Tu znajdziesz dane techniczne układu napędowego Volvo serii FH

  • Silniki
  • I-Shift
  • Pakiety oprogramowania I-Shift
  • I-Shift Dual Clutch
  • Manualne skrzynie biegów
  • Tylne osie
  • Przełożenia tylnych osi
  • Konfiguracje układu napędowego
  • Przystawki odbioru mocy

Silniki

  D13K  D16K 
Poziom emisji spalin  Euro 6  Euro 6
Liczba cylindrów  6
Pojemność skokowa  12,8 dm³  16,1 dm³ 
Skok tłoka  158 mm  165 mm 
Średnica cylindra  131 mm  144 mm
Stopień sprężania  17.0:1  16.0:1
Zakres ekonomiczny  900–1400 1/min  1000–1300 1/min
Moc hamulca wydechowego 200 kW (2300 obr/min) 230 kW (2200 obr/min)
Moc hamulca VEB+  375 kW (2300 obr/min) 470 kW (2200 obr/min)
Moc hamulca VEB+  opcja opcja 
Liczba filtrów oleju  2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy   2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy 
Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem  33 l  42 l 
Całkowita pojemność układu chłodzenia  38 l  48 l 

Wymagania dotyczące paliwa

Olej napędowy ULSD (o bardzo niskiej zawartości siarki, maks. 10 ppm).

Okres między wymianami oleju

Maksymalnie co 100 000 km lub raz do roku – olej VDS4. 

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika

  Moment obrotowy  Przełożenie 
EPTT650  650 Nm*  1.26:1
EPTT1000  1000 Nm*  1.26:1
*Moment obrotowy dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju.
D13K – Moc/moment obrotowy

D13K – Moc/moment obrotowy

Moc maks. wg EC 582/2011

D13K420 (309 kW)   
Moc maks. przy 1400–1800 1/min  420 KM 
Maks. moment obr. przy 860–1400 1/min  2100 Nm 
D13K460 (338 kW)   
Moc maks. przy 1400–1800 1/min  460 KM 
Maks. moment obr. przy 900–1400 1/min  2300 Nm  
D13K500 (368 kW)   
Moc maks. przy 1400–1800 1/min  500 KM 
Maks. moment obr. przy 1000–1400 1/min  2500 Nm 
D13K540 (397 kW)   
Moc maks. przy 1450–1800 1/min  540 KM 
Maks. moment obr. przy 1000–1450 1/min  2600 Nm 
D16K – Moc/moment obrotowy

D16K – Moc/moment obrotowy

Moc maks. wg EC 582/2011

D16K550 (405 kW)   
Moc maks. przy 1350–1900 1/min  550 KM 
Maks. moment obr. przy 900–1350 1/min  2800 Nm*
D16K550 (405 kW)   
Moc maks. przy 1350–1900 1/min  550 KM 
Maks. moment obr. przy 900–1350 1/min  2900 Nm 
D16K650 (479 kW)   
Moc maks. przy 1450–1900 1/min  650 KM 
Maks. moment obr. przy 950–1450 1/min  3150 Nm 
D16K750 (552 kW)   
Moc maks. przy 1600–1800 1/min  750 KM 
Maks. moment obr. przy 950–1400 1/min  3550 Nm 
* Tylko w przypadku silnika 550 KM w połączeniu z manualną skrzynią biegów
I-Shift

12-biegowa skrzynia biegów ze zmianą zakresów i półbiegami oraz zautomatyzowanym układem zmiany biegów. Skrzynia biegów I-Shift może być wyposażona w kompaktowy zwalniacz, przystawkę odbioru mocy, pompę awaryjnego wspomagania układu kierowniczego oraz chłodnicę oleju.

Dane techniczne

Typ Bieg najwyższy Maks. moment obr. silnika (Nm) Konstrukcyjna DMC zestawu (t)
AT2412F
Bezpośredni  2400 44
AT2612F
Bezpośredni  2600 100
ATO2612F
Nadbieg  2600 100
AT2812F
Bezpośredni  2800 60
ATO3112F
Nadbieg  3150 100
ATO3512F Nadbieg 3550 100

Dane techniczne I-Shift Dual Clutch

Typ  Bieg najwyższy  Maks. moment obr. silnika (Nm) Konstrukcyjna DMC zestawu (t)
SPO2812 Nadbieg 2800 60

Pakiety oprogramowania I-Shift

Wersja podstawowa Basic (TP-BAS)
TP-BAS to standardowy pakiet oprogramowania, dostarczany wraz ze skrzynią biegów I-Shift, który zawiera podstawowe funkcje, niezbędne do użytkowania skrzyni biegów w każdych warunkach.

Oprogramowanie I-Shift dla transportu dystrybucyjnego (TP-DIST)
TP-DIST dostosowuje funkcje skrzyni biegów do specyfiki transportu dystrybucyjnego. Pakiet ten obejmuje m.in. funkcje, które ułatwiają ruszanie z miejsca, manewrowanie pojazdem i jazdę z małą prędkością.

Oprogramowanie I-Shift dla transportu budowlanego (TP-CON)
TP-CON dostosowuje funkcje skrzyni biegów do specyfiki transportu budowlanego. Pakiet ten obejmuje m.in. funkcje, które ułatwiają ruszanie z miejsca, manewrowanie pojazdem i jazdę z małą prędkością. Może być stosowany w pojazdach użytkowanych ma drogach nieutwardzonych.

Oprogramowanie I-Shift dla transportu długodystansowego (TP-LONG)
TP-LONG ma wbudowane inteligentne funkcje minimalizujące zużycie paliwa. Pakiet ten jest idealny dla transportu długodystansowego, w którym ogromną rolę odgrywa ekonomika paliwowa. Zawiera funkcję I-Roll.

Heavy Duty Transport (TP-HD)
TP-HD optymalizuje działanie skrzyni biegów I-Shift w ciężkich zestawach drogowych (DMC zestawu >85 t). Kierowca może w każdej chwili włączyć lub wyłączyć tryb dużej masy całkowitej i włączyć tryb długodystansowy, niezależnie od dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów. Pakiet ten zawiera również funkcje optymalizujące użytkowanie samochodu ciężarowego ciągnącego kilka przyczep.

Pakiety oprogramowania I-Shift

Warianty TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
Basic PTO Functions (APF-BAS)
Enhanced PTO Functions (APF-ENH) o o o o o
Basic Gear Selection Adjustment (AMSO-BAS)
Enhanced Gear Selection Adjustment, incl. Kickdown (AMSO-AUT) o o o
Basic Vocational Functions (AVO-BAS)
Enhanced Performance – Bad Roads (AVO-ENH) o o o
Basic Shift Strategy
Performance Shift
Gearbox Oil Temperature Monitor
Heavy Start Engagement
I-Roll (•)
Smart Cruise Control (•)
Launch Control
Enhanced Shift Strategy (DMCZ ≤ 85 t)
Heavy Duty GCW Control (85 t < DMCZ ≤ 180 t)
Ultraniski bieg pełzający* (ASO-ULC) o o o
Podstawowy bieg pełzający* (ASO-C) o o o
Multiplikator biegów wstecznych* (ARSO-MSR) o o o
I-See (PVT-BAS) bazująca z danych GPS o o
I-See (PVT-EXT) bazująca z danych GPS o o
• Standard (•) Funkcja może być używana po aktywacji TP-LONG. o Opcja – Niedostępne.
*Tylko AT2612F, ATO2612F, ATO3112F i ATO3512F. ARSO-MSR wymaga ASO-ULC lub ASO-C.
**Tylko AT2612D, AT2612F, ATO2612F, ATO3112F i ATO3512F.

Manualne skrzynie biegów

14-biegowa manualna skrzynia biegów ze zmianą zakresów i półbiegami, posiadająca dwa biegi pełzające i dwanaście synchronizowanych biegów do jazdy w przód oraz cztery biegi wsteczne. Opatentowany mechanizm synchronizacji ze wspomaganiem zmniejsza siłę wymaganą do zmiany biegu. Skrzynie biegów mogą być wyposażane w kompaktowy zwalniacz, przystawki odbioru mocy, pompę awaryjnego wspomagania układu kierowniczego oraz chłodnicę oleju.

Dane techniczne manualnej skrzyni biegów

Typ Bieg najwyższy Maks. moment obr. silnika (Nm) Konstrukcyjna DMC zestawu (t)
VT2214B Bezpośredni 2200 100
VTO2214B Nadbieg 2200 100
VT2514B Bezpośredni 2500 100
VTO2514B Nadbieg 2500 100
VT2814B Bezpośredni 2800 100
VTO2814B Nadbieg 2800 100

Tylne osie

Typ  Konfiguracja Przekł. główna Maks. moment obrotowy (Nm) Maks. dopuszczalny nacisk na oś (t) Konstrukcyjna DMC zestawu (t)
Osie z pojedynczą przekładnią główną          
RSS1344C/D Oś pojedyncza Hipoidalna 2600 13 44
RSS1356 Oś pojedyncza Hipoidalna 2400/2800 13 56/44
RSS1360 Oś pojedyncza Hipoidalna 3550 13 60
RTS2370A Oś podwójna Hipoidalna 3550 23 70
           
Osie ze zwolnicami w piastach kół          
RSH1370F Oś pojedyncza Stożkowa o zębach spiralnych 3550 13 70
RTH2610F Oś podwójna Stożkowa o zębach spiralnych 3550 26 100
RTH3210F Oś podwójna Stożkowa o zębach spiralnych 3550 32 100
RTH3312 Oś podwójna Stożkowa o zębach spiralnych 3550 33 120

Przełożenia tylnych osi

RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RTS2370A RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.43:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
2.47:1* 2.79:1 2.64:1 2.57:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
2.64:1 3.10:1 2.85:1 2.83:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
2.85:1 3.44:1 3.08:1 3.09:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
3.08:1 3.67:1 3.40:1 3.40:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
3.36:1   3.67:1 3.78:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1
3.70:1   4.11:1 4.13:1   4.55:1 4.55:1  
      4.50:1   5.41:1 5.41:1  
      5.14:1     7.21:1  
      5.67:1        
      6.17:1        
* Dotyczy RSS1344D.

Konfiguracje układu napędowego

  D13K420 D13K460 D13K500 D13K540 D16K550 * D16K550 ** D16K650 D16K750
Manualna                
VT2214B            
VTO2214B            
VT2514B          
VTO2514B          
VT2814B            
VTO2814B            
                 
I-Shift                
AT2412F            
AT2612F        
ATO2612F        
AT2812F              
ATO3112F            
ATO3512F              
                 
I-Shift Dual Clutch                 
SP02812     ●  ●  ●        
Osie napędowe z pojedynczą przekładnią główną                
RSS1344C/D        
RSS1356      
RSS1360
RTS2370A
                 
Osie napędowe ze zwolnicami w piastach kół                
RSH1370F
RTH2610F
RTH3210F
RTH3312
* (2800 Nm)
** (2900 Nm)

Przystawki odbioru mocy

Istnieje duży wybór przystawek odbioru mocy niezależnych oraz zależnych od sprzęgła.

Przystawki odbioru mocy niezależne od sprzęgła

PTER-DIN: Napędzana od silnika tylna przystawka do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTER1400: Napędzana od silnika tylna przystawka z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.
PTER-100: Napędzana od silnika tylna przystawka z kołnierzem do napędu pompy hydraulicznej.

Przystawki odbioru mocy zależne od sprzęgła

PTR-F: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-FL/FH: Przystawka z kołnierzem, nisko- lub wysokoobrotowa.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Przystawka nisko-/średnio-/wysokoobrotowa ze złączem DIN do bezpośredniego napędu pompy hydraulicznej.
PTRD-F: Przystawka wysokoobrotowa z kołnierzem napędowym wału
PTRD-D: Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Dwa złącza DIN, z przodu i z tyłu, do bezpośredniego napędu pomp hydraulicznych.
PTRD-D1: Przystawka wysokoobrotowa, podwójna. Kołnierz napędowy z tyłu i złącze DIN z przodu.
PTRD-D2: Przystawka wysokoobrotowa, potrójna. Dwa tylne kołnierze napędowe i jedno złącze DIN z przodu.

Pobierz

Dane techniczne układu napędowego

Pobierz komplet danych technicznych układu napędowego (PDF). Pobierz(PDF, 2.3 MB)
Znajdź dealera

Podejdź bliżej

Skonfiguruj swój idealny samochód ciężarowy. Zrobisz to u swojego dealera Volvo Trucks.

Znajdź dealera