Trucks

Dane techniczne kabin Volvo FH

Wymiary kabin

Globetrotter XXL: komfort i przestrzeń

Kabina Globetrotter XXL zapewnia również bezpieczne i wygodne mieszkanie dla maksymalnie dwóch osób, ale z jeszcze większym komfortem spania na szerszej i dłuższej dolnej leżance — dzięki wydłużonej długości kabiny.

Globetrotter XL: zbudowaną z myślą o bagażu

Kabina Globetrotter XL (CAB-XHSL) oferuje wygodne miejsce do spania dla jednej lub dwóch osób i jeszcze więcej miejsca w schowkach. Wysokość wnętrza kabiny wynosi 220 cm (211 cm od pokrywy tunelu silnika).

Kabina Globetrotter: dla dwóch osób

Kabina Globetrotter (CAB-HSLP) również oferuje wygodne miejsce do spania dla jednej lub dwóch osób. A dzięki swojej wysokości, udostępnia mnóstwo dodatkowej przestrzeni w schowkach. Wysokość wnętrza kabiny wynosi 205 cm (196 cm od pokrywy tunelu silnika).

Kabina sypialna

Kabina sypialna (CAB-SLP) oferuje wygodne miejsce do spania dla jednej lub dwóch osób. Wysokość wnętrza kabiny wynosi 171 cm (162 cm od pokrywy tunelu silnika).

Kabina sypialna z obniżonym dachem

Amortyzowana kabina sypialna z obniżonym dachem (CAB-LSLP) pozostawia dodatkową przestrzeń ładunkową nad kabiną. Wysokość wnętrza kabiny wynosi 147 cm (138 cm od pokrywy tunelu silnika).

Wysokość kabiny, mierzona od podłoża*

 

 

 

 

 

 

Wysokość A (mm)

Wysokość B (mm)

Wysokość C (mm)

Wysokość D (mm)

Ciągniki siodłowe

Konfiguracja

Wysokość podwozia

Zawieszenie

Opony

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

 

4×2

High

Mech./Pneum.

315/80-R22.5

3430

3800 

3950 

3225

 

4×2

High

Mech./Pneum.

315/80-R22.5

3440

3810 

3960 

3235

 

4×2

Med

Mech./Pneum.

315/70-R22.5

3350 

3720 

3870 

3145

 

4×2

Low

Pneum./Pneum.

315/60-R22.5 

3230 

3600 

3750 

3025

 

4×2

Low

Pneum./Pneum.

315/60-R22.5 

3250 

3620 

3770 

3045

 

4×2

X-Low

Pneum./Pneum.

295/60-R22.5 

3210 

3580 

3730 

3005

 

6×2

Med

Mech./Pneum.

315/70-R22.5 

3350 

3720 

3870 

3145

Podwozia samochodu ciężarowego

Konfiguracja

Wysokość podwozia

Zawieszenie

Opony

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

 

6×2

High

Pneum./Pneum.

315/80-R22.5

3410

3780 

3930 

3205

 

6×2

Med 

Pneum./Pneum. 

315/70-R22.5 

3330 

3700 

3850 

3125

 

6×2

Low 

Pneum./Pneum. 

315/60-R22.5 

3230 

3600 

3750 

3025

 

6×2

High 

Mech./Mech. 

315/80-R22.5 

3460 

3830 

3980 

3255

 

6×4

High 

Mech./Mech. 

315/80-R22.5 

3450 

3820 

3970 

3245

 

8×4

High 

Mech./Mech. 

315/80-R22.5 

3480 

3850 

4000 

3275

 

10×4

Poziom wysoki 

Mech./Mech. 

315/80-R22.5 

3480 

3850 

4000 

3275

 

*Wysokości orientacyjne

 

Cechy kabin – w czym tkwi rzeczywista wszechstronność.

Czteropunktowe zawieszenie kabiny
Do wyboru: sprężyny śrubowe z amortyzatorami z przodu i z tyłu, sprężyny śrubowe z przodu i pneumatyczne zawieszenie z tyłu lub pełne zawieszenie pneumatyczne.

Wloty powietrza
Wlot powietrza znajduje się po lewej stronie kabiny i jest dostępny w wersji wysokiej lub niskiej, zależnie od zastosowania pojazdu. Oferowany jest także przedni wlot powietrza.

Kolory
Wybierz, jaki Ci się podoba. Dostępnych jest około 650 odcieni.

Tapicerka
Kilka wariantów do wyboru. Winylowe, z tkaniny tekstylnej i welurowe. Niektóre tapicerki (z wyjątkiem winylowej i tekstylnej), są dostępne w połączeniu z funkcją wentylacji fotela.

Fotel kierowcy
Dostępne są trzy warianty: Progressive (welur lub skóra), Dynamic (tkanina tekstylna) i Robust (winyl). Dodatkowe możliwości elastycznej konfiguracji — całkowity zakres wzdłużnej regulacji położenia wynosi 240 mm, a regulacji pionowej – 100 mm. Standardowe wyposażenie fotela kierowcy obejmuje: zagłówek, odchylane i składane oparcie, regulację wysokości i położenia wzdłużnego, regulację podparcia części lędźwiowej oraz pochylenia fotela.

Fotel pasażera
Dostępne są trzy warianty: Progressive (welur lub skóra), Dynamic (tkanina tekstylna) i Robust (winyl). Wszystkie fotele pasażera są standardowo wyposażone w zagłówek. Oferowany jest również przesuwny fotel pasażera.

Leżanki
Zapewniają komfort i relaksujący sen. Wymiary leżanek: 74×200 cm z częścią środkową o szerokości 81,5 cm lub 74×200 cm, wysuwana do 88×200 cm, z częścią środkową o szerokości 95,5 cm. Leżanka w kabinie Globetrotter XXL ma 213 cm długości. Szerokość w części głowy, części środkowej i części stóp wynosi odpowiednio 99/106,5/91 centymetrów.
Kabinę można wyposażyć w materac piankowy lub komfortowy materac o grubości 16 cm ze sprężynami kieszeniowymi. Dostępne są trzy wersje różniące się twardością: miękki, średnio-twardy i twardy.
Zapewniamy również dwie opcje nakładki ochraniacza na materac: poprawia komfort i pozwala szybciej rozwiązywać problemy.
Ponadto, dostępnie są: leżanka z regulowanym podgłówkiem oraz leżanka górna komfortowa (o wymiarach 60×190 cm lub 70×190 cm).

Schowki wewnętrzne
W kabinie znajduje się schowek nad przednią szybą, zawierający cztery kieszenie DIN i dwa duże schowki z żaluzjami, zlokalizowane po stronie kierowcy i pasażera. Na tylnej ścianie znajduje się lekka górna półka z doskonałym oświetleniem.
Pod dolną leżanką znajdują się dwie szuflady o łącznej pojemności 130 l. Dodatkowo, do dyspozycji są dwa mniejsze schowki u wezgłowia (15 l) i w nogach (10 l) leżanki, pod materacem oraz schowek na butelki PET w nogach leżanki.

Schowki zewnętrzne
Z obydwu stron znajdują się dwa duże schowki, dostępne z zarówno z zewnątrz, jak i z wnętrza kabiny. Po każdej stronie pod kabiną jest dostępny dodatkowy, nieogrzewany schowek o pojemności 30 l.

Okno dachowe/wywietrznik dachowy
Każda kabina może być wyposażona w nieotwierane okno dachowe (standard) lub wywietrznik dachowy (opcja), uchylany o 50 mm. Służą one również jako wyjście bezpieczeństwa. Wywietrznik dachowy może być otwierany ręcznie lub elektrycznie.

Koło kierownicy 
Dostępne w dwóch średnicach — 450 mm or 500 mm, zależnie od specyfikacji samochodu ciężarowego. Zakres regulacji wysokości koła kierownicy wynosi 90 mm, a zakres regulacji kąta pochylenia — 28°. W wersji z regulowaną kolumną kierownicy (opcja) koło kierownicy można dodatkowo regulować w płaszczyźnie pionowej w zakresie od –5° do +15°, co jeszcze bardziej zwiększa komfort kierowcy. Przyciski wbudowane w koło kierownicy umożliwiają bezpieczne i wygodne sterowanie tempomatem, klaksonem, telefonem i funkcjami na wyświetlaczu graficznym i wyświetlaczu dodatkowym.

Klimatyzacja
Trzy alternatywne układy klimatyzacji pozwalają kontrolować temperaturę.
• Konwencjonalny układ wentylacji i ogrzewania.
• Układ klimatyzacji sterowany ręcznie (MCC).
• Układ klimatyzacji sterowany automatycznie (ECC/ECC2). Układ ten może również zawierać czujniki nasłonecznienia, mgły i jakości powietrza.
Układ klimatyzacji można także uzupełnić o parkingowe ogrzewanie silnika i kabiny oraz I-ParkCool – parkingowy schładzacz kabiny.

I-ParkCool
Nie trzeba uruchamiać silnika, by cieszyć się klimatyzowaną kabiną. I-ParkCool schładza kabinę podczas postoju pojazdu. W celu utrzymania komfortowej temperatury współdziała z ogrzewaniem parkingowym kabiny: korzystne gdy w nocy temperatura spada szybko i znacznie.
System sprawdza stan akumulatorów, aby nie zagrozić zdolności rozruchowej. Oblicza także, ile mocy potrzeba do ogrzania lub schłodzenia kabiny. W przypadku nie w pełni naładowanych akumulatorów, układ ustala intensywność chłodzenia.
A przy tym jest cichy. Jest o około 20 dB cichszy, w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi, co jeszcze bardziej zwiększa komfort noclegu.
Klimatyzacja jest w pełni zintegrowana ze standardowym układem wentylacji*, dzięki czemu zarówno ciepłe, jak i zimne powietrze jest równomiernie rozprowadzane po całej kabinie standardowymi kanałami nawiewu. System nie pogarsza własności aerodynamicznych kabiny ani nie ogranicza wysokości jej wnętrza.
* Z wyjątkiem ogrzewacza kabiny (PH-CAB)

POCZUJ SIĘ JAK W DOMU

Rozgość się. Wypróbuj fotel. Leżankę. Zajrzyj do wszystkich schowków. Nie uwierzysz, ile tam miejsca,