Dane techniczne podwozia Volvo FL

• Konfiguracje modeli
• Rozstawy osi
• Zawieszenie przednie
• Wysokości podwozia

• Zbiorniki paliwa
• Zbiornik AdBlue
• Zawieszenie tylne
• Układ hamulcowy

Konfiguracje modeli

Konfiguracja Wysokość podwozia Dopuszczalna masa całkowita pojazdu Koła Silnik Dopuszczalny nacisk na oś przednią Dopuszczalny nacisk na oś tylną
4x2 Low 10 t 17.5 " D5K 4.0 t 7.6 t
4x2 Low 10 t 17.5 " D5K 4.0 t 8.0 t
4x2 Low 12 t 17.5 " D5K 4.5 t 8.5 t
4x2 Medium 12 t 17.5 " D5K 4,5/5,0 t 8.5 t
4x2 Medium 12 t 19.5 " D8K 4,5/5,0 t 8.5 t
4x2 Medium 14 t 19.5 " D8K  5,0/5,8 t 9.5 t
4x2 Medium 14 t 19.5 " D5K 5,0/5,8 t 9.5 t
4x2 Medium 16 t 19.5 " D5K 5,0/5,8 t 9.5 t
4x2 Medium 16 t 19.5 " D8K 5.8 t 10.9 t
4x2 High 12 t 22.5 " D8K 5,0 t  9.2 t
4x2 High 14 t 22.5 " D8K 5.6 t 9,5/10,6 t
4x2 High 16 t 22.5 " D8K 6.3 t 10.9 t
4x2 X-High 18 t 22.5 " D8K 7.1 t 11.5 t
4x4 XX-High 12 t 22.5 " D8K 5.6 t 7.4 t
4x4 XX-High  14 t 22.5 " D8K 5.6 t  9.2 t
4x4 XX-High 16 t 22.5 " D8K 5.6 t 10.9 t

Rozstawy osi

Rozstaw osi (mm) 10-12 t (17,5”) 12–16 t (19,5”) 12–16 t (22,5”) 18 t (22,5”)
3250  
3350     ●*  
3500
3800
4100
4400
4700
5000  
5300  
5600  
5900  
6200  
6500  
6800      
* Tylko dla Volvo FL 4×4

Zawieszenie przednie

  10-12 t (17,5") 12–16 t (19,5”) 12–16 t (22,5”) 18 t (22,5")
Zawieszenie mechaniczne, resory paraboliczne  
Zawieszenie mechaniczne, resory paraboliczne wzmocnione    
Zawieszenie pneumatyczne    

Wysokości podwozia

  Opony Wysokość (mm)
Low 245/70R17.5” 810–830
Med 265/70R19.5” 860
High 275/70R22.5” 950
X-High 295/80R22.5” 960
XX-High* 11R22.5 1175
* Tylko dla Volvo FL 4×4
Zbiorniki paliwa

Dostępne są zbiorniki paliwa wykonane z tworzywa sztucznego, stali lub aluminium. Ich pojemność wynosi od 80 do 300 l. Ponadto, dostępny jest zestaw dwóch połączonych zbiorników 215-litrowych – łączna pojemność 430 l.

Zbiorniki paliwa

Pojemność (l) Strona Materiał
80 Prawa/lewa Tworzywo sztuczne
130 Prawa/lewa Tworzywo sztuczne
150* Prawa Aluminium
160** Lewa Stal/aluminium
210 Prawa/lewa Stal/aluminium
215 Prawa/lewa Tworzywo sztuczne
300 Prawa Stal
430 (2×215) Prawa Tworzywo sztuczne
* Tylko dla 18-tonowego Volvo FL
** Tylko dla 18-tonowego Volvo FL

Zbiornik AdBlue

Zbiornik paliwa jest wykonany z tworzywa sztucznego i ma pojemność 32 l. W zbiornik jest wbudowana pompa AdBlue. Zbiornik ten występuje w wariancie dla pojazdów ze zbiornikiem paliwa z prawej strony (ADTP-R) oraz w wariancie dla pojazdów ze zbiornikiem paliwa z lewej strony (ADTP-L).

Osie przednie

Dopuszczalny nacisk na oś przednią wynosi od 4,5 do 7,1 t. Dopuszczalny nacisk na przednią oś napędową, stosowaną w Volvo FL 4×4, wynosi 5,6 t.

Zawieszenie tylne

  Rodzaj zawieszenia 10-12 t (17,5") 12–16 t (19,5”) 12–16 t (22,5”) 18 t (22,5")
Oś pojedyncza 4×2          
RAD-L80 Mech.  
RAD-L80 Mech., wzmocn.  
RAD-L80 Mech., krótkie twarde      
RAD-A2V Pneumatyczne    
RAD-KR Pneumatyczne      
Oś pojedyncza 4×4          
RAD-L80        

Hamulce

Hamulce Volvo FL są sterowane pneumatycznie i wyposażone w wentylowane tarcze hamulcowe, zarówno na osi przedniej, jak i tylnej. Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (Electronically Controlled Brake System) cechuje się szybką reakcją oraz mniejszym zużyciem elementów roboczych. Funkcje układu hamulcowego obejmują m.in. układ antyblokujący ABS, sterowanie blokadą mechanizmu różnicowego i hamowanie mieszane (Brake Blending). W ramach funkcji hamowania mieszanego układ wykorzystuje wszystkie dostępne urządzenia hamujące, dzięki czemu opony i hamulce zasadnicze zużywają się wolniej i bardziej równomiernie. Rozszerzony pakiet EBS zawiera funkcję wspomagania przy ruszaniu pod górę. Tarcze hamulcowe dostępne są w różnych rozmiarach, zależnie od zastosowania pojazdu.

Układ stabilizacji toru jazdy (ESP)
ESP (ESP-BAS1) ułatwia zachowanie stateczności kierunkowej pojazdu (kompensacja znoszenia bocznego) w trudnych warunkach i pomaga zapobiegać przewróceniu się pojazdu.

Zwalniacz hydrodynamiczny dla skrzyni biegów AL306
Kompaktowy zintegrowany zwalniacz hydrodynamiczny (RET-HYDR i RET-TPT) jest zamontowany na skrzyni biegów. Rozwija maksymalną moc hamowania 400 kW.

Maks. przełożenie dynamiczne przekładni hydrokinetycznej (TC421) wynosi 1,77:1.

Volvo FL

Volvo FL

 

Podwozie Volvo FL może zostać fabrycznie przygotowane do zabudowy zamiatarką uliczną. Zakres adaptacji obejmuje relokację zbiorników sprężonego powietrza, zbiorników paliwa, zbiornika AdBlue, skrzynki akumulatorowej i układu wydechowego w celu zwolnienia miejsca na ramie, potrzebnego do zamontowania mechanizmów zabudowy. Dostępne są dwie wersje:

 

Volvo FL

  Wersja o DMC 12 t Wersja o DMC 16 t
Wysokość podwozia Low Medium
Dopuszczalny nacisk na oś przednią 4.2 t 5.8 t
Dopuszczalny nacisk na oś tylną 8.0 t 10.9 t
Kabina Kabina dzienna  
Silnik D5K210 lub D5K240 D8K250
Skrzynia biegów STO8006 lub ZTO1006 ZTO1006 lub ZTO1109
Tylna oś RSS0819A RSS1125A
Opony TD10R17.5" TD285-70R19.5"
Rozstawy osi 3150, 3350 lub 3600  

Pobierz

Dane techniczne podwozia

Pobierz dane techniczne podwozia (PDF, wydanie 2013).

Pobierz(PDF, 3.3 MB)
Znajdź dealera

Podoba Ci się? Wypróbuj

Jedynym miejscem, w którym można rzeczywiście doświadczyć cech naszego nowego dynamicznego podwozia, jest fotel kierowcy. Kluczyki posiada Twój dealer Volvo Trucks.

Znajdź dealera