Volvo FMX ze skrętną osią wleczoną

Zawracaj z łatwością

Potrzebujesz więcej osi, by zabrać więcej ładunku? Podwójna oś przednia idealnie się do tego nadaje. Potrzebujesz tylko jednej osi napędowej? Zwróć uwagę na potrójną oś Tridem, która dodatkowo zapewnia najmniejszą możliwą średnicę zawracania.

Skrętna oś wleczona zwiększa wydajność

Tridem

Podwozie 8×4 z pojedynczą osią przednią jest wyposażone w potrójną tylną oś zespoloną z zawieszeniem pneumatycznym, której wleczona oś składowa jest skrętna, sterowana hydraulicznie. Rezultatem jest wyjątkowa zwrotność i niespotykanie mała średnica zawracania. Dzięki temu, zamiast tracić czas na zatrzymywanie się, skręcanie i cofanie, możesz przez cały czas posuwać się naprzód.

Oś Tridem ma jeszcze kilka innych zalet: podniesienie osi wleczonej skutkuje mniejszym zużyciem opon i paliwa. Zawieszenie pneumatyczne zapewnia optymalny rozkład nacisków na poszczególne osie, co oznacza lepsze własności trakcyjne. Aby zwiększyć je jeszcze bardziej, masz możliwość korygowania rozkładu obciążenia.

Podwójna skrętna oś przednia pozwala mocniej obciążać przednią część pojazdu

Podwójna oś przednia

Przy mocno obciążonym (lub ciężkim i wysokim) przodzie – np. pojazd z żurawiem lub pompą do betonu – podwozie 8×4 z podwójną osią przednią i podwójną osią napędową zapewni Ci wymaganą zwrotność.

Poznaj zwrotność Volvo FMX wyposażonego w osie skrętne

Tędy proszę

Chcesz się przekonać, jak ciasne możesz brać zakręty? Odwiedź swojego dealera Volvo Trucks, by osobiście doświadczyć wyjątkowej zwrotności.

Znajdź dealera