Volvo FH na drodze w lesie

Nasza najbardziej inteligenta skrzynia biegów – teraz jeszcze lepsza

Najbardziej zaawansowany układ zmiany biegów na rynku został jeszcze bardziej udoskonalony w celu zapewnienia wyjątkowo płynnego, dynamicznego przyspieszania. I-Shift Dual Clutch jest pierwszą na świecie dwusprzęgłową skrzynią biegów do samochodów ciężarowych o dużej ładowności. Podobnie jak wyścigowe skrzynie biegów, I-Shift Dual Clutch zmienia biegi w ułamku sekundy. Przenosi nieprzerwany strumień mocy, co zrewolucjonizuje Twój styl jazdy i zwiększy Twoją wydajność.

Volvo FH16 z I-Shift Dual Clutch na drodze

Po prostu jedź

Z I-Shift jazda staje się łatwiejsza, bezpieczniejsza i bardziej komfortowa. Nie trzeba wciskać pedału sprzęgła ani mocować się z żadną dźwignią. Każdy bieg jest włączany w najodpowiedniejszej chwili. I-Shift zmniejsza Twoje zmęczenie i pomaga Ci koncentrować się na obserwacji drogi. A jeżeli chcesz zmieniać biegi ręcznie, na dźwigni wybieraka znajduje się przycisk, który to umożliwia.

Ciągnik siodłowy Volvo FH na drodze

Oszczędzaj paliwo

I-Shift zaprojektowano w celu oszczędzania paliwa – do 5%. Przede wszystkim jest to skrzynia biegów o małych oporach wewnętrznych – mniejszych nawet niż w przekładniach manualnych. Ale tym, co zmienia wszystko, jest tak naprawdę elektronika. Każdy bieg jest włączany w najodpowiedniejszej chwili. Dzięki temu silnik pracuje z najbardziej efektywną dla siebie prędkością obrotową, zarówno w trybie ekonomicznym, jak i dynamicznym. Dodatkowo, podczas zjazdu ze wzniesienia funkcja I-Roll całkowicie odłącza jednostkę napędową, wykorzystując do maksimum rozpęd samochodu ciężarowego w celu zaoszczędzenia dodatkowych nawet 2% paliwa.

Jak to działa

Jak to działa

I-Shift bazuje na „klasycznej” manualnej skrzyni biegów, ale pozbawionej mechanicznej synchronizacji – stąd jej zwarta budowa i małe opory wewnętrzne. Cała magia tkwi w elektronicznej jednostce sterującej, która kontroluje wysprzęglanie i zmianę biegów. Poprzez odczyt sygnałów informujących m.in. o prędkości, masie pojazdu, nachyleniu drogi i zapotrzebowaniu na moment obrotowy, jednostka elektroniczna z wyjątkową precyzją realizuje każdą zmianę biegu. Komunikuje się również z jednostką sterującą silnikiem, która odpowiednio koryguje prędkość obrotową i moment hamujący jednostki napędowej.

Wzmocniona Dla najcięższych zastosowań

Wzmocniona Dla najcięższych zastosowań

Jeżeli jeździsz w wyjątkowo trudnych warunkach, docenisz wzmocnioną skrzynię biegów I-Shift. Została zaprojektowana z myślą o użytkownikach, którzy często muszą pokonywać­ podjazdy i zjazdy o nachyleniu ponad 10% lub poruszać się w ekstremalnie trudnym terenie. Oznacza to, że obecnie I-Shift jest dostępna dla zastosowań, które przedtem ograniczały Twój wybór tylko do manualnej skrzyni biegów lub automatycznej Powertronic.

melonJS

Łatwiejsze ruszanie z miejsca w terenie górzystym

Obecnie I-Shift jest jeszcze bardziej wszechstronna i łatwa w użyciu. Ta wiodąca w branży zautomatyzowana skrzynia biegów jest obecnie dostępna także z jednym lub dwoma biegami pełzającymi oraz dodatkowymi biegami wstecznymi. Jeżeli transportujesz ciężkie ładunki, wiesz, że ruszenie z miejsca czasami może być trudne, zwłaszcza w terenie górzystym lub na nieutwardzonej drodze. Konieczne może być nawet zrzucenie ładunku lub holowanie, co niszczy Twoją dyspozycyjność i wydajność. Wyposaż swoje Volvo FH w I-Shift z biegami pełzającymi, a wszystkie te obawy odejdą w zapomnienie. Zapewnisz sobie znacznie większa zdolność pokonywania wzniesień i mniejsze obciążenie sprzęgła – nawet o 75%, co uchroni Cię przed niepotrzebnymi naprawami.

Zmniejszone zużycie paliwa

Suń powoli, pędź oszczędnie.

Czy I-Shift z biegami pełzającymi rzeczywiście zapewnia mniejsze zużycie paliwa? Oczywiście. Ponieważ poprzednio często musiałeś rezygnować z ekonomiki paliwowej na korzyść zdolności pokonywania wzniesień. Ale dzięki biegom pełzającym obecnie możemy wyposażyć Twój samochód ciężarowy w mniejsze („szybsze”) przełożenie tylnej osi, co pozwoli Ci osiągać prędkość podróżną przy znacznie niższej prędkości obrotowej silnika. A to skutkuje niższym o kilka procent zużyciem paliwa.

Pełna kontrola przy bardzo małych prędkościach

Precyzyjna kontrola w każdym kierunku

Manewrowanie przy małej prędkości jest jednym z najbardziej wymagających aspektów tej pracy. Dzięki niskiemu przełożeniu, nawet 32:1 (i 37:1 w przypadku biegu wstecznego), I-Shift z biegami pełzającymi umożliwia jazdę z wyjątkowo małą prędkością – 0,5-2 km/h. W ten sposób zawsze zachowujesz pełną kontrolę, z łatwością wykonujesz precyzyjne manewry podczas dojazdu na miejsce załadunku lub rozładunku i unikasz wypadków, które mogą zrujnować cały Twój wysiłek i wydajność.

Zwiększa uniwersalność samochodu ciężarowego

Powiedz „tak” dla większej liczny zleceń.

I-Shift z biegami pełzającymi zwiększa uniwersalność Twojego samochodu ciężarowego, pozwalając Ci wykorzystywać jeden i ten sam pojazd w szerszym zakresie zastosowań i warunków jazdy. Jeździsz po drodze i poza nią? Potrzebujesz transportować szczególnie ciężkie ładunki? Pracujesz ma dużej wysokości n.p.m.? Realizujesz zadania specjalne, wymagające powolnej jazdy? Żaden problem. Przekładnia biegów pełzających wydłuża I-Shift o zaledwie 120 mm i zwiększa jej masę tylko o 48 kg

I-Shift Dual Clutch – nowy styl jazdy

I-Shift Dual Clutch – nowy styl jazdy

I-Shift Dual Clutch jest pierwszą na świecie dwusprzęgłową skrzynią biegów do samochodów ciężarowych o dużej ładowności, zapewniającą wyjątkowo płynne, dynamiczne przyspieszanie. Podobnie jak wyścigowe skrzynie biegów, I-Shift Dual Clutch zmienia biegi w ułamku sekundy. Przenosi nieprzerwany strumień mocy, co zrewolucjonizuje Twój styl jazdy i zwiększy Twoją wydajność.

Komfort i bezpieczeństwo kierowcy

Komfort i bezpieczeństwo kierowcy

Gdy Twoje zadania transportowe wymagają wysokich osiągów i częstej zmiany biegów, wybierz I-Shift Dual Clutch. Ta skrzynia biegów zapewnia niezrównany komfort jazdy. Ponieważ moment obrotowy jest dostępny bez przerwy, możesz bezpiecznie zmienić bieg znajdując się połowie zakrętu. Ciągłe przekazywanie mocy do kół wydatnie zmniejsza ryzyko ugrzęźnięcia pojazdu lub utraty przyczepności na śliskim podłożu. Pełne bezpieczeństwo zachowujesz nawet podczas redukcji biegu w czasie hamowania silnikiem na zjeździe ze wzniesienia. I-Shift Dual Clutch jest dostępna w połączeniu z naszymi silnikami D13K o mocy maksymalnej 460, 500 i 540 KM.

Co daje podwójne sprzęgło

Co daje podwójne sprzęgło

Ideą dwusprzęgłowej skrzyni biegów jest możliwości preselekcji biegu w czasie, gdy jest włączony inny bieg. Gdy jedno ze sprzęgieł jest włączone, drugie pozostaje rozłączone. Pomysłowo zaprojektowane dwa wałki wejściowe, zestawy przekładni zębatych i mechanizmy wybierania pozwalają na wybór dwóch biegów jednocześnie. Rezultat? Zmiana biegu w ułamku sekundy – bez przerywania transferu mocy.

Widok rentgenowski skrzyni biegów I-Shift

Jak to działa...

I-Shift bazuje na „klasycznej” manualnej skrzyni biegów, ale pozbawionej mechanicznej synchronizacji – stąd jej zwarta budowa i małe opory wewnętrzne. Cała magia tkwi w elektronicznej jednostce sterującej, która kontroluje wysprzęglanie i zmianę biegów. Poprzez odczyt sygnałów informujących m.in. o prędkości, masie pojazdu, nachyleniu drogi i zapotrzebowaniu na moment obrotowy, jednostka elektroniczna z wyjątkową precyzją realizuje każdą zmianę biegu. Komunikuje się również z jednostką sterującą silnikiem, która odpowiednio koryguje prędkość obrotową i moment hamujący jednostki napędowej.

Moduł podwójnego sprzęgła

…i co daje podwójne sprzęgło

Ideą dwusprzęgłowej skrzyni biegów jest możliwości preselekcji biegu w czasie, gdy jest włączony inny bieg. Gdy jedno z nich jest włączone, drugie pozostaje rozłączone. Pomysłowo zaprojektowane dwa wałki wejściowe, zestawy przekładni zębatych i mechanizmy wybierania, pozwalają na wybór dwóch biegów jednocześnie. Rezultat? Zmiana biegu w ułamku sekundy – bez przerywania transferu mocy.

Jaką I-Shift wolisz?

Jaką I-Shift wolisz?

Oprogramowanie umożliwia dostosowanie I-Shift do specyfiki Twoich zadań transportowych. Masz do wyboru cztery dodatkowe pakiety oprogramowania – Construction, Distribution, Long Haul lub Heavy Duty – oraz szereg opcji, takich jak funkcja I-See, biegi pełzające i dodatkowe funkcje sterowania przystawką odbioru mocy.

Jak I-See oszczędza paliwo w terenie górzystym

I-See: zwiększ wydajność i oszczędności

W terenie górzystym I-Shift i I-Shift Dual Clutch harmonijnie współdziałają z I-See w celu zaoszczędzenia jak największych ilości paliwa.

Dowiedz się jak działa I-See
Znajdź dealera

Wypróbuj

Chcesz poznać I-Shift i I-Shift Dual Clutch w działaniu? Skontaktuj się ze swoim dealerem Volvo Trucks, który przekaże Ci kluczyki.

Znajdź dealera