Całe zawieszenie zostało przeprojektowane i precyzyjnie zestrojone. Każdy element został zastąpiony, zmieniony lub ulepszony pod kątem zapewnienia jak najlepszych właściwości jezdnych.

Niklas Fröjd

Specjalista ds. dynamiki pojazdów, Volvo Trucks

Volvo FM – wysoka precyzja kierowania i stateczność kierunkowa

Stabilny jak pociąg

Zawieszenie przednie o zmodyfikowanej geometrii łagodzi siły poprzeczne i znacznie zwiększa stateczność kierunkową, zapewniając skuteczniejsze panowanie nad pojazdem w każdej sytuacji. Udoskonalone zawieszenie przednie ogranicza także konieczność korygowania toru jazdy przez kierowcę – samochód ciężarowy precyzyjnie reaguje na Twoje polecenia, zarówno na prostej autostradzie, jak i najciaśniejszych zakrętach.

Volvo FM – mniej podatne na nadsterowność

Siły pod kontrolą

Przeprojektowaliśmy również zawieszenie tylne. Opatentowane przez Volvo rozwiązanie, z drążkami stabilizatora umieszczonymi przed osią tylną, ogranicza przenoszenie sił reakcji drogi na ramę podwozia. Eliminuje również zjawisko nadsterowności podczas wchodzenia w zakręt, wywoływane przez naczepę. 

Volvo FM, „The Epic Split”

Aktywny Układ Kierowniczy Volvo

Najważniejsza innowacja od czasu wynalezienia hydraulicznego wspomagania. Aktywny Układ Kierowniczy Volvo Silnik wykorzystuje korektę dynamiczną (tzw. system „torque overlay”) w celu kompensacji niezamierzonych ruchów wału kierownicy lub dostarczenia dodatkowej siły wspomagającej, zależnie od sytuacji. Rezultatem jest idealna stabilność przy dużych prędkościach, pełna kontrola przy małych prędkościach i znacznie mniejszy wysiłek kierowcy.

VT

Nie musisz wierzyć nam na słowo

Sam doświadcz najwyższej klasy precyzji prowadzenia. Odwiedź swojego dealera Volvo Trucks, który przekaże Ci kluczyki.

Znajdź dealera