UTRZYMUJ TEMPO. OSZCZĘDZAJ PALIWO.

Utrzymywać dużą prędkość, oszczędzając paliwo? To trudna sztuka. Rozumiemy Twoje wyzwania: punktualne realizowanie dostaw przy jak najniższych kosztach. Dlatego opracowaliśmy unikatowy układ napędowy, zapewniający z jednej strony wyższe osiągi, a z drugiej – lepszą ekonomikę paliwową.

Istotą naszego podejścia jest Twoja rentowność. Osiągając większą prędkość średnią, zwiększasz wydajność – swoją i swoich klientów. Ale jednocześnie oszczędzasz paliwo i zmniejszasz swoje oddziaływanie na środowisko naturalne.

Wydaje się proste? Dowiedz się więcej.

Volvo FH jadące z włączonym tempomatem

Zacznij oszczędzać paliwo

NAJWAŻNIEJSZE CECHY OFERTY OSZCZĘDNOŚĆ I OSIĄGI

Skrzynia biegów I-Shift Dual Clutch

I-SHIFT DUAL CLUTCH – UNIKATOWA SKRZYNIA BIEGÓW

Dwie skrzynie biegów w jednej. Żadnych przerw w przekazywaniu momentu obrotowego i mocy. Większa prędkość średnia i jednocześnie niższe zużycie paliwa.

Nasza jedyna w swoim rodzaju skrzynia biegów I-Shift Dual Clutch zapewnia bardziej płynną i komfortową jazdę niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki błyskawicznej zmianie biegów zwiększa osiągi samochodu ciężarowego. Przenosi nieprzerwany strumień mocy, co zrewolucjonizuje Twój styl jazdy i zwiększy Twoją wydajność.

I-Shift Dual Clutch z biegami pełzającymi

ŁATWIEJSZE RUSZANIE Z MIEJSCA Z POMOCĄ BIEGÓW PEŁZAJĄCYCH

I-Shift z biegami pełzającymi. Opracowana z myślą o transporcie ponadnormatywnym i budowlanym. Niższe („szybsze”) przełożenie tylnej osi pozwala utrzymywać prędkość podróżną przy znacznie niższej prędkości obrotowej silnika – a tym samym oszczędzać paliwo. Jednocześnie łatwiejsze jest ruszanie z miejsca z ciężkim ładunkiem – do 325 ton i to w ekstremalnych warunkach.

Silnik Volvo D13 Euro 6 w zbliżeniu

WIĘCEJ MOCY, MNIEJ PALIWA

Bardziej ekonomiczny niż kiedykolwiek. Idealna równowaga między właściwościami jezdnymi a ekonomiką paliwową.

Nasz nowy, zintegrowany układ napędowy składa się ze zmodernizowanej jednostki napędowej, spełniającej normę emisji spalin Euro 6, oraz wyjątkowej skrzyni biegów Volvo I-Shift. W wariantach silnika D13 o mocy 420 i 460 KM zwiększony został stopień sprężania, zaś w wariantach o mocy 500 i 540 KM zastosowano nowy typ turbosprężarki.

Szereg udoskonaleń w silniku i skrzyni biegów. Znaczna poprawa osiągów i ekonomiki paliwowej.

Tylna oś Volvo FH

WŁAŚCIWE PRZEŁOŻENIE

Co rozumiemy poprzez „właściwe przełożenie”? Oczywiście, mamy na myśli tylne osie. Są one ostatnim ogniwem efektywnego łańcucha przenoszącego moc z silnika do kół napędowych.

Tylna oś o przełożeniu dostosowanym do specyfiki transportu długodystansowego harmonijnie współdziała z naszym silnikiem D13 i skrzynią biegów I-Shift Dual Clutch. Rezultat? Niższa prędkość obrotowa. Większy komfort jazdy. Lepsza ekonomika paliwowa.

Kierowca i samochód ciężarowy Volvo FH

CZYNNIK LUDZKI

Powszechnie wiadomo, że nowa technologia zwiększa ekonomikę paliwową i bezpieczeństwo. Ale jest jeden czynnik ważniejszy od wszystkich innych – kierowca.

Nasze szkolenia kształtują lepszych kierowców. Kierowców bezpieczniejszych. Bardziej ekonomicznych. To właśnie jest ich istotą. Opłacalna inwestycja dla każdej firmy transportowej.

W połączeniu z dalszym instruktażem z wykorzystaniem Dynafleet Paliwo i Środowisko, szkolenia stanowią krok ku lepszej przyszłości: dla Ciebie i Twojego biznesu.

Srebrne Volvo FH 540 o zachodzie słońca

I-CRUISE POMAGA UTRZYMYWAĆ STAŁĄ PRĘDKOŚĆ

Inteligentny tempomat. I-Cruise dostosowuje prędkość pod kątem niskiego zużycia paliwa. Wspiera nie tylko Twoją wydajność, utrzymując dużą prędkość średnią, ale pośrednio zwiększa także bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Srebrne Volvo FH 540 jadące pod górę.

KAŻDA DROGA POZOSTAJE W PAMIĘCI

Która droga zapewnia najmniejsze zużycie paliwa? I-See zapamiętuje wszystkie pagórki i zapisuje je w centralnej bazie danych. Z informacji tych mogą bezpłatnie korzystać inne samochody ciężarowe. Dzięki nim pojazd może automatycznie reagować na zbliżające się wzniesienia i spadki terenu, tak aby uniknąć niepotrzebnych zmian biegów. Nie są wymagane żadne mapy ani system GPS.

Połącz I-Cruise z I-See, a uzyskasz niezawodnego pomocnika w oszczędzaniu paliwa.

Zbliżenie na zawór pompowania w oponie

KONTROLUJ CIŚNIENIE

Ciśnienie w oponach. Łatwo jest niedoceniać jego wpływu na rentowność. Prawidłowe ciśnienie, w połączeniu z prawidłową geometrią ustawienia kół i osi, może w dłuższej perspektywie wydatnie zwiększyć Twoje oszczędności: paliwa i pieniędzy.

Symbol funkcji wyłączania silnika Volvo Trucks

WYŁĄCZAJ I OSZCZĘDZAJ PALIWO

Małe zmiany, a różnica może być duża. Napędzany przez silnik osprzęt zwiększa zużycie paliwa. Sprężarka, pompa wspomagania układu kierowniczego. Także sam silnik. Ich wyłączanie, gdy nie są potrzebne przynosi realne oszczędności.

Energooszczędna opona Volvo Trucks

Energooszczędne opony

Nasze opony optymalnie współdziałają z resztą Twojego pojazdu. Na przykład, opony o rozmiarze 315/70R22.5 zostały opracowane specjalnie z myślą o transporcie długodystansowym. Oszczędzają paliwo, z uwzględnieniem Twoich zadań transportowych.

Pakiet aerodynamiczny Volvo Trucks redukujący opór powietrza

PAKIET AERODYNAMICZNY REDUKUJE OPÓR POWIETRZA

Gładka karoseria ogranicza zużycie paliwa. Z pomocą badań w tunelu aerodynamicznym dopracowaliśmy spoilery. Rezultat? Znacznie niższe zużycie paliwa.

Podnośnik Osi Tandem Volvo Trucks

PODNIEŚ OŚ NAPĘDOWĄ

Mniejszy promień skrętu. Maksymalne własności trakcyjne. Niższe zużycie paliwa. Podnośnik Osi Tandem to unikatowe rozwiązanie, dostępne w konfiguracjach 6x4 i 8x4. Pozwala łączyć własności trakcyjne i ładowność typowe dla napędu na dwie osie z właściwościami jezdnymi i ekonomiką, jakie zapewnia napęd na jedną oś – w jednym i tym samym pojeździe.

Po rozładowaniu samochodu ciężarowego po prostu naciskasz przycisk w celu odłączenia i podniesienia jednej osi napędowej. A gdy ponownie załadujesz swój pojazd, oś napędowa zostanie automatycznie opuszczona i załączona, by zapewnić maksymalne własności trakcyjne.

Poprzez automatyczne odłączanie ostatniej osi napędowej, gdy nie jest potrzebna, możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 4%.

Symbol funkcji nowego Kalendarza Serwisowego

ŻADNYCH NIEPLANOWANYCH PRZESTOJÓW

Nasza obietnica: Maksymalna dyspozycyjność. Nasza przełomowa funkcja Kalendarza Serwisowego zdalnie komunikuje Twój samochód ciężarowy ze stacją obsługi. Dostosowana do potrzeb obsługa zapobiegawcza sprzyja oszczędzaniu paliwa. I utrzymuje Twój pojazd w ruchu.

Aplikacja Dynafleet Paliwo i Środowisko Volvo Trucks

OSZCZĘDZAJ PALIWO Z POMOCĄ DYNAFLEET

Jaką ilością paliwa się zadowolisz? Za pomocą usługi Dynafleet Paliwo i Środowisko możesz dokładnie monitorować wydajność swoich samochodów ciężarowych i kierowców.

Ocena Zużycia Paliwa pomoże w maksymalizacji wydajności kierowców oraz rentowności.

Pakiety oprogramowania I-Shift Volvo Trucks

JAKĄ I-SHIFT WOLISZ?

Niech I-Shift pracuje na Twoją korzyść. Dostępne są pakiety oprogramowania dostosowane do Twoich warunków jazdy. Pakiet Long Haul & Fuel Economy optymalizuje prędkość średnią. Pozwala w sposób ekonomiczny poruszać się po autostradach.

Jak to działa

Poznaj szczegóły techniczne, dzięki którym wyczyn kaskaderski z paralotnią był wykonalny. Wszystko sprowadza się do utrzymywania dużej prędkości średniej z pomocą unikatowego układu napędowego, który dostarcza nieprzerwany strumień mocy – zapieniając przy tym niskie zużycie paliwa.

8e92f049-df9b-48a9-89fa-529360731dc4

artykuły szczegółowe

Jak I-Shift Dual Clutch pomaga włoskiej firmie transportowej Sartori oszczędzać paliwo na wymagających górskich trasach.

W górskich regionach północnych Włoch rodzinna firma transportowa Sartori Trasporti potrzebuje pojazdów odznaczających się wysokimi osiągami, a jednocześnie zużywających niewiele paliwa. Wygląda na to, że wybierając Volvo FH ze skrzynią biegów ...

Nasze przetrwanie jako firmy zależy od niskiego zużycia paliwa, dobrego wyszkolenia kierowców i wysokiej wydajności samochodów ciężarowych

Dzięki szkoleniom kierowców, programowi zachęt i inwestycjom w najnowsze samochody ciężarowe i technologie, polska firma transportowa Jastim zmniejszyła zużycie paliwa do poziomu uznawanego dotychczas za nieosiągalny....