Volvo FMX to wyjątkowo wytrzymały samochód ciężarowy, do ciężkiej pracy

Najbardziej wytrzymały samochód ciężarowy, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy

Wystarczająco silny, by holować 32 tony. Wystarczająco wytrzymały, by wpaść na betonową ścianę i pojechać dalej. Narożniki zderzaka są wykonane z wysokogatunkowej stali o grubości 3 mm. Reflektory główne są umieszczone wysoko, gdzie nie są narażone na uderzenia. Jeżeli, mimo wszystko, uda Ci się poważniej go uszkodzić (co jest mało prawdopodobne), dzielona budowa zderzaka ogranicza skutki zniszczeń, a nieosłonięte śruby umożliwiają samodzielną wymianę poszczególnych jego elementów. Wszystko to utrzymuje Volvo FMX w gotowości tam, gdzie jego miejsce – na placu budowy.

Dołożono wiele stalowych części, ale ciężar zwiększył się zaledwie minimalnie – może o pięć, sześć kilogramów. Tymczasem wytrzymałość wzrosła kilkakrotnie.

Hans Bergqvist

Projektant Volvo FMX, Volvo Trucks

Wytrzymałość wynikająca z konstrukcji

Kanciasty nie bez powodu

Nowa przednia belka holownicza, belka ochronna, osłona dolna – wszystkie te elementy połączono z poprzecznicą zderzaka za pomocą potężnych wsporników. Powstała w ten sposób wyjątkowo wytrzymała, skrzynkowa konstrukcja, która pochłania słabsze uderzenia i eliminuje rezonans przy częstotliwości drgań własnych – podobnie, jak towarzyszące temu zjawisku wstrząsy kabiny. 

Wytrzymuje uciągu z siłą wielu ton

Zaczep do holowania

Jednoczęściowy element żeliwny, zdolny pchnąć lub uciągnąć 32 tony. Jest tak wytrzymały, że jeżeli „zawiśniesz” na osiach, a koła obracają się w miejscu, koparka – lub inne Volvo FMX – błyskawicznie wybawi cię z opresji. A fakt, że uchwyt do holowania jest nieosłonięty, oznacza, że możesz używać go jak drabiny, do wchodzenia na kabinę.

Nasz zaczep do holowania ma więcej atutów
Dobrze sobie radzi w testach zderzeniowych

Sprawdzony w testach zderzeniowych

Próbowaliśmy przebić dolny pas przedni stalowym słupkiem naciskającym z siłą prawie 3 ton. (Ta pudełkowata struktura zachowuje się jak sprężyna i niemal całkowicie powraca do swojego pierwotnego kształtu). Wjeżdżaliśmy nim w ciężki betonowy blok. (Stalowy przód lekko się ugina, ale w przeważającym stopniu odzyskuje swój kształt). Przeprowadziliśmy szereg innych przerażających testów zderzeniowych, jakie mamy w swoim repertuarze. Dlatego, gdy mówimy, że Volvo FMX to nasz najbardziej wytrzymały samochód ciężarowy, dokładnie to mamy na myśli.

Znajdź dealera

Gotowy na wytrzymałość?

Twój dealer Volvo Trucks zaprezentuje Ci każdą cechę nadającą Volvo FMX status najbardziej wytrzymałego samochodu ciężarowego, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy.

Znajdź dealera