Volvo FL z silnikiem cztero-- lub sześciocylindrowym

Poznaj swój silnik

Kilka dostępnych poziomów mocy i imponująca szybkości reakcji – silnik Volvo D8K jest idealny dla pojazdu dystrybucyjnego użytkowanego w mieście. Mniejsza i lżejsza jednostka, D5K, jest przeznaczona do napędu pojazdów o DMC od 10 do 16 t. Jest to jeden z najmocniejszych na ryku silników czterocylindrowych.

Silnik Volvo FL wyróżnia płaska w szerokim zakresie prędkości charakterystyka momentu obrotowego

Gwarancja płynnej jazdy

Dynamiczne przyspieszanie. Łatwe prowadzenie przy małych prędkościach. Duża moc. Jednostki napędowe D5K i D8K cechują się płaskim przebiegiem charakterystyki momentu obrotowego w szerokim zakresie i błyskawicznymi reakcjami przy niskiej prędkości obrotowej. Maksymalny moment obrotowy silnika D5 wynosi 800 lub 900 Nm, zaś silnika D8K – 950 lub 1050 Nm, zależnie od wersji, co znacznie ogranicza potrzebę zmiany biegów.

Wybierz swoją moc

Nieważne, który silnik napędza Twoje Volvo FL, zawsze masz wystarczająco dużo mocy: 210 lub 240 KM w przypadku D5K, 250 lub 280 KM w przypadku D8K. Dzięki dużej szybkości reakcji, w połączeniu z doskonałą zwrotnością Volvo FL, silniki te pozwolą Ci dotrzeć do celu szybko i sprawnie.

Gama silników dla Volvo FL

  KM kW Moment obrotowy
D5K210 210 154 800 Nm
D5K240 240 177 900 Nm
D8K250 250 184 950 Nm
D8K280 280 206 1050 Nm
Dostępny w opcji silnik pięciolitrowy, przystosowany do zasilania biodieslem

Gotowy na biodiesla

Wszystkie warianty (poziomy mocy) silników D5K i D8K są dostosowane do zasilania syntetycznym olejem napędowym (HVO). Dostępny jest wariant silnika D5K240 przystosowany do zasilania 100-procentowym biodieslem (B100) – spełniający normę emisji spalin Euro 6. To doskonała opcja, jeżeli chcesz ulżyć środowisku naturalnemu i sam korzystać z dostępnych na rynku ulg.

Przystawki odbioru mocy do napędu Twoich urządzeń załadowczych/rozładowczych

Przystawki odbioru mocy

Napęd urządzeń przeładunkowych. Przystawki odbioru mocy przekazują napęd z silnika do urządzeń dodatkowych, takich jak np. żuraw lub betonomieszarka. Dostępnych jest wiele przystawek odbioru mocy, dopasowanych do różnych zastosowań.

Zapoznaj się z kompletem danych technicznych naszych przystawek odbioru mocy
Pod względem osiągów i ekonomiki paliwowej silnik Euro 6 jest porównywalny z jednostką napędową klasy Euro 5

Taka sama moc, mniejsza emisja spalin

Nasze silniki Euro 6 reprezentują ogromny krok naprzód, jeżeli chodzi o oddziaływanie transportu na środowisko naturalne. W porównaniu z modelami Euro 5, emitują o połowę mniej cząstek stałych i o blisko 80% mniej tlenków azotu, przy identycznej mocy i ekonomice paliwowej.

Rozwiązanie Euro 6 od Volvo

Nasze rozwiązanie Euro 6

1. Silnik
Zastosowane w silniku nowe podzespoły polepszają wymianę gazów i powodują, że do układu oczyszczania spalin docierają spaliny o odpowiedniej temperaturze.

2. Dodatkowy – tzw. „siódmy” – wtryskiwacz
Dodatkowy wtryskiwacz dostarcza paliwo do układu wydechowego w celu utrzymywania odpowiedniej temperatury katalizatora DOC oraz temperatury spalin zapewniającej skuteczne działanie filtra DPF i katalizatora SCR.

3. Katalizator utleniający (DOC)
Katalizator DOC wytwarza związek NO2 wymagany dla skutecznego dopalania cząstek stałych w filtrze DPF. W niskiej temperaturze otoczenia dostarcza również ciepła niezbędnego do regeneracji filtra.

4. Filtr cząstek stałych (DPF)
Wychwytuje cząstki stałe (PM) i magazynuje je do czasu, aż zostaną dopalone w procesie regeneracji. Proces ten zachodzi w sposób automatyczny i nie wymaga interwencji kierowcy.

5. Układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR)
W strefie mieszania jest do spalin wtryskiwany preparat AdBlue. Gdy mieszanka ta dotrze do katalizatora SCR, tlenki azotu (NO2) ulegają rozkładowi na nieszkodliwy, czysty azot i parę wodną.

6. Katalizator nieprzereagowanego amoniaku (ASC)
Ostatni etap, zanim spaliny znajdą się w rurze wydechowej, polegający na neutralizacji ewentualnych pozostałości amoniaku (NH3).

Filtr cząstek stałych

Kontrolowana regeneracja

Nasze silniki D5K i D8K są wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF). Filtr wychwytuje zawarte w spalinach mikroskopijne cząstki sadzy, a następnie neutralizuje je w procesie regeneracji, pozostawiając jedynie drobny popiół. Proces ten przebiega automatycznie, lecz gdy zajdzie potrzeba ręcznego zainicjowania regeneracji – np. w strefie wzmożonej ochrony środowiska – z dużym wyprzedzeniem otrzymasz odpowiednie ostrzeżenie.

Znajdź dealera

Poczuj tę moc

Odwiedź swojego dealera Volvo Trucks, by przetestować silniki D5K i D8K oraz uzyskać odpowiedzi na wszelkie pytania.

Znajdź dealera