Dane techniczne układu napędowego Volvo FL

 

 

  • Silniki
  • Skrzynie biegów
  • Przystawki odbioru mocy
  •  

     

     

     

  • Tylne osie
  • Przełożenia tylnych osi
  • Paliwa alternatywne
  •  

     

    Gotowe na paliwa alternatywne

    Wszystkie warianty (poziomy mocy) silników D5K i D8K są dostosowane do zasilania syntetycznym olejem napędowym (HVO). Dostępny jest wariant silnika D8K320 przystosowany do zasilania 100-procentowym biodieslem (B100) – spełniający normę emisji spalin Euro 6. To doskonała opcja, jeżeli chcesz ulżyć środowisku naturalnemu i sam korzystać z dostępnych na rynku ulg.  

    Silniki

      D5K D8K
    Liczba cylindrów 4 6
    Pojemność skokowa 5,1 dm³ 7,7 dm³
    Skok tłoka 135 mm 135 mm
    Średnica cylindra 110 mm 110 mm
    Stopień sprężania 17.5:1 17.5:1
    Zakres ekonomiczny 1100–1800 1/min 1000–1700 1/min
    Moc hamulca wydechowego (2800 1/min) 80 kW 120 kW
    Moc hamulca silnikowego (2800 1/min) 170 kW
    Liczba filtrów oleju 1 1
    Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem 15 l 20 l
    Całkowita pojemność układu chłodzenia 13 l 17 l

    Okres między wymianami oleju
    Maksymalnie co 40 000 km lub raz do roku – olej VDS4. 

    Wymagania dotyczące paliwa
    EN590, zawartość siarki maks. 10 ppm. 

    Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika
    Przełożenie 1:1. Moment obrotowy 600 Nm (dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju). 

    Wersja dostosowana do zasilania biodieslem
    Silnik D5K240 jest również dostępny w wersji Biodiesel (B100), spełniającej normę emisji spalin Euro 6. Skontaktuj się z dealerem Volvo Trucks, by uzyskać informacje o okresach międzyobsługowych.

    D5K – Moc/moment obrotowy

    Silnik D5K – Euro 6

    Moc / moment obrotowy

    Moc maks. wg: EC 582/2011

    D5K – Moc/moment obrotowy

    D5K210 (154 kW)  
    Moc maks. przy 2200 1/min 210 KM
    Maks. moment obr. przy 1100–1700 1/min 800 Nm
    D5K240 (177 kW)  
    Moc maks. przy 2200 1/min 240 KM
    Maks. moment obr. przy 1200–1600 1/min 900 Nm
    D8K – Moc/moment obrotowy

    D8K – Moc /moment obrotowy

    Moc maks. wg: EC 582/2011

    D8K – Moc/moment obrotowy

    D8K250 (184 kW)  
    Moc maks. przy 2100 1/min 250 KM
    Maks. moment obr. przy 900–1700 1/min 950 Nm
    D8K280 (206 kW)  
    Moc maks. przy 2100 1/min 280 KM
    Maks. moment obr. przy 950–1700 1/min 1050 Nm

    Zautomatyzowane skrzynie biegów

    Typ   Liczba biegów Maks. moment obr. silnika (Nm) Konstrukcyjna DMC zestawu (t) D5K210 D5K240 D8K250 D8K280
    ATO1056 Zautomatyzowana 6 1050 19      
    ATO1056 Zautomatyzowana 6 1050 32    
    ATO8006 Zautomatyzowana 6 850 19      

    Manualne skrzynie biegów

    Typ   Liczba biegów Maks. moment obr. silnika (Nm) Konstrukcyjna DMC zestawu (t) D5K210 D5K240 D8K250 D8K280
    ZTO1006 Manualna 6 1050 19      
    ZTO1006 Manualna 6 1050 32    
    ZTO1109 Manualna 9 1200 36    
    STO8006 Manualna 6 850 19      

    Automatyczne skrzynie biegów

    Typ   Liczba biegów Maks. moment obr. silnika (Nm) Konstrukcyjna DMC zestawu (t) D5K210 D5K240 D8K250 D8K280
    AL306 Automatyczna 6 1300 32    

    Przystawki odbioru mocy

      Wariant PTO Typ Przełożenie Maks. moment obr. silnika (Nm) Kierunek obrotów
    ZTO1006 PTR-ZF4 Kołnierz wału 01:01.7 320 Zgodny
      PTR-ZF5 Złącze pompy 01:01.7 320 Zgodny
      PTR-ZF6 Kołnierz wału 01:02.0 270 Zgodny
      PTR-FH5 Kołnierz wału 01:01.0 450 Zgodny
      PTR-PH4 Złącze pompy 01:01.0 450 Zgodny
      PTRA-PH3* Złącze pompy 01:01.0 450 Zgodny
               
    ATO1056 PTR-ZF4 Kołnierz wału 01:01.7 320 Zgodny
      PTR-ZF5 Złącze pompy 01:01.7 320 Zgodny
      PTR-ZF6 Kołnierz wału 01:02.0 270 Zgodny
      PTR-FH5 Kołnierz wału 01:01.0 450 Zgodny
      PTR-PH4 Złącze pompy 01:01.0 450 Zgodny
      PTRA-PH3* Złącze pompy 01:01.0 450 Zgodny
               
    ZTO1109 PTR-ZF2 Kołnierz wału 01:01.9 410 Zgodny
      PTR-ZF3 Złącze pompy 01:01.9 410 Zgodny
      PTR-FH1 Kołnierz wału 01:01.0 800 Przeciwny
      PTR-PH1 Złącze pompy 01:01.0 800 Przeciwny
      PTR-FH2 Kołnierz wału 01:01.3 430 Zgodny
      PTR-PH2 Złącze pompy 01:01.3 430 Zgodny
      PTR-FH5 Kołnierz wału 01:01.8 450 Zgodny
      PTR-PH4 Złącze pompy 01:01.8 450 Zgodny
      PTRA-PH1** Złącze pompy 01:01.0 600 Przeciwny
      PTRA-PH2** Złącze pompy 01:01.3 430 Zgodny
               
    STO8006 PR-FH5 Kołnierz wału 01:01.0 400 Zgodny
      PR-PH4 Złącze pompy 01:01.0 400 Zgodny
               
    ATO8006 PR-FH5 Kołnierz wału 01:01.0 400 Zgodny
      PR-PH4 Złącze pompy 01:01.0 400 Zgodny
               
    AL306 PR-HP4S Złącze pompy 01:00.9 400 Zgodny
      PR-HF4S Kołnierz wału 01:00.9 400 Zgodny
      PR-HP6S Złącze pompy 01:00.9 600 Zgodny
      PR-HF6S Kołnierz wału 01:00.9 600 Zgodny
      PR-HP4SH Złącze pompy 01:01.6 400 Zgodny
      PR-HF4SH Kołnierz wału 01:01.6 400 Zgodny
               
    D5K/D8K PTER1400 Kołnierz wału 01:01.0 600 Przeciwny
      PTER-DIN Złącze pompy 01:01.0 600 Przeciwny
      PTER-100 Kołnierz wału 01:01.0 600 Przeciwny
    *Przystawka dostępna w opcji dla PTR-ZF4 / ZF5 / ZF6
    **Przystawka dostępna w opcji dla PTR-ZF2 / ZF3

    Tylne osie

    Typ Konfiguracja Przekładnia główna Maks. moment obr. silnika (Nm) Maks. dopuszczalny nacisk na oś (t) Konstrukcyjna DMC zestawu (t)
    Osie z pojedynczą przekładnią główną          
    RSS0819A Oś pojedyncza Hipoidalna 950 8.5 19
    RSS1125A Oś pojedyncza Hipoidalna 1050 11.5 25
    RSS1132A Oś pojedyncza Hipoidalna 1050 11.5 32.5
    Osie ze zwolnicami w piastach kół          
    RSH1140C* Oś pojedyncza  Hipoidalna 1200 11 40
    * Tylko dla Volvo FL 4×4

    Przełożenia tylnych osi

    RSS0819A RSS1125A RSS1132A RSH1140C
    3.31:1 3.58:1 3.78:1 5.86:1
    3.58:1 3.73:1 4.13:1 6.31:1
    3.73:1 3.90:1 4.50:1  
    3.91:1 4.11:1 5.14:1  
    4.10:1 4.33:1 5.67:1  
    4.30:1 4.63:1 6.17:1  
    4.56:1 4.88:1    
    4.88:1 5.13:1    
    5.13:1 5.29:1    
    5.29:1 5.57:1    
    5.57:1 5.86:1    
    5.86:1      

    Pobierz

    Dane techniczne układu napędowego

    Pobierz dane techniczne układu napędowego (PDF, wydanie 2013).

    Pobierz(PDF, 3.5 MB)
    Znajdź dealera

    Podejdź bliżej do Volvo FL

    Skonfiguruj swój idealny samochód ciężarowy. Zrobisz to u swojego dealera Volvo Trucks.

    Znajdź dealera