Trucks

Dane techniczne układu napędowego Volvo FE

  • Silniki
  • I-Shift
  • Pakiety oprogramowania I-Shift
  • Manualne skrzynie biegów
  • Tylne osie
  • Przełożenia tylnych osi
  • Przystawki odbioru mocy
  • Paliwa alternatywne

Gotowe na paliwa alternatywne

Wszystkie warianty (poziomy mocy) silnika D8K są dostosowane do zasilania syntetycznym olejem napędowym (HVO). Dostępny jest wariant silnika D8K320 przystosowany do zasilania 100-procentowym biodieslem (B100) – spełniający normę emisji spalin Euro 6. To doskonała opcja, jeżeli chcesz ulżyć środowisku naturalnemu i sam korzystać z dostępnych na rynku ulg.  

Silniki

 

D8K

G9K320

Liczba cylindrów

6

6

Pojemność skokowa

7,7 dm3

8,9 dm3

Skok tłoka

135 mm

144,5 mm

Średnica cylindra

110 mm

114 mm

Stopień sprężania

17.5:1

12:1

Zakres ekonomiczny

1000–1700 obr/min

1200–1700 obr/min

Moc hamulca wydechowego (2800 obr/min)

120 kW

-

Moc hamulca kompresyjnego (2800 obr/min)

170 kW

-

Liczba filtrów oleju

1

2

Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem

25,5 l

27,6 l

Całkowita pojemność układu chłodzenia

17 l

12,4 l

Okres wymiany oleju
Do 100 000 km lub raz na dwa lata z VDS4 i VDS4.5.

Wymagania dotyczące paliwa
EN 590 (norma EU), zawartość siarki maks. 10 ppm.

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika
Przełożenie 1:1. Moment obrotowy 600 Nm (dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju).

Wersja dostosowana do zasilania biodieslem
Silnik D8K320 jest również dostępny w wersji Biodiesel (B100), spełniającej normę emisji spalin Euro 6. Skontaktuj się z dealerem Volvo Trucks, by uzyskać informacje o okresach międzyobsługowych.

D8K – MOC /MOMENT OBROTOWY

Moc maks. wg: EC 582/2011

­ D8K250 (184 kW)

 

Moc maks. przy 2100 obr/min

250 KM

Maks. moment obr. przy 900–1700 obr/min

950 Nm

D8K280 (206 kW)

 

Moc maks. przy 2100 obr/min

280 KM

Maks. moment obr. przy 950–1700 obr/min

1050 Nm

D8K320 (235 kW)

 

Moc maks. przy 2100 obr/min

320 KM

Maks. moment obr. przy 1050–1600 obr/min

1200 Nm

D8K350 (258 kW)

 

Moc maks. przy 2200 obr/min

350 KM

Maks. moment obr. przy 1200–1600 obr/min

1400 Nm

G9K320 – MOC / MOMENT OBROTOWY

Moc maks. wg: EC 582/2011

G9K320

 

Moc maks. przy 2000–2100 obr/min

320 KM (239 kW)

Maks. moment obr. przy 1300–1400 obr/min

1356 Nm

I-Shift

I-Shift to opracowana przez Volvo zautomatyzowana skrzynia biegów, odpowiednia dla wszystkich zastosowań. Znana ze swojego szybkiego działania, zwiększa komfort kierowcy i jednocześnie zmniejsza zużycie paliwa. Może być wyposażona w przystawkę odbioru mocy lub pompę awaryjnego wspomagania układu kierowniczego. Dla niektórych zastosowań jest dostępna dodatkowa chłodnica oleju. Do sterowania I-Shift służy dźwignia znajdująca się pod kierownicą.

Pakiety oprogramowania I-Shift dla Volvo FE

Basic (TP-BAS)
Pakiet odpowiedni do większości zastosowań transportowych.

Distribution & Construction (TP-DICON)
Poprawa wydajności w trudniejszych warunkach, na przykład manewrowanie w ciasnej przestrzeni.

Fuel Economy (TP-FUEC) Optymalizuje jazdę pod kątem maksymalnych oszczędności paliwa.

Pakiety oprogramowania I-Shift

Funkcje

TP-BAS

TP-DICON

TP-FUEC

Basic Shift Strategy

Performance Shift

Basic Gear Selection Adjustment

Gearbox Oil Temperature Monitor

Enhanced Shift Strategy

 

Launch Control

 

I-Roll

 

 

Kick-down inhibition/activation

 

 

Opcje dodatkowe

 

 

 

Enhanced PTO Functions

Enhanced Gear Selection Adjustment, including kick-down

Manualne skrzynie biegów

Manualne skrzynie biegów są wyposażone w układ wspomagania zmiany biegów. Krótka dźwignia zmiany biegów jest umieszczona na desce rozdzielczej i odizolowana od drgań. Skok dźwigni jest krótki i precyzyjny. Do zmiany zakresów automatycznej skrzyni biegów służą przyciski. Wszystkie skrzynie biegów mogą być wyposażone w przystawkę odbioru mocy.

Automatyczne skrzynie biegów

Typ

 

Liczba biegów

Maks. moment obr. silnika

Konstrukcyjna DMC zestawu

D8K250

D8K280

D8K320

D8K350

AL306

Automatyczna

6

1300 Nm

32 t

Manualne skrzynie biegów

Typ

 

Liczba biegów

Maks. moment obr. silnika

Konstrukcyjna DMC zestawu

D8K250

D8K280

D8K320

D8K350

ZTO1006

regulacja ręczna

6

1050 Nm

32 t

 

 

ZTO1109

regulacja ręczna

9

1200 Nm

44 tony

Automatyczne skrzynie biegów

Typ

 

Liczba biegów

Maks. moment obr. silnika

Konstrukcyjna DMC zestawu

D8K250

D8K280

D8K320

D8K350

AL306

Automatyczna

6

1300 Nm

32 t

Tylne osie

Typ

Konfiguracja

Przekładnia główna

Maks. moment obr. silnika

Maks. dopuszczalny nacisk na oś

Konstrukcyjna DMC zestawu

Osie z pojedynczą przekładnią główną

 

 

 

 

 

RSS1344C

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2600 Nm

13 t

44 t

RTS2370A

Oś podwójna

Hipoidalna

3550 Nm

23 t

70 t

Osie ze zwolnicami w piastach kół

 

 

 

 

 

RSH1370F

Oś pojedyncza

Stożkowa o zębach spiralnych

3550 Nm

13 t

70 t

RTH2180C

Oś podwójna

Hipoidalna

1200 Nm

21 t

80 t

Przełożenia tylnych osi

RSS1344C

RTS2370A

RSH1370F

RTH2180C

2.64:1

3.09:1

3.76:1

2.96:1

2.85:1

3.40:1

4.12:1

3.08:1

3.08:1

3.78:1

4.55:1

3.22:1

3.36:1

4.13:1

4.67:1

3.36:1

3.70:1

4.50:1

5.41:1

3.52:1

4.11:1

5.14:1

6.18:1

3.70:1

4.63:1

5.67:1

7.21:1

3.89:1

5.29:1

6.17:1

 

4.12:1

6.17:1

 

 

4.35:1

 

 

 

4.62:1

 

 

 

4.82:1

 

 

 

5.12:1

 

 

 

5.43:1

 

 

 

5.86:1

 

 

 

6.31:1

Przystawki odbioru mocy

 

Wariant PTO

Typ

Przełożenie

Maks. moment obrotowy (Nm)

Kierunek obrotów

ZTO1006

PTR-ZF4

Kołnierz wału

1:1.699

320

Zgodny 

 

PTR-ZF5

Złącze pompy

1:1.699

320

Zgodny

 

PTR-FH5

Kołnierz wału

1:0.963

450

Zgodny

 

PTR-PH4

Złącze pompy

1:0.963

450

Zgodny

 

 

 

 

 

 

ZTO1109

PTR-ZF2

Kołnierz wału

1:1.903

410

Zgodny

 

PTR-ZF3

Złącze pompy

1:1.903

410

Zgodny

 

PTR-FH1

Kołnierz wału

1:0.970

800

Przeciwny 

 

PTR-PH1

Złącze pompy

1:0.970

800

Przeciwny 

 

PTR-FH2

Kołnierz wału

1:1.253

430

Zgodny

 

PTR-PH2

Złącze pompy

1:1.253

430

Zgodny

 

PTR-FH5

Kołnierz wału

1:1.778

450

Zgodny

 

PTR-PH4

Złącze pompy

1:1.778

450

Zgodny

 

PTRA-PH1*

Złącze pompy

1:0.970

600

Przeciwny 

 

PTRA-PH2*

Złącze pompy

1:1.253

430

Zgodny

 

 

 

 

 

 

 AT2412F

PTRD-D1D (TPTT730)

Kołnierz wału

1:1.292–1.645

730

Przeciwny 

 

PTRD-D1D (TPTT730)

Złącze pompy

1:1.292–1.645

730

Zgodny

 

PTRD-D1D (TPTT870)

Kołnierz wału

1:1.040–1.325

870

Przeciwny 

 

PTRD-D1D (TPTT870)

Złącze pompy

1:1.040–1.325

870

Zgodny

 

PTR-FH1

Kołnierz wału

1:0.705–0.897

1000

Przeciwny 

 

PTR-PH1

Złącze pompy

1:0.705–0.897

1000

Przeciwny 

 

PTR-FH2

Kołnierz wału

1:0.910–1.159

430

Zgodny

 

PTR-PH2

Złącze pompy

1:0.910–1.159

430

Zgodny

 

 

 

 

 

 

AL306

PR-HP4T

Złącze pompy

1:1.401

400

Zgodny

 

PR-HP4TL

Złącze pompy

1:1.139

400

Zgodny

 

PR-HP6TH

Złącze pompy

1:1.401

600

Zgodny

 

PR-HP6TL

Złącze pompy

1:1.139

600

Zgodny

 

 

 

 

 

 

D8K

PTER1400

Kołnierz wału

1:1.000

600**

Przeciwny 

 

PTER-DIN

Złącze pompy

1:1.000

600**

Przeciwny

 

PTER-100

Kołnierz wału

1:1.000

600**

Przeciwny

*Przystawka dostępna w opcji dla PTR-ZF2 / ZF3
W przypadku AT2412F maks. moment obr. dostępny podczas jazdy = 150 Nm

Podejdź bliżej

Skonfiguruj swój idealny samochód ciężarowy. Zrobisz to u swojego dealera Volvo Trucks.