Dane techniczne podwozia Volvo FM

 

  • Wysokości podwozia
  • Dopuszczalny nacisk na oś przednią
  • Zawieszenie tylne
  • Wysokości sprzęgu siodłowego
  • Belki holownicze
  • Zbiorniki paliwa
  • Zbiorniki AdBlue
  •  

     

  • Siodła
  • Aktywny Układ Kierowniczy Volvo
  • Podnośnik Osi Tandem
  • Osie wleczone
  • Osie pchane
  • Hamulce 
  •  

    Wysokości podwozia

    X-Low (ciągnik siodłowy) około 810 mm
    Low około 850 mm
    Med około 900 mm
    High około 1000 mm

    Dopuszczalny nacisk na oś przednią (t)

      Pneumatyczne Mech.
    X-Low 8
    Low 8
    Med 9 9
    High 9 10/20*
    * Z podwójną osią przednią (FAA20).

    Zawieszenie tylne

    Typ Osie Zawieszenie Dopuszcz. nacisk na oś Przekładnia główna Osie pchane/wleczone
    Oś pojedyncza
    RAD-L90 4×2 Resory parab./półelipt. 13 t Pojed./zwoln.  
    RAD-GR 4×2 Pneumatyczne 11,5/13 t Pojed./zwoln.  
    Oś zespolona
    RADT-AR 6×2 Resory paraboliczne 19/21 t Pojed./zwoln. Wleczona (niekier.)
    RADT-GR 6×2/8×2 Pneumatyczne 19/20,5/22,5/23 t Pojed./zwoln. Wleczona (niekier. / skrętna samost. lub ster.)
    RAPD-GR 6×2 Pneumatyczne 19/22 t Pojed./zwoln. Pchana (niekier./skrętna ster.)
    RADD-BR 6×4/8×4 Resory paraboliczne 21 t Pojed./zwoln.  
    RADD-TR1 6×4/8×4 Resory parab./półelipt. 23/26 t Pojed./zwoln.  
    RADD-TR2 6×4/8×4 Resory półeliptyczne 26/32 t Zwolnice  
    RADD-GR 6×4/8×4 Pneumatyczne 21/23/26 t Pojed./zwoln.  
    RADDT-GR 8×4/10x4 Pneumatyczne 27/33/36 t Pojed./zwoln. Wleczona (skrętna ster.)
    RAPDD-GR 8×4 Pneumatyczne 27/30,5/32/35 t Pojed./zwoln. Pchana (skrętna ster.)
    RAPDT-GR 8x2 Pneumatyczne 27/30/30,5/31,5/32 t Pojed./zwoln. Pchana (skrętna ster.) + wleczona (niekier. / skrętna ster.)

    Wysokości sprzęgu siodłowego

    Konfiguracja Podwozie Zawieszenie Wysokość ramy Wysokość siodła* Opony Min. wysokość sprzęgu** Nominalna wysokość jazdy**
    4×2 X-Low RAD-GR 266 140 295/55 867 912
      X-Low RAD-GR 266 140 295/60 887 932
      Low RAD-GR 266 140 315/60 955 1015
      Med RAD-GR 266 140 315/70 1014 1075
      Med RAD-GR 300 140 315/70 1031 1092
      High RAD-GR 266 140 315/80 1056 1147
      High RAD-GR 300 140 315/80 1090 1164
    6×2 Low RADT-GR 266 160 315/60 975 1035
      Med RADT-GR 266 160 315/70 1034 1095
      Med RADT-GR 300 160 315/70 1051 1112
      High RADT-GR 300 150* 315/80 1160 1234
      Med RAPD-GR 266 160 315/70 1034 1095
      Med RADT-GR 300 160 315/70 1051 1112
      High RAPD-GR 266 160 315/80 1076 1167
      High RAPD-GR 300 160 315/80 1110 1184
    6×4 High RADD-GR 300 150* 315/80 1173 1234
    8x4 High RAPDD-GR 300 160 315/80 1137 1207
    * +60 mm – wysokość elementów montażowych.
    ** Wysokości orientacyjne.

    Belki holownicze
    Dostępne są belki montowane centralnie, częściowo obniżone oraz belki montowane pod ramą, umożliwiające holowanie przyczepy centralnoosiowej. Belki holownicze mogą być mocowane w odstępach co 25 mm.

    Zbiorniki paliwa
    Aluminiowe lub stalowe o pojemności od 150 do 900 litrów. Maksymalna pojemność zbiorników paliwa przy montażu łączonym wynosi 1480 litrów (ciągnik siodłowy 4×2).

    Zbiorniki AdBlue
    Z tworzywa sztucznego. Pojemność od 32 do 90 l. Pompa AdBlue wbudowana w zbiornik.

    Siodła
    Atestowane mocowanie dopuszcza nacisk na siodło wynoszący 36 ton. Ofertę uzupełniają standardowe siodła ISO o różnych wysokościach, mocowane za pośrednictwem kątowników. Dla użytkownika oznacza to znaczną swobodę wyboru. Siodło mocowane bezpośrednio do ramy ciągnika jest lżejszą wersją standardowego siodła i nie wymaga stosowania płyty montażowej. Wysokość siodła powyżej ramy zaczyna się od zaledwie około 140 mm. Jako opcje, w specjalnych konfiguracjach, są dostępne integralny układ smarowania i czujnik podczepienia naczepy.

    Aktywny Układ Kierowniczy Volvo
    Aktywny, elektryczno-hydraulicznie wspomagany układ kierowniczy (z korektą dynamiczną, tzw. system „torque overlay”). Zapewnia zwiększoną siłę wspomagania przy małych prędkościach jazdy, niweluje szarpnięcia na kole kierownicy i ułatwia utrzymywanie toru jazdy na wprost podczas hamowania na nawierzchniach o zróżnicowanych współczynnikach przyczepności. Koło kierownicy samoczynnie powraca do pozycji środkowej zarówno podczas jazdy do przodu, jak i cofania.

    Aktualnie Aktywny Układ Kierowniczy Volvo jest dostępny dla wszystkich konfiguracji osi, w tym także pojazdów z podwójną osią przednią.

    Podnośnik Osi Tandem
    Pozwala na odłączenie i podniesienie ostatniej osi napędowej w celu zmniejszenia zużycia paliwa i promienia skrętu. Aby podnieść oś, w pojeździe bez ładunku, wystarczy nacisnąć przycisk na dece rozdzielczej. Po załadowaniu pojazdu oś zostaje automatycznie opuszczona i załączona. 

    Podnośnik Osi Tandem jest dostępny w pojazdach 6×4 i 8×4 (pojazdy z podwójną osią napędową), wyposażonych w hamulce tarczowe.

    Osie wleczone
    Są dostępne w trzech wersjach: jako niekierowane – z ogumieniem pojedynczym lub bliźniaczym, skrętne samosterowne lub skrętne sterowane elektrohydraulicznie. Dopuszczalny nacisk: 7,5, 9,5 lub 10 ton.

    Osie pchane
    Są oferowane w wersji niekierowanej lub skrętnej sterowanej elektrohydraulicznie, dostępne zarówno w ciągnikach siodłowych, jak i podwoziach samochodu ciężarowego. Dopuszczalny nacisk: 7,5 lub 9 ton.

    Hamulce

    Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (Electronically controlled Brake System) zapewnia szybkie reakcje, większą skuteczność i lepsze „wyczucie” hamulców oraz szereg użytecznych funkcji. Obecnie układ EBS jest dostępny zarówno dla hamulców tarczowych, jak i hamulców bębnowych Z-cam (dla wybranych konfiguracji osi i wysokości podwozia). Rozszerz funkcjonalność swojego układu hamulcowego, wybierając pakiet EBS Medium lub inne opcje dodatkowe.

    EBS MEDIUM

    Oprócz wszystkich elementów pakietu EBS Standard, pakiet EBS Medium zawiera poniższe funkcje.

    Rejestrator stanu EBS

    Monitorowanie układu EBS za pośrednictwem elektronicznego systemu pojazdu TEA2+ i Volvo Tech Tool.

    Funkcja wspomagania przy ruszaniu pod górę

    Odblokowanie hamulców następuje tylko w przypadku, gdy moment obrotowy silnika wystarcza do bezpiecznego ruszenia z miejsca.

    Analiza zużycia okładzin hamulcowych

    Ostrzeżenie o stanie hamulców – funkcja obliczająca czas pozostały do wymiany okładzin hamulcowych, wskazanie w kilometrach. (Dotyczy tylko hamulców tarczowych.)

    Automatyczne zwalnianie hamulca postojowego

    Hamulec postojowy jest zwalniany automatycznie w chwili, gdy kierowca naciska pedał przyspieszenia, o ile w skrzyni biegów jest wybrany bieg (dotyczy tylko pojazdów ze skrzynią biegów I-Shift).

    OPCJE DODATKOWE

    Dodatkowe funkcje pakietu oprogramowania:

    Hamulec Stabilizacyjny

    Umożliwia kierowcy aktywację funkcji pulsacyjnego hamowania przyczepy. Hamulce w przyczepie są uruchamiane automatycznie, w celu zmniejszenia ryzyka złożenia się zestawu drogowego.

    Układ stabilizacji toru jazdy (ESP)

    Układ ESP (Electronic Stability Program) indywidualnie steruje hamulcem przy każdym kole w celu stabilizacji zestawu drogowego podczas hamowania, zapobiegając tym samym złożeniu się zestawu drogowego, przewróceniu się pojazdu i kołysaniu przyczepy. ESP spełnia obowiązujące przepisu w zakresie elektronicznych układów stabilizacji pojazdu i jest dostępny w pojazdach 2- i 3-osiowych.

    Światła hamowania awaryjnego

    Podczas gwałtownego hamowania przy prędkości większej niż 50 km/h światła STOP błyskają z częstotliwością czterech razy na sekundę.

    Zwalniacz hydrodynamiczny

    Kompaktowy zwalniacz hydrodynamiczny montowany do skrzyni biegów, rozwijający maksymalną moc hamowania 440 kW.

    Pobierz

    Dane techniczne podwozia

    Pobierz komplet danych technicznych podwozia (PDF).

    Pobierz(PDF, 2.7 MB)
    Znajdź dealera

    Podoba Ci się? Wypróbuj

    Jedynym miejscem, w którym można rzeczywiście doświadczyć cech naszego nowego dynamicznego podwozia, jest fotel kierowcy. Kluczyki posiada Twój dealer Volvo Trucks.

    Znajdź dealera