|
Opony |
Wysokość (mm) |
---|---|---|
Poziom niski |
315/60R22.5 |
880 |
Med |
315/70R22.5 |
950 |
Poziom wysoki |
315/80R22.5 |
1050 |
Rozstaw osi (mm) |
Ciągnik siodłowy 4×2 |
Podwozie samochodu ciężarowego 4×2 |
Podwozie samochodu ciężarowego 6×2 |
Podwozie samochodu ciężarowego 6×4 |
---|---|---|---|---|
3200 |
|
|
|
● |
3500 |
● |
● |
● |
● |
3700 |
● |
● |
● |
|
3850 |
|
|
|
● |
3900 |
● |
● |
● |
|
4100 |
|
● |
● |
|
4200 |
|
|
|
● |
4300 |
|
● |
● |
|
4500 |
|
● |
● |
● |
4750 |
|
● |
● |
|
5000 |
|
● |
● |
● |
5250 |
|
● |
● |
|
5500 |
|
● |
● |
● |
5800 |
|
● |
● |
|
6100 |
|
● |
● |
|
6450 |
|
● |
● |
|
6800 |
|
● |
|
|
Zbiorniki paliwa
Zbiorniki paliwa są dostępne w wersjach z tworzywa sztucznego, stali lub aluminium. Ich pojemność wynosi od 160 do 630 l. Zbiorniki w kształcie litery „D” występują w dwóch wysokościach: 560 i 710 mm.
Zbiornik AdBlue
Zbiornik AdBlue jest wykonany z tworzywa sztucznego i ma pojemność 32 litry. W zbiornik jest wbudowana pompa AdBlue. Zbiornik ten występuje w wariancie dla pojazdów ze zbiornikiem paliwa z prawej strony (ADTP-R) oraz w wariancie dla pojazdów ze zbiornikiem paliwa z lewej strony (ADTP-L).
Osie przednie
Dopuszczalny nacisk na oś przednią wynosi od 7,1 do 9 ton.
Osie wleczone
Są dostępne w kilku wersjach: jako niekierowane lub skrętne z pojedynczymi lub podwójnymi kołami. Dopuszczalny nacisk: 6,7, 7,1, 7,5, 9,5 lub 10,5 t.
Typ |
Konfiguracje osi |
Rodzaj zawieszenia |
Dopuszcz. nacisk na oś (t) |
Typ osi |
Osie wleczone |
---|---|---|---|---|---|
Oś pojedyncza |
|
|
|
|
|
RAD-L90 |
4x2 |
Resory parab./parab. typu „S” |
13 |
Pojed./zwoln. |
|
RAD-KR |
4x2 |
Pneumatyczne |
13 |
Pojed./zwoln. |
|
Oś zespolona |
|
|
|
|
|
RADT-KR |
6x2 |
Pneumatyczne |
19/20 |
Pojed./zwoln. |
Niekierowana/skrętna |
RADD-BR |
6x4 |
Resory paraboliczne |
23 |
Pojed./zwoln. |
|
Otwory w ramie do montażu zabudowy
Górny rząd otworów w ramie jest zarezerwowany dla firm zabudowujących. Wszystkie uchwyty montowane w górnym rzędzie otworów są odsadzone i zaopatrzone w podkładkę odległościową o grubości 8 mm. W otworach tych nie stosuje się nitów.
Przygotowanie do montażu żurawia
Płyty usztywniające podwozie w miejscu montażu żurawia mogą być zamontowane fabrycznie.
Przygotowanie do montażu żurawia
Płyty usztywniające podwozie w miejscu montażu żurawia mogą być zamontowane fabrycznie. Skrzynka akumulatorowa jest przeniesiona do tyłu, zaś za kabiną, z obydwu stron ramy, są montowane płyty mocujące. W skład zestawu wchodzi także elektryczny zestaw przygotowawczy – ELCRANE.
Siodła
Ofertę uzupełniają standardowe siodła ISO o różnych wysokościach, mocowane za pośrednictwem kątowników. Dla użytkownika oznacza to dużą swobodę wyboru. Siodło mocowane bezpośrednio do ramy ciągnika jest lżejszą wersją standardowego siodła i nie wymaga stosowania płyty montażowej. Wysokość siodła powyżej ramy zaczyna się od zaledwie około 150 mm. Jako opcje, w specjalnych konfiguracjach, są dostępne integralny układ smarowania i czujnik podczepienia naczepy.
Hamulce Volvo FE są sterowane pneumatycznie i wyposażone w wentylowane tarcze hamulcowe, zarówno na osi przedniej, jak i tylnej. Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (Electronically Controlled Brake System) cechuje się szybką reakcją oraz mniejszym zużyciem elementów roboczych. Funkcje układu hamulcowego obejmują m.in. układ antyblokujący ABS, sterowanie blokadą mechanizmu różnicowego i hamowanie mieszane (Brake Blending). W ramach funkcji hamowania mieszanego układ wykorzystuje wszystkie dostępne urządzenia hamujące, dzięki czemu opony i hamulce zasadnicze zużywają się wolniej i bardziej równomiernie. Rozszerzony pakiet EBS zawiera funkcję wspomagania przy ruszaniu pod górę. Tarcze hamulcowe dostępne są w różnych rozmiarach, zależnie od zastosowania pojazdu.
ESC (Układ stabilizacji toru jazdy)
(ESC) (ESC-BAS1) ułatwia zachowanie stateczności kierunkowej pojazdu (kompensacja znoszenia bocznego) w trudnych warunkach i pomaga zapobiegać przewróceniu się pojazdu.
Zwalniacz hydrodynamiczny do skrzyń biegów AL306
Kompaktowy zintegrowany zwalniacz hydrodynamiczny (RET-HYDR i RET-TPT) jest zamontowany na skrzyni biegów.
Maksymalny moment hamowania zwalniacza wynosi 1490 Nm w zakresie 800–1900 obr/min.