Trucks

Polska

×

DANE TECHNICZNE PODWOZIA DO VOLVO FE

  • Wysokości podwozia
  • Rozstawy osi
  • Zbiorniki paliwa
  • Zbiorniki AdBlue
  • Osie przednie
  • Osie wleczone
  • Zawieszenie tylne
  • Przygotowanie do zabudowy
  • Siodła
  • Hamulce

Wysokości podwozia

 

Opony

Wysokość (mm)

Poziom niski

315/60R22.5

880

Med

315/70R22.5

950

Poziom wysoki

315/80R22.5

1050

Rozstawy osi

Rozstaw osi (mm)

Ciągnik siodłowy 4×2

Podwozie samochodu ciężarowego 4×2

Podwozie samochodu ciężarowego 6×2

Podwozie samochodu ciężarowego 6×4

3200

 

 

 

3500

3700

 

3850

 

 

 

3900

 

4100

 

 

4200

 

 

 

4300

 

 

4500

 

4750

 

 

5000

 

5250

 

 

5500

 

5800

 

 

6100

 

 

6450

 

 

6800

 

 

 

Zbiorniki paliwa
Zbiorniki paliwa są dostępne w wersjach z tworzywa sztucznego, stali lub aluminium. Ich pojemność wynosi od 160 do 630 l. Zbiorniki w kształcie litery „D” występują w dwóch wysokościach: 560 i 710 mm.

Zbiornik AdBlue
Zbiornik AdBlue jest wykonany z tworzywa sztucznego i ma pojemność 32 litry. W zbiornik jest wbudowana pompa AdBlue. Zbiornik ten występuje w wariancie dla pojazdów ze zbiornikiem paliwa z prawej strony (ADTP-R) oraz w wariancie dla pojazdów ze zbiornikiem paliwa z lewej strony (ADTP-L).

Osie przednie
Dopuszczalny nacisk na oś przednią wynosi od 7,1 do 9 ton.

Osie wleczone
Są dostępne w kilku wersjach: jako niekierowane lub skrętne z pojedynczymi lub podwójnymi kołami. Dopuszczalny nacisk: 6,7, 7,1, 7,5, 9,5 lub 10,5 t.

Zawieszenie tylne

Typ

Konfiguracje osi

Rodzaj zawieszenia 

Dopuszcz. nacisk na oś (t) 

Typ osi 

Osie wleczone 

Oś pojedyncza 

 

 

 

 

 

RAD-L90 

4x2 

Resory parab./parab. typu „S”

13 

Pojed./zwoln.

 

RAD-KR 

4x2 

Pneumatyczne 

13 

Pojed./zwoln.

 

Oś zespolona 

 

 

 

 

 

RADT-KR 

6x2 

Pneumatyczne 

19/20 

Pojed./zwoln.

Niekierowana/skrętna 

RADD-BR 

6x4 

Resory paraboliczne 

23

Pojed./zwoln.

 

Przygotowanie do zabudowy

Otwory w ramie do montażu zabudowy
Górny rząd otworów w ramie jest zarezerwowany dla firm zabudowujących. Wszystkie uchwyty montowane w górnym rzędzie otworów są odsadzone i zaopatrzone w podkładkę odległościową o grubości 8 mm. W otworach tych nie stosuje się nitów.

Przygotowanie do montażu żurawia
Płyty usztywniające podwozie w miejscu montażu żurawia mogą być zamontowane fabrycznie.

Przygotowanie do montażu żurawia
Płyty usztywniające podwozie w miejscu montażu żurawia mogą być zamontowane fabrycznie. Skrzynka akumulatorowa jest przeniesiona do tyłu, zaś za kabiną, z obydwu stron ramy, są montowane płyty mocujące. W skład zestawu wchodzi także elektryczny zestaw przygotowawczy – ELCRANE.

Siodła
Ofertę uzupełniają standardowe siodła ISO o różnych wysokościach, mocowane za pośrednictwem kątowników. Dla użytkownika oznacza to dużą swobodę wyboru. Siodło mocowane bezpośrednio do ramy ciągnika jest lżejszą wersją standardowego siodła i nie wymaga stosowania płyty montażowej. Wysokość siodła powyżej ramy zaczyna się od zaledwie około 150 mm. Jako opcje, w specjalnych konfiguracjach, są dostępne integralny układ smarowania i czujnik podczepienia naczepy.

Hamulce

Hamulce Volvo FE są sterowane pneumatycznie i wyposażone w wentylowane tarcze hamulcowe, zarówno na osi przedniej, jak i tylnej. Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (Electronically Controlled Brake System) cechuje się szybką reakcją oraz mniejszym zużyciem elementów roboczych. Funkcje układu hamulcowego obejmują m.in. układ antyblokujący ABS, sterowanie blokadą mechanizmu różnicowego i hamowanie mieszane (Brake Blending). W ramach funkcji hamowania mieszanego układ wykorzystuje wszystkie dostępne urządzenia hamujące, dzięki czemu opony i hamulce zasadnicze zużywają się wolniej i bardziej równomiernie. Rozszerzony pakiet EBS zawiera funkcję wspomagania przy ruszaniu pod górę. Tarcze hamulcowe dostępne są w różnych rozmiarach, zależnie od zastosowania pojazdu.

ESC (Układ stabilizacji toru jazdy)
(ESC) (ESC-BAS1) ułatwia zachowanie stateczności kierunkowej pojazdu (kompensacja znoszenia bocznego) w trudnych warunkach i pomaga zapobiegać przewróceniu się pojazdu.

Zwalniacz hydrodynamiczny do skrzyń biegów AL306
Kompaktowy zintegrowany zwalniacz hydrodynamiczny (RET-HYDR i RET-TPT) jest zamontowany na skrzyni biegów.

Maksymalny moment hamowania zwalniacza wynosi 1490 Nm w zakresie 800–1900 obr/min.

Podoba Ci się? Wypróbuj

Jedynym miejscem, w którym można rzeczywiście doświadczyć cech naszego nowego dynamicznego podwozia, jest fotel kierowcy. Kluczyki posiada Twój dealer Volvo Trucks.