Trucks

Dane techniczne układu napędowego Volvo FE

Silniki

 

D8K

G9K320

Poziom emisji spalin Euro 6 Euro 6

Liczba cylindrów

6

6

Pojemność skokowa

7,7 dm3

8,9 dm3

Skok tłoka

135 mm

144,5 mm

Średnica cylindra

110 mm

114 mm

Stopień sprężania

17.5:1

12:01

Zakres ekonomiczny

1000–1700 obr/min

1200–1700 obr/min

Moc hamulca wydechowego (2800 obr/min)

120 kW (2800 obr/min)

-

Moc hamulca kompresyjnego (2800 obr/min)

170 kW (2800 obr/min)

-

Liczba filtrów oleju

1

2

Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem

25,5 l

27,6 l

Całkowita pojemność układu chłodzenia

17 l

12,4 l

Okres wymiany oleju
Do 120 000 km lub raz na dwa lata z VDS5.

Wymagania dotyczące paliwa
EN 590 (norma EU), zawartość siarki maks. 10 ppm.

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika
Przełożenie 1:1, moment obrotowy 600 Nm (dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju).

Wersja dostosowana do zasilania biodieslem
Silnik D8K320 jest również dostępny w wersji Biodiesel (B100), spełniającej normę emisji spalin Euro 6. Skontaktuj się z dealerem Volvo Trucks, by uzyskać informacje o okresach międzyobsługowych.

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika

  Moment obrotowy Przełożenie
PTER-DIN 600 Nm* 1:1
PTER-1400 600 Nm* 1:1
PTER-100 600 Nm* 1:1

* moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju. Przy AT2412 maksymalny moment obrotowy podczas jazdy = 150 Nm.

D8K – MOC /MOMENT OBROTOWY

Moc maks. wg: EC 582/2011

 

­ D8K250 (184 kW)

 

Moc maks. przy 2100 obr/min

250 KM

Maks. moment obr. przy 900–1700 obr/min

950 Nm

D8K280 (206 kW)

 

Moc maks. przy 2100 obr/min

280 KM

Maks. moment obr. przy 950–1700 obr/min

1050 Nm

D8K320 (235 kW)

 

Moc maks. przy 2100 obr/min

320 KM

Maks. moment obr. przy 1050–1600 obr/min

1200 Nm

D8K350 (258 kW)

 

Moc maks. przy 2200 obr/min

350 KM

Maks. moment obr. przy 1200–1600 obr/min

1400 Nm

G9K320 – MOC / MOMENT OBROTOWY

Moc maks. wg: EC 582/2011

G9K320

 

Moc maks. przy 2000–2100 obr/min

320 KM (239 kW)

Maks. moment obr. przy 1300–1400 obr/min

1356 Nm

I-Shift

12-biegowa skrzynia biegów ze zmianą zakresów i półbiegami oraz zautomatyzowanym układem zmiany biegów. I-Shift może być wyposażona w kompaktowy zwalniacz hydrodynamiczny, przystawkę odbioru mocy i chłodnicę oleju.

I-Shift

Typ Bieg najwyższy Maks. moment obr. silnika (Nm) Konstrukcyjna DMC zestawu (tony)
AT2412G Bezpośredni 2400 44

Manualne skrzynie biegów

Manualne skrzynie biegów są wyposażone w układ wspomagania zmiany biegów. Krótka dźwignia zmiany biegów jest umieszczona na desce rozdzielczej i odizolowana od drgań. Skok dźwigni jest krótki i precyzyjny. Wszystkie skrzynie biegów mogą być wyposażone w przystawkę odbioru mocy.

Manualne skrzynie biegów

Typ

Bieg najwyższy

Maks. moment obr. silnika (Nm)

Konstrukcyjna DMC zestawu (tony)

ZTO1006

6

1050

32

ZTO1109

9

1200

44

Automatyczne skrzynie biegów

Automatyczna skrzynia biegów zapewnia wysoką siłę napędową przy ruszaniu z miejsca i płynną zmianę przełożeń pokrywających cały zakres prędkości. Do zmiany zakresów służą przyciski znajdujące się na desce rozdzielczej. Może być wyposażona w przystawkę odbioru mocy.

Automatyczne skrzynie biegów

Typ

Bieg najwyższy

Maks. moment obr. silnika (Nm)

Konstrukcyjna DMC zestawu (tony)

AL306

6

1300

32

Osie tylne

Typ

Rodzaj

Przekładnia główna

Maks. moment obr. (Nm)

Maks. dopuszczalny nacisk na oś (tony)

Konstrukcyjna DMC zestawu (tony)

Osie z pojedynczą przekładnią główną

 

 

 

 

 

RSS1344C

Oś pojedyncza

Hipoidalna

2800

13

44

RSS1344C Oś pojedyncza Hipoidalna 2600 13 44

RTS2370A

Oś podwójna

Hipoidalna

3550

23

70

Osie ze zwolnicami w piastach kół

 

 

 

 

 

RSH1370F

Oś pojedyncza

Stożkowa o zębach spiralnych

3550

13

70

RTH2180C

Oś podwójna

Hipoidalna

1200

21

80

Przełożenia tylnych osi

RSS1344C RTS2370A RSH1370F RTH2180D RS1344E
2.64:1 3.09:1 3.76:1 2.63:1 2.47:1
2.85:1 3.40:1 4.12:1 2.94:1 2.64:1
3.08:1 3.78:1 4.55:1 3.13:1 2.85:1
3.36:1 4.13:1 4.67:1 3.33:1 3.08:1
3.70:1 4.50:1 5.41:1 3.57:1 3.36:1
4.11:1 5.14:1 6.18:1 3.85:1  
4.63:1 5.67:1 7.21:1 4.17:1  
5.29:1 6.17:1      
6.17:1        

Konfiguracje układu napędowego

  D8K250 D8K280 D8K320 D8K350 G9K320
Skrzynie biegów          
AT2412G  
ZTO1006      
ZTO1109    
AL306
Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną          
RSS1344C
RSS1344E  
RTS2370A    
Osie napędowe ze zwolnicami w piastach kół          
RSH1370F
RTH2180D      

Przystawki odbioru mocy

Istnieje duży wybór przystawek odbioru mocy niezależnych oraz zależnych od sprzęgła.

Napędzane od silnika

PTER-DIN
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru mocy przeznaczona do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.

PTER1400
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.

PTER100
Napędzana od silnika tylna przystawka odbioru z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.

Napędzane od skrzyni biegów

PTR-HF/FH/ZF
Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.

PTR-HP/PH/ZF
Przystawka ze złączem do pompy, nisko- lub wysokoobrotowa.

PTRD-D1D
Podwójna przystawka z przyłączem pompy i przyłączem kołnierzowym.

Podejdź bliżej

Skonfiguruj swój idealny samochód ciężarowy. Zrobisz to u swojego dealera Volvo Trucks.