Trudne warunki jazdy nie są żadną przeszkodą dla Volvo FMX

Wyjątkowe własności trakcyjne

Gdy błoto lub piasek pochłonęły drogę, jedynym sposobem na uniknięcie kłopotów jest pozostawanie w ruchu. I o to właśnie dba Automatyczny System Kontroli Trakcji (ATC). Ten rewolucyjny system automatycznie w odpowiedniej chwili dołącza napęd na przednią oś – i odłącza, gdy już przestaje być potrzebny. Wspomaga go Aktywny Układ Kierowniczy Volvo, który pozwala kierować bez wysiłku i tłumi wszelkie wstrząsy wywołane nierównościami nawierzchni drogi.

ATC oferuje wszystkie korzyści dołączanego napędu na przednią oś, w połączeniu z funkcjonalnością napędu stałego.

Jonas Odermalm

Menedżer ds. segmentu budowlanego, Volvo Trucks

Automatyczny System Kontroli Trakcji pomaga, gdy robi się naprawdę ciężko

Żadnych kompromisów

Przednia oś napędowa może wyciągnąć Cię z kłopotów. Ale kiedy jest załączona, pogarsza zwrotność pojazdu. W przeciwieństwie do stałego napędu na wszystkie koła, Automatyczny System Kontroli Trakcji oferuje to, co najlepsze dla obydwu sytuacji. Po dołączeniu przedniej osi napędowej dysponujesz całą przyczepnością, jakiej potrzebujesz. Gdy zaś oś pozostaje odłączona (przez większość czasu), wykorzystujesz maksymalną zwrotność swojego samochodu ciężarowego.

Poznaj Automatyczny System Kontroli Trakcji
Aktywny Układ Kierowniczy Volvo: zapewnia większą precyzję i łatwość kierowania

Nigdy więcej spoconych dłoni

Gdy pod kołami masz trudny teren, potrzebujesz Aktywnego Układu Kierowniczego Volvo. Ta inteligentna technologia zapewnia do 85% większą siłę wspomagania i niweluje szarpnięcia powodowane nierównościami podłoża. Oznacza to, że możesz rozsiąść się w fotelu i cieszyć się większym komfortem i stabilnością jazdy przy znacznie mniejszym wysiłku.

Więcej powodów, by polubić Aktywny Układ Kierowniczy Volvo
Podnośnik Osi Tandem

Podnieś oś. Ciaśniejsze skręty

Podnośnik Osi Tandem umożliwia odłączenie i podniesienie jednej z osi napędowych. Po podniesieniu osi pojazd nabiera cech typowych dla samochodu ciężarowego 4x2 lub 6x2, w postaci mniejszego promienia skrętu i znacznie lepszej zwrotności. Zużywa również do 3% mniej paliwa.

Dowiedz się więcej o Podnośniku Osi Tandem
W pełni załadowane Volvo FMX cechuje się imponującym prześwitem

Ostrzejsze podjazdy i głębsze rowy

Przednią oś napędową przesunęliśmy o 100 mm do przodu, by zwiększyć kąt natarcia. Jednocześnie przeprojektowaliśmy ją (od zębnika i koła talerzowego po łożyska), nadając jej większą wytrzymałość i sprawność. Ponadto, drążek poprzeczny ukryliśmy za solidną obudową osi, która dzięki temu stała się najniżej położonym elementem podwozia. W rezultacie, wzrósł prześwit w pełni załadowanego pojazdu.

Znajdź dealera

Nie musisz wierzyć nam na słowo

Możesz osobiście doświadczyć znakomitych własności trakcyjnych, odwiedzając swojego dealera Volvo Trucks.

Znajdź dealera