Film wyjaśniający zalety Hamulca Stabilizacyjnego

Hamulec stabilizacyjny

Podczas jazdy w zakręcie lub zjazdu ze wzniesienia po śliskiej drodze, wprowadzony w Volvo FH nowy Hamulec Stabilizacyjny pomaga zapobiegać tzw. złożeniu się zestawu drogowego. Jego działanie polega na pulsacyjnym uruchamianiu hamulców w przyczepie, co powoduje „wyprostowanie się” zespołu pojazdów. Hamulec Stabilizacyjny może być aktywowany automatycznie w ryzykownych sytuacjach, przy prędkościach do 50 km/h. Hamulec Stabilizacyjny jest dostępny zarówno w podwoziach samochodu ciężarowego, jak i ciągnikach siodłowych.

Film wyjaśniający zalety aktywnego tempomatu z Układem Ostrzegającym o Niebezpieczeństwie Kolizji i funkcją Hamowanie Awaryjne

Aktywny tempomat z Układem Ostrzegającym o Niebezpieczeństwie Kolizji i funkcją Hamowanie Awaryjne

Aktywny tempomat (ACC) wykorzystuje radar i kamerę do utrzymywania stałej odległości od pojazdu poprzedzającego w intensywnym ruchu drogowym, poprzez automatyczne sterowanie silnikiem i wszystkimi dostępnymi systemami hamowania. W przypadku rozpoznania ryzyka zderzenia, najpierw Układ Ostrzegający o Niebezpieczeństwie Kolizji ostrzega Cię sygnałem świetlnym rzutowanym na przednią szybę. Następnie automatycznie interweniuje funkcja Hamowanie Awaryjne, znacznie zmniejszając ryzyko odniesienia poważnych obrażeń.

Film wyjaśniający zalety Układu Monitorowania Pasa Ruchu

Układ Monitorowania Pasa Ruchu

Częstą przyczyną poważnych wypadków jest zjechanie z prawidłowego toru jazdy. Naszym zdaniem – zbyt częstą. Układ Monitorowania Pasa Ruchu śledzi poziome oznakowanie drogi za pomocą kamery i emituje ostrzeżenie, jeżeli niechcący najedziesz na linię.

Film wyjaśniający zalety Układu Monitorowania Reakcji Kierowcy

Układ Monitorowania Reakcji Kierowcy

Układ Monitorowania Reakcji Kierowcy nadzoruje Twoje zachowanie. Jeżeli odbiega ono od normy i jest oznaką zmęczenia, otrzymujesz ostrzeżenie dźwiękowe, a na wyświetlaczu pojawia się komunikat zalecający zrobienie sobie przerwy.

Film wyjaśniający zalety Układu Wspomagania Zmiany Pasa Ruchu

Układ Wspomagania Zmiany Pasa Ruchu

Jeżeli jest włączony, Układ Wspomagania Zmiany Pasa Ruchu skanuje za pomocą radaru martwe pole po stronie pasażera w poszukiwaniu innych uczestników ruchu. Jeżeli manewr zmiany pasa ruchu nie byłby bezpieczny, otrzymujesz ostrzeżenie dźwiękowe i wizualne, w postaci błyskowego sygnału świetlne w pobliżu lusterka od strony pasażera.

Film wyjaśniający zalety Układu Stabilizacji Toru Jazdy

Układ Stabilizacji Toru Jazdy

Układ Stabilizacji Toru Jazdy (ESP) ogranicza ryzyko poślizgu i przewrócenia się zestawu drogowego. W niebezpiecznych sytuacjach interweniuje w mgnieniu oka, zmniejszając moc silnika oraz selektywnie uruchamiając hamulce poszczególnych kół samochodu ciężarowego i przyczepy. Układ ESP jest obecnie dostępny w większości konfiguracji pojazdów, zarówno ciągników siodłowych, jak i podwozi samochodu ciężarowego.

Film wyjaśniający zalety świateł hamowania awaryjnego

Światła hamowania awaryjnego

Jeżeli zaczniesz ostro hamować, światła STOP emitują szybkie błyski, w celu ostrzeżenia kierowców pojazdów znajdujących się za Tobą – łatwy sposób na uniknięcie uderzenia od tyłu.

Pakiety bezpieczeństwa aktywnego

  Bezpieczeństwo czynne Active Safety+
ESP
Aktywny tempomat + Układ Ostrzegający o Niebezpieczeństwie Kolizji
Układ Ostrzegający o Niebezpieczeństwie Kolizji z funkcją
Hamowanie Awaryjne    
Układ Wspomagania Zmiany Pasa Ruchu
Układ Monitorowania Reakcji Kierowcy  
Układ Monitorowania Pasa Ruchu  
O= opcja
Znajdź dealera

Gotowy na podniesienie standardu bezpieczeństwa?

Umów się ze swoim dealerem Volvo Trucks na prezentację siedmiu systemów wspomagających pracę kierowcy.

Znajdź dealera