Volvo FE oferuje elastyczne konfiguracje podwozia, które można dostosować do szerokiego zakresu zadań. Rezultatem jest konstrukcja, która, mimo że lekka, jest na tyle wytrzymała, by sprostać największym obciążeniom. Wyjątkowo trwała. A zatem, czymkolwiek się zajmujesz, mamy odpowiednie dla Ciebie Volvo FE.
Podwozie Volvo FE można dostosować do wymagań technicznych niemal każdej zabudowy. Solidne, sztywne, prostokątne i płaskie, ułatwia montaż zabudowy i nadaje się do nawet najbardziej wymagających zastosowań. Niezależnie od tego, czy wybierzesz zasilanie elektryczne, gazowe czy silnik wysokoprężny.
Podwozie Volvo FE można zamówić w konfiguracji standardowej. Ale jeżeli chcesz maksymalnie ułatwić zadanie firmie zabudowującej, możesz zamówić je wyposażone w zestaw przygotowawczy lub w pełni dostosowane do swoich indywidualnych wymagań.
Gdy tylko zamówisz swoje Volvo FE, firma zabudowująca uzyskuje dostęp do jego danych za pośrednictwem portalu VBI (Volvo Bodybuilder Instructions). Dysponując szczegółową specyfikacją i rysunkami 3D, może rozpocząć produkcję zabudowy, zanim jeszcze pojazd opuście fabrykę. Dzięki temu kompletny pojazd może być dostarczony szybciej i po niższych kosztach.
Istnieje możliwość indywidualnej adaptacji podwozia do wymagań technicznych zabudów specjalnych, takich jak np. śmieciarki, cysterny lub żurawie. W celu zoptymalizowania podwozia zmienia się m.in. umiejscowienie zbiorników paliwa lub AdBlue.
Dostępne cztery warianty tylnych osi, w różnorodnych konfiguracjach. Nośność zawiera się w zakresie od 13 do 23 ton.
Dostępne są dwie wysokości ramy wynoszące 266 mm i 300 mm przy grubości ramy wynoszącej 7 lub 8 mm zależnie od modelu.
Wyposaż swoje Volvo FE w dwie oddzielne skrzynki narzędziowe do przechowywania pasów do mocowania ładunku i innego sprzętu. Wielkości wynoszą odpowiednio 55 litrów i 125 litrów.
Do wyboru dwa typy osi wleczonych – niekierowana oś wleczona z pojedynczymi lub podwójnymi kołami, lub sterowana hydraulicznie oś wleczona z pojedynczymi kołami. W obu modelach istnieje opcja podnoszenia podczas jazdy bez ładunku.
Pojazdy trzyosiowe są wyposażone w wewnętrzny profil wzmacniający ramę w obszarze zamocowania tylnej osi zespolonej.
Dostępne są bezobsługowe osie przednie o nośności 7,1, 7,5, 8 lub 9 ton.
Elektryczny, gazowy czy diesel? Niezależnie od tego masz kilka opcji przechowywania energii. Elektryczne samochody ciężarowe z 3 lub 4 akumulatorami o pojemności 280-375 kWh, 6 lub 8 zbiorników na gaz, od 160 do 630 litrów oleju napędowego.