Silniki wysokoprężne Volvo z maksymalnym momentem obrotowym dostępnym w wyjątkowo szerokim zakresie obrotów.

Spójrz na wykresy

Duży moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych. Maksymalny moment obrotowy dostępny w wyjątkowo szerokim zakresie obrotów. Maksimum momentu dostępne aż do prędkości obrotowej maksymalnej mocy. Porównaj nasze charakterystyki momentu, a dostrzeżesz różnicę. Wejdź do kabiny i poczuj to – niesamowite przyspieszenie, niezrównana siła napędowa i przyjemna, oszczędna jazda.

Ekonomiczne silniki wysokoprężne Volvo

Ekonomika paliwowa w genach

Optymalny kształt komory spalania. Szybki, precyzyjny, elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Wysoki współczynnik napełniania cylindra. Moglibyśmy długo wymieniać powody, dla których nasze silniki są tak oszczędne. Ale znacznie ważniejszy jest ich korzystny wpływ na Twój wynik końcowy. I na środowisko naturalne.

Opatentowany hamulec silnikowy VEB+ od Volvo

Hamulec Silnikowy Volvo: VEB i VEB+ Do 375 kW mocy hamowania

Opatentowany przez nas hamulec silnikowy VEB+ rozwija moc hamowania do 375 kW (510 KM) w silniku D13, dzięki oryginalnej konstrukcji wałka rozrządu. Maksymalna moc hamulca silnikowego VEB w jednostce D11 wynosi 290 kW. Zintegrowany ze skrzynią biegów I-Shift i inteligentnym tempomatem, zwiększa bezpieczeństwo o ekonomikę paliwową na stromych i trudnych zjazdach.

Czystsze, zielone silniki

Nasze silniki Euro 6 reprezentują ogromny krok naprzód, jeżeli chodzi o oddziaływanie transportu na środowisko naturalne. W porównaniu z modelami Euro 5, emitują o połowę mniej cząstek stałych i o blisko 80% mniej tlenków azotu, przy identycznej mocy i ekonomice paliwowej. 

Nasze rozwiązanie Euro: schemat

Jak działa nasze rozwiązanie Euro 6

1. Silnik
Zastosowane w silniku nowe podzespoły polepszają wymianę gazów i powodują, że do układu oczyszczania spalin docierają spaliny o odpowiedniej temperaturze.

2. Dodatkowy – tzw. „siódmy” – wtryskiwacz
Utrzymywanie odpowiedniej temperatury katalizatora DOC oraz temperatury spalin zapewniającej skuteczne działanie filtra DPF i katalizatora SCR odbywa się poprzez spalanie paliwa dostarczanego za pośrednictwem odrębnego (tzw. siódmego) wtryskiwacza.

3. Katalizator utleniający (DOC)
Katalizator DOC wytwarza związek NO2 wymagany dla skutecznego dopalania cząstek stałych w filtrze DPF. W niskiej temperaturze otoczenia dostarcza również ciepła niezbędnego do regeneracji filtra.

4. Filtr cząstek stałych (DPF)
Wychwytuje cząstki stałe (PM) i magazynuje je do czasu, aż zostaną dopalone w procesie regeneracji. Proces ten zachodzi w sposób automatyczny i nie wymaga interwencji kierowcy.

5. Układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR)
W strefie mieszania jest do spalin wtryskiwany preparat AdBlue. Gdy mieszanka ta dotrze do katalizatora SCR, tlenki azotu (NO2) ulegają rozkładowi na nieszkodliwy, czysty azot i parę wodną.

6. Katalizator nieprzereagowanego amoniaku (ASC)
Ostatni etap, zanim spaliny znajdą się w rurze wydechowej, polegający na neutralizacji ewentualnych pozostałości amoniaku (NH3).

Volvo FMX w ośmiu różnych poziomach mocy

Wybierz swoją moc

Masz osiem różnych poziomów mocy do wyboru. Cztery silniki 11-litrowe (D11) i cztery 13-litrowe (D13).

Znajdź dealera

Poczuj tę moc

Poznaj moc i ekonomikę paliwową naszych silników u swojego dealera Volvo Trucks.

Znajdź dealera