Podnośnik Osi Tandem

Budowlane podwozie

Tylne zawieszenie pneumatyczne pochłania wstrząsy, znacząco zwiększa komfort jazdy i ogranicza zużycie eksploatacyjne pojazdu. Automatyczny System Kontroli Trakcji zapewnia Ci natychmiastową dostępność napędu na wszystkie koła, gdy go potrzebujesz – a przez resztę czasu możesz cieszyć się większą ekonomiką paliwową i korzystać z maksymalnej zwrotności pojazdu.

Jest jeszcze Podnośnik Osi Tandem, pozwalający łączyć własności trakcyjne i ładowność typowe dla napędu na dwie osie z właściwościami jezdnymi i ekonomiką, jakie zapewnia napęd na jedną oś – w jednym i tym samym pojeździe. A jeżeli chcesz podejmować się najcięższych zadań, Twoje Volvo FMX może zostać fabrycznie wyposażone w pięć osi – oszczędzając Ci czasu i kosztów doposażenia.

Zobacz wszystkie elementy bezpieczeństwa Volvo FMX

Elastyczne konfiguracje podwozia

Konfiguracja podwozia ciągnika siodłowego Volvo FMX

Podwozie – ciągnik siodłowy

1. Skrzynka akumulatorowa (BBOX-L)
Przesunięta o 300 mm do przodu, w porównaniu z poprzednią wersją, pozwala to zwiększyć zapas paliwa o 100-120 litrów.

2. Skrzynka akumulatorowa (BBOX-EF)
Umieszczona na tylnym zwisie pomiędzy podłużnicami ramy podwozia, oferowana jako wyposażenie dodatkowe.

3. Zbiornik AdBlue
Zbiornik o pojemności 50 l może być zamontowany na ramie za kabiną, co umożliwia zastosowanie większego zbiornika paliwa (ADTP-BC).

4. Zespół dystrybucji sprężonego powietrza
Jest zamocowany pomiędzy podłużnicami ramy podwozia. Dzięki temu wygospodarowano więcej miejsca na wyposażenie montowane z boku ramy, np. zbiorniki paliwa.

Schemat konfiguracji podwozia

Podwozie – podwozie samochodu ciężarowego

1. Wolna przestrzeń na ramie
Dostępne są konfiguracje, w których wyposażenie podwozia jest zamontowane bliżej tylnej osi, w celu zapewnienia miejsca na podpory żurawia lub inne wyposażenie dodatkowe. (FAA10 – około 500 mm, FAA20 – około 600 mm).

2. Otwory w ramie do montażu zabudowy
Górny rząd otworów w ramie jest zarezerwowany dla firm zabudowujących. Wszystkie uchwyty są odsadzone i zaopatrzone w podkładkę odległościową o grubości 8 mm. Są montowane bez użycia nitów.

3. Przygotowanie do montażu żurawia
Płyty usztywniające podwozie w miejscu montażu żurawia mogą być zamontowane fabrycznie.

4. Tylne zawieszenie pneumatyczne i krótki tylny zwis
Przeprojektowany stabilizator umieszczony przed osią umożliwia skrócenie tylnego zwisu – to duża zaleta w przypadku pojazdów budowlanych, zwłaszcza dostarczających mieszankę asfaltową do rozściełacza, a także pojazdów do transportu nadwozi wymiennych.

Znajdź dealera

Przejedź się

Jedynym sposobem na poznanie właściwości podwozia Volvo FMX jest praktyczny test. Kluczyki posiada Twój dealer Volvo Trucks.

Znajdź dealera