Test na żywo, prezentujący prześwit Volvo FMX

Film „The Technician”

Większy prześwit w Volvo FMX

Większy prześwit

Drążki. Miechy pneumatyczne. Stabilizatory. Tradycyjnie, elementy te znajdowały się poniżej osi, na linii strzału skał i kamieni. Ale to już przeszłość. Nasi inżynierowie odwrócili zawieszenie pneumatyczne na drugą stronę, umieszczając je nad osią napędową. Rezultat? Prześwit typowy dla zawieszenia mechanicznego w połączeniu z komfortem i sprawnością zawieszenia pneumatycznego.

Krótszy tylny zwis w Volvo FMX

Krótszy tylny zwis

W nowym zawieszeniu poza obrys tylnych kół nie wystają żadne elementy, które mogłyby przeszkadzać w podnoszeniu skrzyni ładunkowej. Teraz możesz zrzucać ładunek wprost do rozściełacza asfaltu.  

Zawieszenie pneumatyczne to mniej wibracji i większy komfort jazdy

Lepsze własności trakcyjne i mniejsze drgania

Optymalny rozkład nacisków na poszczególne osie oznacza lepsze własności trakcyjne. Aby zwiększyć je jeszcze bardziej, kierowca ma możliwość korygowania rozkładu obciążenia. Ponadto, zawieszenie pneumatyczne skuteczniej pochłania wibracje. Zapewnia tym samym większy komfort jazdy, większą prędkość średnią (o 5–10km/h w naszych testach) i większą wydajność. Mniejsze drgania pozytywnie oddziałują także na dyspozycyjność.

Stabilizatory pośrodku osi zespolonej zwiększają stabilność pojazdu

Stabilizatory pośrodku osi zespolonej

Istotną rolę w nowym zawieszeniu pneumatycznym pełnią zmodernizowane stabilizatory. Obecnie, zamontowane odwrotnie i ulokowane centralnie pomiędzy osiami, przenoszą siły reakcji drogi i naczepy na najsztywniejszą część ramy, co polepsza stateczność poprzeczną pojazdu. 

Volvo FMX z zawieszeniem GRAS-G2 stanowi doskonałą bazę dla wywrotki i idealnie współpracuje z rozściełaczem asfaltu

Zawieszenie pneumatyczne

Zawieszenie pneumatyczne zwiększa komfort jazdy i pozwala zmieniać prześwit, zależnie od panujących warunków. Żaden element zawieszenia nie wystaje poza tylne opony (w przypadku zastosowania opon 315/80R22.5). Dzięki temu łatwiej przystosować podwozie do współpracy z rozściełaczem asfaltu lub do zabudowy wywrotką.

Tylne zawieszenie pneumatyczne GRAS-G2 jest dostępne we wszystkich konfiguracjach

Dla całej rodziny

Tylne zawieszenie pneumatyczne GRAS-G2 jest dostępne we wszystkich konfiguracjach: 4×2, 4×4, 6×2, 6×4, 6×6, 8×2, 8×4, 8×6, 10×4 i 10×6. Dotyczy to także potrójnej osi zespolonej Tridem o dopuszczalnym nacisku konstrukcyjnym 36 ton w pojeździe wyposażonym w oś przednią o nośności 10 ton.

Znajdź dealera

Przejedź się

Wypróbuj Volvo FMX z tylnym zawieszeniem pneumatycznym, a poczujesz różnicę. Od razu. Kluczyki posiada Twój dealer Volvo Trucks.

Znajdź dealera