Dane techniczne podwozia Volvo FH

  • Wysokości podwozia
  • Dopuszczalny nacisk na oś przednią
  • Zawieszenie tylne
  • Wysokości siodeł, ciągniki siodłowe
  • Belki holownicze
  • Zbiorniki paliwa
  • Zbiorniki AdBlue
  • Siodła
  • Niezależne zawieszenie przednie
  • Aktywny Układ Kierowniczy Volvo
  • Osie wleczone
  • Osie pchane
  • Hamulce

Wysokości podwozia

X-Low (ciągnik siodłowy) około 810 mm
Low około 850 mm
Med około 900 mm
High około 1000 mm
X-High około 1200 mm

Dopuszczalny nacisk na oś przednią (t)

  Pneumatyczne Mech.
X-Low 7.5 -
Low 8 -
Med 9* 9
High 9 10/18**
X-High - 10/20**
* Z niezależnym zawieszeniem przednim o nośności 8,5 t
** Z podwójną osią przednią (FAA20/FAA21)

Zawieszenie tylne

Typ Osie Zawieszenie Dopuszcz. nacisk na oś Przekł. główna Osie wleczone/pchane
Oś pojedyncza          
RAD-L90 4×2 Resory parab./półelipt. 13 t Pojed./zwoln.  
RAD-GR 4×2 Pneumatyczne 11,5/13 t Pojed./zwoln.  
RAD-G2 4×2 Pneumatyczne (poj. budowlany) 13 t Zwolnice  
           
Oś zespolona          
RADT-AR 6×2/8×2 Resory paraboliczne 19/21 t Pojed./zwoln. Wleczona (niekier.)
RADT-GR 6×2/8×2 Pneumatyczne 19/20,5/22,5/23 t Pojed./zwoln. Wleczona (niekier. / skrętna samost. lub ster.)
RAPD-GR 6×2 Pneumatyczne 19/22 t Pojed./zwoln. Pchana (niekier. / skrętna ster.)
RADD-G2 6×4/8×4 Pneumatyczne (poj. budowlany) 21/23/26 t Pojed./zwoln.  
RADD-BR 6×4/8×4 Resory paraboliczne 21 t Pojed./zwoln.  
RADD-TR1 6×4/8×4 Resory parab./półelipt. 23/26 t Pojed./zwoln.  
RADD-TR2 6×4/8×4 Resory półeliptyczne 26/32 t Zwolnice  
RADD-GR 6×4/8×4 Pneumatyczne 21/23/26 t Pojed./zwoln.  
RAPDT-GR 8×2 Pneumatyczne 27/30/30,5/31,5/32 t Pojed./zwoln. Pchana (skrętna ster.) + wleczona (niekier. / skrętna ster.)
RADDT-GR 8×4/10×4 Pneumatyczne 27/33/36 t Pojed./zwoln. Wleczona (skrętna ster.)
RAPDD-GR 8×4 Pneumatyczne 27/30,5/32/35 t Pojed./zwoln. Pchana (skrętna ster.)
RADDT-G2 8×4/10×4 Pneumatyczne (poj. budowlany) 27/33/36 t Pojed./zwoln. Wleczona (skrętna ster.)

Wysokości sprzęgu siodłowego

Konfiguracja Wysokość podwozia Zawieszenie Wysokość ramy Wysokość siodła* Opony Min. wysokość sprzęgu Nominalna wysokość jazdy**
4×2 X-Low RAD-GR 266 140 295–55 867 912
  X-Low RAD-GR 266 140 295–60 887 932
  Low RAD-GR 266 140 315–60 955 1015
  Med RAD-GR 266 140 315–70 1014 1075
  Med RAD-GR 300 140 315–70 1031 1092
  High RAD-GR 266 140 315–80 1056 1147
  High RAD-GR 300 140 315–80 1090 1164
6×2 Low RADT-GR 266 160 315–60 975 1035
  Med RADT-GR 266 160 315–70 1034 1095
  Med RADT-GR 300 160 315–70 1051 1112
  High RADT-GR 300 150* 315–80 1160 1234
  Med RAPD-GR 266 160 315–70 1034 1095
  Med RAPD-GR 300 160 315–70 1051 1112
  High RAPD-GR 266 160 315–80 1076 1167
  High RAPD-GR 300 160 315–80 1110 1184
6×4 High RADD-GR 300 150* 315–80 1173 1234
8×4 High RAPDD-GR 300 160 315-80 1137 1207
* +60 mm – wysokość elementów montażowych
** Wysokości orientacyjne.

Belki holownicze
Dostępne są belki montowane centralnie, częściowo obniżone oraz belki montowane pod ramą, umożliwiające holowanie przyczepy centralnoosiowej. Belki holownicze mogą być mocowane w odstępach co 25 mm.

Zbiorniki paliwa
Aluminiowe lub stalowe o pojemności od 150 do 900 litrów. Maksymalna pojemność zbiorników paliwa przy montażu łączonym wynosi 1480 litrów (ciągnik siodłowy 4×2).

Zbiorniki AdBlue
Pojemność od 32 do 100 l. Pompa AdBlue wbudowana w zbiornik. Z tworzywa sztucznego.

Siodła
Atestowane mocowanie dopuszcza nacisk na siodło wynoszący 36 ton. Ofertę uzupełniają standardowe siodła ISO o różnych wysokościach, mocowane za pośrednictwem kątowników. Dla użytkownika oznacza to znaczną swobodę wyboru. Siodło mocowane bezpośrednio do ramy ciągnika jest lżejszą wersją standardowego siodła i nie wymaga stosowania płyty montażowej. Wysokość siodła powyżej ramy zaczyna się od zaledwie około 140 mm. Jako opcje, w specjalnych konfiguracjach, są dostępne integralny układ smarowania i czujnik podczepienia naczepy.

Układ hamulcowy
Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (Electronically controlled Brake System) zapewnia szybkie reakcje, większą skuteczność i lepsze „wyczucie” hamulców oraz szereg użytecznych funkcji. Obecnie układ EBS jest dostępny zarówno dla hamulców tarczowych, jak i hamulców bębnowych Z-cam (dla wybranych konfiguracji osi i wysokości podwozia). Rozszerz funkcjonalność swojego układu hamulcowego, wybierając pakiet EBS Medium lub inne opcje dodatkowe.

Niezależne zawieszenie przednie
Niezależne zawieszenie przednie pozwala na niezależne pionowe ruchy każdego koła, zapewniając tym samym znakomite właściwości jezdne. Jest dostępne w pojazdach 4×2 i 6×2 i ma nośność 8,5 t. Obecnie niezależne zawieszenie przednie jest dostępne także w połączeniu z Aktywnym Układem Kierowniczym Volvo.

Aktywny Układ Kierowniczy Volvo
Aktywny, elektryczno-hydraulicznie wspomagany układ kierowniczy (z korektą dynamiczną, tzw. system „torque overlay”). Zapewnia zwiększoną siłę wspomagania przy małych prędkościach jazdy, niweluje szarpnięcia na kole kierownicy i ułatwia utrzymywanie toru jazdy na wprost podczas hamowania na nawierzchniach o zróżnicowanych współczynnikach przyczepności. Koło kierownicy samoczynnie powraca do pozycji środkowej zarówno podczas jazdy do przodu, jak i cofania.
Aktualnie Aktywny Układ Kierowniczy Volvo jest dostępny dla wszystkich konfiguracji osi, w tym także pojazdów z podwójną osią przednią. Może być również łączony z niezależnym zawieszeniem przednim.

Podnośnik Osi Tandem
Pozwala na odłączenie i podniesienie ostatniej osi napędowej w celu zmniejszenia zużycia paliwa i promienia skrętu. Aby podnieść oś, w pojeździe bez ładunku, wystarczy nacisnąć przycisk na dece rozdzielczej. Po załadowaniu pojazdu oś zostaje automatycznie opuszczona i załączona.
Podnośnik Osi Tandem jest dostępny w pojazdach 6×4 i 8×4 (pojazdy z podwójną osią napędową), wyposażonych w hamulce tarczowe.

Osie wleczone
Są dostępne w trzech wersjach: jako niekierowane – z ogumieniem pojedynczym lub bliźniaczym, skrętne samosterowne lub skrętne sterowane elektrohydraulicznie. Dopuszczalny nacisk: 7,5, 9,5 lub 10 ton.

Osie pchane
Są oferowane w wersji niekierowanej lub skrętnej sterowanej elektrohydraulicznie, dostępne zarówno w ciągnikach siodłowych, jak i podwoziach samochodu ciężarowego. Dopuszczalny nacisk: 7,5 lub 9 ton.

EBS MEDIUM

Rejestrator stanu EBS
Monitorowanie układu EBS za pośrednictwem elektronicznego systemu pojazdu TEA2+ i Volvo Tech Tool.

Wspomaganie przy ruszaniu pod górę
Odblokowanie hamulców następuje tylko w przypadku,
gdy moment obrotowy silnika wystarcza do bezpiecznego ruszenia z miejsca.

Analiza zużycia okładzin hamulcowych
Ostrzeżenie o stanie hamulców – funkcja obliczająca czas pozostały do wymiany okładzin hamulcowych, wskazanie w kilometrach. (Dotyczy tylko hamulców tarczowych.)

Automaticzne zwalnianie hamulca postojowego
Hamulec postojowy jest zwalniany automatycznie w chwili,
gdy kierowca naciska pedał przyspieszenia, o ile w skrzyni biegów jest wybrany bieg (dotyczy tylko pojazdów ze skrzynią biegów I-Shift).

OPCJE DODATKOWE

Hamulec Stabilizacyjny
Umożliwia kierowcy aktywację funkcji pulsacyjnego hamowania przyczepy. Hamulce w przyczepie są uruchamiane automatycznie, w celu zmniejszenia ryzyka złożenia się zestawu drogowego.

Układ stabilizacji toru jazdy (ESP)
Układ ESP indywidualnie steruje hamulcem przy każdym kole w celu stabilizacji zestawu drogowego podczas hamowania, zapobiegając tym samym złożeniu się zestawu drogowego, przewróceniu się pojazdu i kołysaniu przyczepy. ESP spełnia obowiązujące przepisu w zakresie elektronicznych układów stabilizacji pojazdu i jest dostępny w pojazdach 2- i 3-osiowych.

Światła hamowania awaryjnego
Podczas gwałtownego hamowania przy prędkości większej niż 50 km/h światła STOP błyskają z częstotliwością czterech razy na sekundę.

Zwalniacz hydrodynamiczny
Kompaktowy zwalniacz hydrodynamiczny montowany do skrzyni biegów, rozwijający maksymalną moc hamowania 680 kW.

Pobierz

Dane techniczne podwozia

Pobierz komplet danych technicznych podwozia (PDF).

Pobierz(PDF, 1.8 MB)
Znajdź dealera

Podoba Ci się? Wypróbuj

Jedynym miejscem, w którym można rzeczywiście doświadczyć cech naszego nowego dynamicznego podwozia, jest fotel kierowcy. Kluczyki posiada Twój dealer Volvo Trucks.

Znajdź dealera