Kabina to nie tylko Twoje miejsce pracy, to także Twój dom. Dlatego potrzebujesz funkcji i sprzętu dostępnych w kabinie, a one wymagają energii nawet przy wyłączonym silniku. Mając to na uwadze, oferujemy system magazynowania energii zapewniający wysoki komfort korzystania z pojazdu bez ryzyka przestoju następnego ranka.
Cała tajemnica sprowadza się do dwóch oddzielnych zestawów akumulatorów z oddzielnymi obwodami. Jeden służy do uruchamiania silnika, a drugi dostarcza energię konieczną do zasilania funkcji i urządzeń w kabinie. Możesz korzystać z klimatyzacji i systemu multimediów, a także ładować urządzenia, nie martwiąc się, że rozładujesz akumulatory uruchamiające pojazd.
W podwójnym systemie magazynowania energii wykorzystuje się akumulatory żelowe do obsługi urządzeń pokładowych, natomiast udoskonalone akumulatory z ciekłym elektrolitem służą do uruchamiania pojazdu. Akumulatory żelowe mogą wytrzymać całkowite rozładowanie bez uszkodzenia i mają dłuższą żywotność niż tradycyjne akumulatory z ciekłym elektrolitem. Jest także dostępna wersja z jednym zestawem akumulatorów żelowych. Okres działania akumulatorów żelowych jest 10–15-krotnie dłuższy niż akumulatorów z ciekłym elektrolitem.
System monitoruje poziomy naładowania, aby nie dopuścić do wyczerpania energii. Najpierw będą stopniowo wyłączane wszystkie urządzenia dodatkowe, a Ty zostaniesz o tym powiadomiony.
Typ |
Moc |
---|---|
Jeden akumulator EFB |
170 Ah |
Jeden akumulator AGM |
210 Ah |
Dwa systemy magazynowania energii |
Akumulator EFB 75 Ah do uruchamiania + akumulator żelowy 210 Ah do zasilania urządzeń pokładowych |