Wszystkie warianty (poziomy mocy) silnika D8K są dostosowane do zasilania syntetycznym olejem napędowym (HVO). Dostępny jest wariant silnika D8K320 przystosowany do zasilania 100-procentowym biodieslem (B100) – spełniający normę emisji spalin Euro 6. To doskonała opcja, jeżeli chcesz ulżyć środowisku naturalnemu i sam korzystać z dostępnych na rynku ulg.
|
D8K |
G9K320 |
---|---|---|
Liczba cylindrów |
6 |
6 |
Pojemność skokowa |
7,7 dm3 |
8,9 dm3 |
Skok tłoka |
135 mm |
144,5 mm |
Średnica cylindra |
110 mm |
114 mm |
Stopień sprężania |
17.5:1 |
12:1 |
Zakres ekonomiczny |
1000–1700 obr/min |
1200–1700 obr/min |
Moc hamulca wydechowego (2800 obr/min) |
120 kW |
- |
Moc hamulca kompresyjnego (2800 obr/min) |
170 kW |
- |
Liczba filtrów oleju |
1 |
2 |
Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem |
25,5 l |
27,6 l |
Całkowita pojemność układu chłodzenia |
17 l |
12,4 l |
Okres wymiany oleju
Do 100 000 km lub raz na dwa lata z VDS4 i VDS4.5.
Wymagania dotyczące paliwa
EN 590 (norma EU), zawartość siarki maks. 10 ppm.
Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika
Przełożenie 1:1. Moment obrotowy 600 Nm (dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju).
Wersja dostosowana do zasilania biodieslem
Silnik D8K320 jest również dostępny w wersji Biodiesel (B100), spełniającej normę emisji spalin Euro 6. Skontaktuj się z dealerem Volvo Trucks, by uzyskać informacje o okresach międzyobsługowych.
Moc maks. wg: EC 582/2011
D8K250 (184 kW) |
|
---|---|
Moc maks. przy 2100 obr/min |
250 KM |
Maks. moment obr. przy 900–1700 obr/min |
950 Nm |
D8K280 (206 kW) |
|
Moc maks. przy 2100 obr/min |
280 KM |
Maks. moment obr. przy 950–1700 obr/min |
1050 Nm |
D8K320 (235 kW) |
|
Moc maks. przy 2100 obr/min |
320 KM |
Maks. moment obr. przy 1050–1600 obr/min |
1200 Nm |
D8K350 (258 kW) |
|
Moc maks. przy 2200 obr/min |
350 KM |
Maks. moment obr. przy 1200–1600 obr/min |
1400 Nm |
Moc maks. wg: EC 582/2011
G9K320 |
|
Moc maks. przy 2000–2100 obr/min |
320 KM (239 kW) |
Maks. moment obr. przy 1300–1400 obr/min |
1356 Nm |
I-Shift to opracowana przez Volvo zautomatyzowana skrzynia biegów, odpowiednia dla wszystkich zastosowań. Znana ze swojego szybkiego działania, zwiększa komfort kierowcy i jednocześnie zmniejsza zużycie paliwa. Może być wyposażona w przystawkę odbioru mocy lub pompę awaryjnego wspomagania układu kierowniczego. Dla niektórych zastosowań jest dostępna dodatkowa chłodnica oleju. Do sterowania I-Shift służy dźwignia znajdująca się pod kierownicą.
Basic (TP-BAS)
Pakiet odpowiedni do większości zastosowań transportowych.
Distribution & Construction (TP-DICON)
Poprawa wydajności w trudniejszych warunkach, na przykład manewrowanie w ciasnej przestrzeni.
Fuel Economy (TP-FUEC) Optymalizuje jazdę pod kątem maksymalnych oszczędności paliwa.
Pakiety oprogramowania I-Shift
Funkcje |
TP-BAS |
TP-DICON |
TP-FUEC |
---|---|---|---|
Basic Shift Strategy |
● |
● |
● |
Performance Shift |
● |
● |
● |
Basic Gear Selection Adjustment |
● |
● |
● |
Gearbox Oil Temperature Monitor |
● |
● |
● |
Enhanced Shift Strategy |
|
● |
● |
Launch Control |
|
● |
● |
I-Roll |
|
|
● |
Kick-down inhibition/activation |
|
|
● |
Opcje dodatkowe |
|
|
|
Enhanced PTO Functions |
● |
● |
● |
Enhanced Gear Selection Adjustment, including kick-down |
● |
● |
● |
Manualne skrzynie biegów są wyposażone w układ wspomagania zmiany biegów. Krótka dźwignia zmiany biegów jest umieszczona na desce rozdzielczej i odizolowana od drgań. Skok dźwigni jest krótki i precyzyjny. Do zmiany zakresów automatycznej skrzyni biegów służą przyciski. Wszystkie skrzynie biegów mogą być wyposażone w przystawkę odbioru mocy.
Typ |
|
Liczba biegów |
Maks. moment obr. silnika |
Konstrukcyjna DMC zestawu |
D8K250 |
D8K280 |
D8K320 |
D8K350 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
AL306 |
Automatyczna |
6 |
1300 Nm |
32 t |
● |
● |
● |
● |
Typ |
|
Liczba biegów |
Maks. moment obr. silnika |
Konstrukcyjna DMC zestawu |
D8K250 |
D8K280 |
D8K320 |
D8K350 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ZTO1006 |
regulacja ręczna |
6 |
1050 Nm |
32 t |
● |
● |
|
|
ZTO1109 |
regulacja ręczna |
9 |
1200 Nm |
44 tony |
● |
● |
● |
● |
Typ |
|
Liczba biegów |
Maks. moment obr. silnika |
Konstrukcyjna DMC zestawu |
D8K250 |
D8K280 |
D8K320 |
D8K350 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
AL306 |
Automatyczna |
6 |
1300 Nm |
32 t |
● |
● |
● |
● |
Typ |
Konfiguracja |
Przekładnia główna |
Maks. moment obr. silnika |
Maks. dopuszczalny nacisk na oś |
Konstrukcyjna DMC zestawu |
---|---|---|---|---|---|
Osie z pojedynczą przekładnią główną |
|
|
|
|
|
RSS1344C |
Oś pojedyncza |
Hipoidalna |
2600 Nm |
13 t |
44 t |
RTS2370A |
Oś podwójna |
Hipoidalna |
3550 Nm |
23 t |
70 t |
Osie ze zwolnicami w piastach kół |
|
|
|
|
|
RSH1370F |
Oś pojedyncza |
Stożkowa o zębach spiralnych |
3550 Nm |
13 t |
70 t |
RTH2180C |
Oś podwójna |
Hipoidalna |
1200 Nm |
21 t |
80 t |
RSS1344C |
RTS2370A |
RSH1370F |
RTH2180C |
---|---|---|---|
2.64:1 |
3.09:1 |
3.76:1 |
2.96:1 |
2.85:1 |
3.40:1 |
4.12:1 |
3.08:1 |
3.08:1 |
3.78:1 |
4.55:1 |
3.22:1 |
3.36:1 |
4.13:1 |
4.67:1 |
3.36:1 |
3.70:1 |
4.50:1 |
5.41:1 |
3.52:1 |
4.11:1 |
5.14:1 |
6.18:1 |
3.70:1 |
4.63:1 |
5.67:1 |
7.21:1 |
3.89:1 |
5.29:1 |
6.17:1 |
|
4.12:1 |
6.17:1 |
|
|
4.35:1 |
|
|
|
4.62:1 |
|
|
|
4.82:1 |
|
|
|
5.12:1 |
|
|
|
5.43:1 |
|
|
|
5.86:1 |
|
|
|
6.31:1 |
|
Wariant PTO |
Typ |
Przełożenie |
Maks. moment obrotowy (Nm) |
Kierunek obrotów |
---|---|---|---|---|---|
ZTO1006 |
PTR-ZF4 |
Kołnierz wału |
1:1.699 |
320 |
Zgodny |
|
PTR-ZF5 |
Złącze pompy |
1:1.699 |
320 |
Zgodny |
|
PTR-FH5 |
Kołnierz wału |
1:0.963 |
450 |
Zgodny |
|
PTR-PH4 |
Złącze pompy |
1:0.963 |
450 |
Zgodny |
|
|
|
|
|
|
ZTO1109 |
PTR-ZF2 |
Kołnierz wału |
1:1.903 |
410 |
Zgodny |
|
PTR-ZF3 |
Złącze pompy |
1:1.903 |
410 |
Zgodny |
|
PTR-FH1 |
Kołnierz wału |
1:0.970 |
800 |
Przeciwny |
|
PTR-PH1 |
Złącze pompy |
1:0.970 |
800 |
Przeciwny |
|
PTR-FH2 |
Kołnierz wału |
1:1.253 |
430 |
Zgodny |
|
PTR-PH2 |
Złącze pompy |
1:1.253 |
430 |
Zgodny |
|
PTR-FH5 |
Kołnierz wału |
1:1.778 |
450 |
Zgodny |
|
PTR-PH4 |
Złącze pompy |
1:1.778 |
450 |
Zgodny |
|
PTRA-PH1* |
Złącze pompy |
1:0.970 |
600 |
Przeciwny |
|
PTRA-PH2* |
Złącze pompy |
1:1.253 |
430 |
Zgodny |
|
|
|
|
|
|
AT2412F |
PTRD-D1D (TPTT730) |
Kołnierz wału |
1:1.292–1.645 |
730 |
Przeciwny |
|
PTRD-D1D (TPTT730) |
Złącze pompy |
1:1.292–1.645 |
730 |
Zgodny |
|
PTRD-D1D (TPTT870) |
Kołnierz wału |
1:1.040–1.325 |
870 |
Przeciwny |
|
PTRD-D1D (TPTT870) |
Złącze pompy |
1:1.040–1.325 |
870 |
Zgodny |
|
PTR-FH1 |
Kołnierz wału |
1:0.705–0.897 |
1000 |
Przeciwny |
|
PTR-PH1 |
Złącze pompy |
1:0.705–0.897 |
1000 |
Przeciwny |
|
PTR-FH2 |
Kołnierz wału |
1:0.910–1.159 |
430 |
Zgodny |
|
PTR-PH2 |
Złącze pompy |
1:0.910–1.159 |
430 |
Zgodny |
|
|
|
|
|
|
AL306 |
PR-HP4T |
Złącze pompy |
1:1.401 |
400 |
Zgodny |
|
PR-HP4TL |
Złącze pompy |
1:1.139 |
400 |
Zgodny |
|
PR-HP6TH |
Złącze pompy |
1:1.401 |
600 |
Zgodny |
|
PR-HP6TL |
Złącze pompy |
1:1.139 |
600 |
Zgodny |
|
|
|
|
|
|
D8K |
PTER1400 |
Kołnierz wału |
1:1.000 |
600** |
Przeciwny |
|
PTER-DIN |
Złącze pompy |
1:1.000 |
600** |
Przeciwny |
|
PTER-100 |
Kołnierz wału |
1:1.000 |
600** |
Przeciwny |
*Przystawka dostępna w opcji dla PTR-ZF2 / ZF3
W przypadku AT2412F maks. moment obr. dostępny podczas jazdy = 150 Nm