Film przedstawiający zasadę działania Aktywnego Układu Kierowniczego Volvo

Jak działa Aktywny Układ Kierowniczy Volvo

Ultraprecyzyjny układ kierowniczy

Nasze opatentowane rozwiązanie łączy w sobie konwencjonalne, hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego z silnikiem elektrycznym zamontowanym w przekładni kierowniczej. Przetwarzając sygnały z szeregu czujników, elektroniczna jednostka sterująca określa kierunek jazdy, a także zamiary kierowcy. Następnie z częstotliwością 2000 razy na sekundę wysyła impulsy do silnika elektrycznego, który wprowadza korektą dynamiczną (tzw. system „torque overlay”) w celu kompensacji niezamierzonych ruchów wału kierownicy lub dostarczenia dodatkowej siły wspomagającej, zależnie od sytuacji. Obecnie Aktywny Układ Kierowniczy Volvo jest dostępny dla wszystkich konfiguracji osi, w tym także pojazdów z podwójną osią przednią.

Volvo FH i Volvo FH16 na drodze

Lekkość kierowania przy każdej prędkości

Przy dużej prędkości Aktywny Układ Kierowniczy Volvo utrzymuje Cię precyzyjnie na kursie, zaś podczas manewrowania z małą prędkością zapewnia dodatkową siłę wspomagania, bez względu na ciężar pojazdu. Gdy mówimy, że Volvo FH możesz prowadzić jednym palcem, to dokładnie to mamy na myśli.

Kierowca cofający z pomocą Aktywnego Układu Kierowniczego Volvo.

Cofanie. Teraz tak samo łatwe, jak jazda do przodu.

Zniwelowaliśmy napięcie towarzyszące cofaniu w pełni załadowanym samochodem ciężarowym. Aktywny Układ Kierowniczy Volvo pozwala wykonywać ten manewr z całkowitą precyzją, niemal bez żadnego wysiłku i automatycznie ustawia koła z powrotem w pozycji do jazdy na wprost. Stabilność utrzymywania kierunku jest tak doskonała, że możesz cofać zestawem drogowym ponad 100 metrów, nie zbaczając przy tym z toru jazdy.

Volvo FH16 z osią Tridem i przyczepą

Jak po szynach w każdych warunkach

Musisz korygować tor jazdy po hamowaniu na nawierzchni o niejednorodnej przyczepności? Koniec z tym. Szarpnięcia powodowane wybojami, koleinami i liniami na drodze? Prawie niewyczuwalne. Aktywny Układ Kierowniczy Volvo koryguje nawet wpływ silnego bocznego wiatru. Poluzuj więc chwyt na kole kierownicy – samochód ciężarowy nie zmieni kierunku, dopóki Ty o tym nie zadecydujesz.

Volvo FH z naczepą na drodze

Najwyższej klasy precyzja prowadzenia

Aktywny Układ Kierowniczy Volvo to tylko część historii…

Dowiedz się więcej o Niezależnym Zawieszeniu Przednim
Znajdź dealera

Gotowy na aktywną jazdę?

Skontaktuj się ze swoim dealerem Volvo Trucks i przeżyj najłatwiejszą jazdę testową w historii.

Znajdź dealera