zaczyna się od zaledwie około 140 mm. Jako opcje, w specjalnych konfiguracjach, dostępne są: integralny układ smarowania i czujnik podczepienia naczepy.

Hamulce
Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (Electronically controlled Brake System) zapewnia szybkie reakcje, większą skuteczność i lepsze „wyczucie” hamulców oraz szereg użytecznych funkcji. Obecnie układ EBS jest dostępny zarówno dla hamulców tarczowych, jak i hamulców bębnowych Z-cam (dla wybranych konfiguracji osi i wysokości podwozia). Rozszerz funkcjonalność swojego układu hamulcowego, wybierając pakiet EBS Medium lub inne opcje dodatkowe.

Aktywny Układ Kierowniczy Volvo
Aktywny, elektryczno-hydraulicznie wspomagany układ kierowniczy (z korektą dynamiczną, tzw. system „torque overlay”). Zapewnia zwiększoną siłę wspomagania przy małych prędkościach jazdy, niweluje szarpnięcia na kole kierownicy i ułatwia utrzymywanie toru jazdy na wprost podczas hamowania na nawierzchniach o zróżnicowanych współczynnikach przyczepności. Koło kierownicy samoczynnie powraca do pozycji środkowej zarówno podczas jazdy do przodu, jak i cofania.
Aktualnie Aktywny Układ Kierowniczy Volvo jest dostępny dla wszystkich konfiguracji osi, w tym także pojazdów z podwójną osią przednią. Może być również łączony z niezależnym zawieszeniem przednim.

Podnośnik Osi Tandem
Pozwala na odłączenie i podniesienie ostatniej osi napędowej w celu zmniejszenia zużycia paliwa i promienia skrętu. Aby podnieść oś, w pojeździe bez ładunku, wystarczy nacisnąć przycisk na dece rozdzielczej. Po załadowaniu pojazdu oś zostaje automatycznie opuszczona i załączona.
Podnośnik Osi Tandem jest dostępny w pojazdach 6×4 i 8×4 (pojazdy z podwójną osią napędową), wyposażonych w hamulce tarczowe.

Osie wleczone
Są dostępne w trzech wersjach: jako niekierowane – z ogumieniem pojedynczym lub bliźniaczym, skrętne samosterowne lub skrętne sterowane elektrohydraulicznie. Dopuszczalny nacisk: 7,5, 9,5, 10 lub 15 ton.

Osie pchane
Są oferowane w wersji niekierowanej lub skrętnej sterowanej elektrohydraulicznie, dostępne zarówno w ciągnikach siodłowych, jak i podwoziach samochodu ciężarowego. Dopuszczalny nacisk: 4,5, 7,5 lub 9 ton.

EBS medium

Rejestrator stanu EBS
Monitorowanie układu EBS za pośrednictwem elektronicznego systemu pojazdu TEA2+ i Volvo Tech Tool.

Wspomaganie przy ruszaniu pod górę
Odblokowanie hamulców następuje tylko w przypadku, gdy moment obrotowy silnika wystarcza do bezpiecznego ruszenia z miejsca.

Analiza zużycia okładzin hamulcowych
Ostrzeżenie o stanie hamulców — funkcja obliczająca czas pozostały do wymiany okładzin hamulcowych, wskazanie w kilometrach. (Dotyczy tylko hamulców tarczowych.)

Automatyczne zwalnianie hamulca postojowego
Hamulec postojowy jest zwalniany automatycznie w chwili, gdy kierowca naciska pedał przyspieszenia, o ile w skrzyni biegów jest wybrany bieg (dotyczy tylko pojazdów ze skrzynią biegów I-Shift).

Opcje dodatkowe

Hamulec Stabilizacyjny
Umożliwia kierowcy aktywację funkcji pulsacyjnego hamowania przyczepy. Hamulce w przyczepie są uruchamiane automatycznie, w celu zmniejszenia ryzyka złożenia się zestawu drogowego.

Układ ESC (Electronic Stability Control)
Indywidualnie steruje hamulcem przy każdym kole w celu stabilizacji zestawu drogowego podczas hamowania, zapobiegając tym samym złożeniu się zestawu drogowego, przewróceniu się pojazdu i kołysaniu przyczepy. ESC spełnia obowiązujące przepisy w zakresie elektronicznych układów stabilizacji pojazdu i jest dostępny w pojazdach 2- i 3-osiowych.

Światła hamowania awaryjnego
Podczas gwałtownego hamowania przy prędkości większej niż 50 km/h światła STOP błyskają z częstotliwością czterech razy na sekundę.

Zwalniacz hydrodynamiczny
Kompaktowy zwalniacz montowany do skrzyni biegów, rozwijający maksymalną moc hamowania 680 kW.

PODOBA CI SIĘ? WYPRÓBUJ

Jedynym miejscem, w którym można rzeczywiście doświadczyć cech naszego nowego dynamicznego podwozia, jest fotel kierowcy. Kluczyki posiada Twój dealer Volvo Trucks.