|
D8K |
G9K320 |
---|---|---|
Poziom emisji spalin | Euro 6 | Euro 6 |
Liczba cylindrów |
6 |
6 |
Pojemność skokowa |
7,7 dm3 |
8,9 dm3 |
Skok tłoka |
135 mm |
144,5 mm |
Średnica cylindra |
110 mm |
114 mm |
Stopień sprężania |
17.5:1 |
12:01 |
Zakres ekonomiczny |
1000–1700 obr/min |
1200–1700 obr/min |
Moc hamulca wydechowego (2800 obr/min) |
120 kW (2800 obr/min) | - |
Moc hamulca kompresyjnego (2800 obr/min) |
170 kW (2800 obr/min) | - |
Liczba filtrów oleju |
1 |
2 |
Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem |
25,5 l |
27,6 l |
Całkowita pojemność układu chłodzenia |
17 l |
12,4 l |
Okres wymiany oleju
Do 120 000 km lub raz na dwa lata z VDS5.
Wymagania dotyczące paliwa
EN 590 (norma EU), zawartość siarki maks. 10 ppm.
Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika
Przełożenie 1:1, moment obrotowy 600 Nm (dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju).
Wersja dostosowana do zasilania biodieslem
Silnik D8K320 jest również dostępny w wersji Biodiesel (B100), spełniającej normę emisji spalin Euro 6. Skontaktuj się z dealerem Volvo Trucks, by uzyskać informacje o okresach międzyobsługowych.
Moment obrotowy | Przełożenie | |
---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 |
* moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju. Przy AT2412 maksymalny moment obrotowy podczas jazdy = 150 Nm.
Moc maks. wg: EC 582/2011
D8K250 (184 kW) |
|
---|---|
Moc maks. przy 2100 obr/min |
250 KM |
Maks. moment obr. przy 900–1700 obr/min |
950 Nm |
D8K280 (206 kW) |
|
Moc maks. przy 2100 obr/min |
280 KM |
Maks. moment obr. przy 950–1700 obr/min |
1050 Nm |
D8K320 (235 kW) |
|
Moc maks. przy 2100 obr/min |
320 KM |
Maks. moment obr. przy 1050–1600 obr/min |
1200 Nm |
D8K350 (258 kW) |
|
Moc maks. przy 2200 obr/min |
350 KM |
Maks. moment obr. przy 1200–1600 obr/min |
1400 Nm |
Moc maks. wg: EC 582/2011
G9K320 |
|
---|---|
Moc maks. przy 2000–2100 obr/min |
320 KM (239 kW) |
Maks. moment obr. przy 1300–1400 obr/min |
1356 Nm |
Typ | Bieg najwyższy | Maks. moment obr. silnika (Nm) | Konstrukcyjna DMC zestawu (tony) |
---|---|---|---|
AT2412G | Bezpośredni | 2400 | 44 |
Manualne skrzynie biegów są wyposażone w układ wspomagania zmiany biegów. Krótka dźwignia zmiany biegów jest umieszczona na desce rozdzielczej i odizolowana od drgań. Skok dźwigni jest krótki i precyzyjny. Wszystkie skrzynie biegów mogą być wyposażone w przystawkę odbioru mocy.
Typ |
Bieg najwyższy |
Maks. moment obr. silnika (Nm) |
Konstrukcyjna DMC zestawu (tony) |
---|---|---|---|
ZTO1006 |
6 |
1050 |
32 |
ZTO1109 |
9 |
1200 |
44 |
Automatyczna skrzynia biegów zapewnia wysoką siłę napędową przy ruszaniu z miejsca i płynną zmianę przełożeń pokrywających cały zakres prędkości. Do zmiany zakresów służą przyciski znajdujące się na desce rozdzielczej. Może być wyposażona w przystawkę odbioru mocy.
Typ |
Bieg najwyższy |
Maks. moment obr. silnika (Nm) |
Konstrukcyjna DMC zestawu (tony) |
---|---|---|---|
AL306 |
6 |
1300 |
32 |
Typ |
Rodzaj |
Przekładnia główna |
Maks. moment obr. (Nm) |
Maks. dopuszczalny nacisk na oś (tony) |
Konstrukcyjna DMC zestawu (tony) |
---|---|---|---|---|---|
Osie z pojedynczą przekładnią główną |
|
|
|
|
|
RSS1344C |
Oś pojedyncza |
Hipoidalna |
2800 |
13 |
44 |
RSS1344C | Oś pojedyncza | Hipoidalna | 2600 | 13 | 44 |
RTS2370A |
Oś podwójna |
Hipoidalna |
3550 |
23 |
70 |
Osie ze zwolnicami w piastach kół |
|
|
|
|
|
RSH1370F |
Oś pojedyncza |
Stożkowa o zębach spiralnych |
3550 |
13 |
70 |
RTH2180C |
Oś podwójna |
Hipoidalna |
1200 |
21 |
80 |
RSS1344C | RTS2370A | RSH1370F | RTH2180D | RS1344E |
---|---|---|---|---|
2.64:1 | 3.09:1 | 3.76:1 | 2.63:1 | 2.47:1 |
2.85:1 | 3.40:1 | 4.12:1 | 2.94:1 | 2.64:1 |
3.08:1 | 3.78:1 | 4.55:1 | 3.13:1 | 2.85:1 |
3.36:1 | 4.13:1 | 4.67:1 | 3.33:1 | 3.08:1 |
3.70:1 | 4.50:1 | 5.41:1 | 3.57:1 | 3.36:1 |
4.11:1 | 5.14:1 | 6.18:1 | 3.85:1 | |
4.63:1 | 5.67:1 | 7.21:1 | 4.17:1 | |
5.29:1 | 6.17:1 | |||
6.17:1 |
D8K250 | D8K280 | D8K320 | D8K350 | G9K320 | |
---|---|---|---|---|---|
Skrzynie biegów | |||||
AT2412G | ● | ● | ● | ● | |
ZTO1006 | ● | ● | |||
ZTO1109 | ● | ● | ● | ||
AL306 | ● | ● | ● | ● | ● |
Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną | |||||
RSS1344C | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1344E | ● | ● | ● | ● | |
RTS2370A | ● | ● | ● | ||
Osie napędowe ze zwolnicami w piastach kół | |||||
RSH1370F | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH2180D | ● | ● |
PTER-DIN
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy przeznaczona do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTER1400
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.
PTER100
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.
PTR-HF/FH/ZF
Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-HP/PH/ZF
Przystawka ze złączem do pompy, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTRD-D1D
Podwójna przystawka z przyłączem pompy i przyłączem kołnierzowym.